10 najhorších vecí, ktoré môžete urobiť v práci: Pre toto vás budú mať kolegovia v zuboch

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinstockphotos.com

Budovať si dobré vzťahy v práci môže byť niekedy ťažšie, ako sa zdá. Každý je totiž iný, má iné predstavy, spôsob komunikácie a práce, a tak môžu veľmi ľahko vzniknúť konflikty. Niekedy si však za problémové situácie na pracovisku môžeme sami. Ako? Stačí, ak neustále opakujeme zlé návyky, ktoré sme si vypestovali alebo osvojili. Ktoré to sú? Toto je 10 najhorších vecí, ktoré môžete urobiť v práci a pre ktoré budete ležať kolegom v žalúdku.

 

 

  1. Neviete držať jazyk za zubami
    Pravdepodobne ste sa už aj vy stretli s osobou, ktorá nerozumie, čo znamená ticho a pokoj. Stále musí rozprávať - väčšinou však nie o práci; najčastejšie sa od nej dozviete len klebety. O tajomstvách nemá ani len tušenie, keďže všetko, čo hovorí, je počuť na kilometre.
  2. Neviete, čo je poriadok
    Pokiaľ máte neporiadok na svojom stole, je to v poriadku. Ak sa však ocitnete pri kolegovom stole a zostáva po vás spúšť, najlepšie meno si v práci naozaj nespravíte.
  3. Jete s otvorenými ústami
    Ak pravidelne zabúdate na pravidlá slušného správania, nečudujte sa, že obedujete zvyčajne sám.
  4. Ste chválenkár
    Každému, koho stretnete, musíte porozprávať váš najnovší zážitok alebo sa potrebujete pochváliť, čo máte nové? Je fajn podeliť sa aj so svojím súkromím, snažte sa však nepreháňať to a udržať zdravú mieru. Neomieľajte stále dookola, na akej drahej dovolenke ste boli, čo nové ste si kúpili, nezdôrazňujte, koľko sto stálo. Vychvaľovaním sa si ľudí nezískate, skôr naopak. 
  5. Kradnete
    Je v poriadku, ak si požičiate nožnice, pracovný nástroj alebo len krém na ruky z kolegovho stola. To, čo si zoberiete, by ste však aj mali vrátiť. Inak si vyslúžite povesť zlodeja. A to asi nechcete.
  6. Smrdíte
    Horúce leto vie urobiť svoje. Niekedy to ani nie je naschvál, ale môže sa stať, že sa jednoducho spotíte. To sa občas stane každému. Je však dôležité myslieť aj na svoje okolie. Vždy majte pri sebe deodorant, ktorý vám môže pomôcť aspoň čiastočne zachrániť situáciu.
  7. Všetko musí byť podľa vás
    Kedy má svietiť svetlo, kedy majú byť okná otvorené, kedy bude zapnutá klimatizácia? Vo všetkom musíte mať posledné slovo a názory kolegov vás jednoducho nezaujímajú? Myslite však na to, že na pracovisku nie ste sami. Ak ani len nepristúpite na kompromis, rozlúčte sa s obľúbenosťou.
  8. Ste hypochonder
    Neustále sa pozorujete a pri akejkoľvek - aj najmenšej zmene, alarmujete kolegov, že sa s vami niečo deje? Pri kýchnutí už spomínate možnosť chrípky? Ak máte pocit, že ste chorý, choďte k lekárovi, neomieľajte stále dookola, že na vás asi niečo lezie. Ak je to totiž naozaj tak, kolegovia vás nebudú mať radi - hrozí totiž šanca, že ich nakazíte.
  9. Pasovali ste sa za šéfa
    Nevystupujte ako nadriadený, pokiaľ ním naozaj nie ste. Samozvaní šéfovia sú v kolektíve tí najhorší. Skúste zhodnotiť svoje správanie: nevystupujete niekedy ku svojim kolegom neprimerane?
  10. Vždy a všade meškáte
    Meškáte na stretnutia, ktoré ste si dohodli s kolegom a klientom? Ak kolegov pravidelne necháte "v štichu" tým, že nie ste dochvíľny, prípadne sa nedostavíte načas na dôležitú prezentáciu, nerátajte veľmi s tým, že sa o vás budú v tíme vyjadrovať pochvalne.
Viac o téme: S Práca Kolegovia Vzťahy Kolega Ako Vychádzať Práci Pracovisku Kolegami
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: socialtalent.com; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy