Máte deravú pamäť? Tieto 3 testy odhalia, ako ste na tom

Máte pocit, že sa vaša pamäť stále zhoršuje? Že ste si kedysi nemali problém niečo zapamätať, no dnes vám z nej často "vypadávajú" aj jednoduché informácie? Overte si, či ide len o vaše domnienky, alebo je to s vašou pamäťou naozaj vážne. Vyskúšajte si tri testy uvedené nižšie a zistite, ako dobre si viete zapamätať čísla, opakujúce sa obrázky a či dokážete zopakovať, ktoré políčka sa pred vami odkryli.

 

 

3 testy na odhalenie kvality vašej pamäte

Chceli by ste si otestovať, ako je na tom vaša pamäť? Existuje niekoľko jednoduchých testov, ktoré vám ukážu, ako viete pracovať s vašou pamäťou. Vyskúšajte si všetky tri.

1. Test s políčkami

Ide o test, ktorého princíp spočíva v tom, že si musíte si zapamätať, ktoré políčka sa vám na obrazovke odkryli. Tie musíte následne odkliknúť. Za správne odpovede sa vám pripočítavajú body. Vyskúšať si ho môžete tu.

 

2. Číselný test

V tomto teste sa skúma, ako je na tom vaša pamäť s číslami. Vašou úlohou je zapamätať si zobrazené čísla. Tie potom musíte vpísať do správneho políčka. Následne uvidíte, či ste si dané číslo dobre zapamätali. Začiatok testu je jednoduchý, zvládente si však uložiť do pamäte aj viacciferné čísla? Otestovať sa môžete tu.

 

3. Obrázkový test

V tomto teste si najprv zvoľte, či chcete hádať obrázky prírody (nature) alebo zvierat (animals). Hneď po tom sa vám začnú zobrazovať fotografie. Vašou úlohou je kliknúť na fotografie, ktoré sa opakujú. Na konci testu sa dozviete vaše výsledné skóre a tiež čas rýchlosti vašej reakcie. Test si môžete vyskúšať tu.

 

7 činností, ktoré vám môžu zlepšiť pamäť

  1. Jedzte menej cukru
    Príliš veľa cukru sa totiž spája s možstvom zdravotných problémov a ochorení, taktiež aj s poklesom kognitívnych funkcií.
  2. Vyskúšajte rybí olej
    Ten je plný omega 3 mastných kyselín, ktoré priaznivo pôsobia na zdravie človeka, spomaľujú tiež starnutie mozgu.
  3. Udržujte si optimálnu váhu
    Aj nadváha a obezita sú rizikovým faktorom, ktorý spôsobuje pokles kognitívnych funkcií.
  4. Doprajte si kvalitný spánok
    Nedostatok spánku a nekvalitný odpočinok sa časom môže porušiť na zhoršujúcej sa pamäti. Spánok je totiž dôležitý preto, aby sa pamäť mohla urovnať, aby spracovala krátkodobé spomienky a pretavila ich do dlhodobých.
  5. Pite menej alkoholu
    Alkohol v krvi negatívne vplýva na mozog a výsledkom je zhoršená pamäť. Aj istá štúdia skúmala študentov rozdelených do dvoch skupín - tí, ktorí vypili za krátke obdobie (týždenne alebo mesačne) šesť a viac alkoholických nápojov, mali oveľa horšie výsledky v pamätových testoch ako tí, ktorí nepili vôbec.
  6. Trénujte svoj mozog
    Hry a cvičenia pre mozog sú to najlepšie, čo môžete pre jeho zdravie urobiť. Krížovky, zapamätávanie si slov, tetris sú skvelým nástrojom, ako nenechať svoju pamäť zakrnúť. K dispozícii je aj množstvo aplikácií, ktoré vám pomôžu precvičovať si mozog kdekoľvek ste, napríklad aj v čakárni u zubára.
  7. Viac cvičte
    Fyzická aktivita blahodárne pôsobí na mozog, a teda aj na pamäť.
Zdielať článok na Facebooku
23.03.2019  |  lifehacker.org; Foto: gettyimages; Autor: © Zoznam/ext
Hodnotenie článku:
3.8/5 (5 hlasov)

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin