Katastrofálne pohovory! Kedy je chyba na druhej strane...
Pracovný pohovor je o pripravenosti obidvoch strán. Kandidáta a aj osoby, ktorá uskutočňuje pohovor. Prinášame vám niekoľko typov pohovorov, kedy nie je chyba vo vás, ale na druhej strane.
Vašou úlohu je pripraviť sa dôkladne na pracovný pohovor. Zistiť si všetky dostupné informácie o spoločnosti, o pracovnej pozícii z inzerátu a vedieť dôležité fakty z vášho pracovného života. Ak ste 100-percentne pripravení na pohovor, s vašimi odpoveďami by ste mali excelovať. Čo však v prípade, ak s vami uskutočňuje pohovor menej skúsená osoba?
Či už pracovný pohovor uskutočňuje personalista, HR manažér alebo nadriadená osoba zodpovedná za prijímacie konanie, prostredníctvom rozhovoru s týmito osobami získate celkový dojem o spoločnosti a ponúkanom pracovnom mieste. Nie vždy však musí byť váš dojem pozitívny.
Ako vyzerá nesprávny pracovný pohovor? Je to taký, na ktorom má hlavné slovo personalista alebo počas vášho rozhovoru vám nepozerá priamo do očí, ale celý čas si píše poznámky o vás.
4 typy nesprávnych pohovorov:
- Príliš výrečný personalista
Zlaté pravidlo pracovného pohovoru je také, že uchádzač by mal rozprávať viac ako personalista. Skúsení „hľadači“ talentov presne vedia, čo hľadajú, aké otázky sa majú pýtať a potom nechajú uchádzača rozprávať. Protipólom je výrečný personalista, ktorý sa bude snažiť maskovať svoju neskúsenosť prílišnou výrečnosťou. Ak sa ocitnete zoči-voči takémuto personalistovi, nič nenechávajte na náhodu. Prevezmite iniciatívu a povedzte všetky dôležité informácie, ktoré by mal personalista počuť.
- Nepripravený personalista
Tak, ako je vašou úlohou pripraviť sa na pohovor a zistiť si informácie o spoločnosti, úlohou personalistu je preštudovať si váš životopis a počas pohovoru by vás mal oslovovať menom a vedieť o vás základné informácie. Zistíte to ihneď na začiatku pohovoru.
- Pod vedením generála
Pracovné pohovory už nie sú ako kedysi, keby bolo potrebné priniesť kádrový posudok a vytvárala sa napätá atmosféra, aby sa zastrešoval kandidát. Dnes sú väčšinou (v tých dobrých prípadoch) rozhovory menej formálne a konajú sa v priateľskom duchu. Pohovory sa zmenili na rozhovory a pokiaľ aj dnes máte pocit, že ste sa ocitli tvárou tvár generálovi, zachovajte si chladnú hlavu. Napite sa pohára vody a pokračujte s pokojným hlasom v rozprávaní. Sústreďte sa viac sám na seba a nie na druhú osobu.
- Skúsenosť nadovšetko
Môžete zažiť aj situáciu, kedy pracovný pohovor neuskutočňuje personalista, ani manažér, ale človek, ktorého miesto nahrádzate. Ak však počas rozhovoru vyplynie, že máte viac skúseností, ako človek pôsobiaci na danom mieste, mali by ste sa zamyslieť nad tým, či neposkytujete iba praktické informácie, alebo je pracovná pozícia určená skôr pre juniora, ako seniora.
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Text: ami, Zdroj: responsewebrecruitment.co.uk, Foto: Thinkstock.com