Máte home office a deti doma? Poradíme vám, ako to všetko zvládnuť

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: Getty Images

S deťmi v byte sa home office často stáva dvojnásobnou záťažou, pretože mnohí sú zamestnancami a opatrovateľmi detí zároveň. Nasledujúce tipy ukazujú, ako vyťažiť z pracovného dňa čo najviac.

Zabezpečte si pokoj na prácu

Aby ste zvládli dôležité stretnutia, ako sú videorozhovory a telefonické konferencie na pracovisku domácej kancelárie koncentrovane a bez problémov, platí nasledovné: Zabezpečte si pokoj na prácu! Ak sú obaja rodičia doma, partneri by sa mali pri starostlivosti o deti striedať. Ak ste sami, môžete si zaobstarať opatrovanie detí. Ak to nie je možné, kreatívnou alternatívou je virtuálna starostlivosť o deti: členovia rodiny alebo priatelia sa môžu deťom venovať na diaľku cez Skype, Zoom a pod.

Stanovte si pevný denný rozvrh

Najlepšie je pracovať v pokoji. S pravidelným denným režimom alebo časovým rozvrhom je jednoduchšie stanoviť pri deťoch pokojné aktivity v určitých časoch. Tieto časové okná možno okrem iného využiť na telefonické konferencie. Spoločný obed sa stáva dôležitým rituálom v každodennom živote celej rodiny.

Oznámte „časy ticha“

Aby sa predišlo rušeniu spôsobenému deťmi počas fáz koncentrácie alebo počas telefonických konferencií, je vhodné, najmä pri styku so staršími deťmi, vedome oznamovať „časy ticha“. Optické signály podporujú tieto opatrenia. Napríklad vytvorte nápis „ticho“ a umiestnite ho na viditeľné miesto.

Jasne ohraničte pracovisko

Pracoviská stálej práce z domu by mali byť jasne oddelené od obytnej časti. Tak bude jasné, že deti tu nemajú čo robiť. Každý, kto príležitostne alebo prechodne pracuje doma a nemá kancelársky kútik či voľný pracovný stôl, by sa mal snažiť využívať na prácu vždy to isté miesto, napríklad kuchynský stôl. To vytvára kontinuitu. Po skončení pracovného dňa by zamestnanci mali svoje pracovné prostriedky uchovávať mimo dosahu detí.

Zostaňte dostupní

Aby zamestnanci dali signál, že sú v spojení so zamestnávateľom napriek tomu, že pracujú z domu, nemali by sa počas starostlivosti o deti úplne odpútať od práce. To neznamená, že zamestnanci musia byť svojmu zamestnávateľovi k dispozícii 24 hodín denne. Tí, ktorí dodržiavajú pravidelné časy, v ktorých sa dajú dosiahnuť, posilňujú vzťah dôvery medzi zamestnancom a zamestnávateľom.

Zachovajte pokoj

Napriek všetkej snahe sa stáva, že deti narušia konferenčný hovor, je ich počuť v pozadí pri videorozhovoroch so zákazníkom alebo si jednoducho vyžadujú trochu viac pozornosti. Ak sa niečo pokazí, je obzvlášť dôležité: Zachovajte pokoj! Panika je nákazlivá. Tí, ktorí majú situáciu pod kontrolou a konajú uvoľnene, ale orientujú sa na riešenie, zbierajú plusové body na svoje konto stresových zručností.

Viac o téme: Home office Deti Práca z domu
  • Autor: © Zoznam/rd
 
Staršie správy
Staršie správy