Oblečieme vás! Povolania, pri ktorých vás pochvália za netradičnosť
Oblečenie je spôsob vyjadrenia sa a komunikácie. Závisí od pracovnej pozície, ako aj firemnej kultúry. Kým v jednom zamestnaní preferujú formálne oblečenie, v druhej sa môžete odlíšiť od ostatných netradičným oblečením. Prinášame vám tipy od stylistky, ako sa obliecť do práce.
„Netradičné oblečenie môže byť originálne v pozitívnom slova zmysle alebo naopak nevkusné a nevhodné. Vo všeobecnosti platí, že oblečenie do práce má byť adekvátne danému odvetviu a pozícii, tiež firme, organizácii alebo inštitúcii,“ hovorí stylista Zuzana Kanisová.
Existujú povolania ako office manažérka, account manažérka, pracovníčka v banke alebo právnička, ktoré si vyžadujú formálny až konzervatívny štýl obliekania. Ľudia na týchto pozíciách musia pôsobiť reprezentatívne, pretože pracujú s ľuďmi a zastupujú danú inštitúciu. Pre nich je zanechanie prvého dojmu veľmi dôležité.
Sú však aj povolania, pri ktorých sa najviac oceňuje netradičný typ oblečenia. Odlišnosť je v kurze na pozíciách, kde sa kladie dôraz na kreativitu zamestnanca. Radia sa sem napríklad povolania, ako pracovník v reklamnej agentúre, stylistka, fotografka, prekladateľka alebo architekt.
„Pri týchto typoch povolaní, štýlový a nenútený vzhľad určite napomôže k získaniu dobrého prvého dojmu a vizuálneho vnemu. Kreativitu však netreba zamieňať s prílišnou extravaganciou alebo snahou upútať pozornosť zovňajškom za každú cenu, ktorou sa často maskuje pracovná priemernosť alebo neschopnosť. Akékoľvek „kreatívne“ oblečenie totiž nikdy nenahradí reálny pracovný výkon,“ hovorí Zuzana Kanisová.
Pri kreatívnych povolaniach sa taktiež nevyhnete sledovaniu trendov, ale človek by sa nemal stať ich otrokom. Takýto názor zdieľa stylistka Zuzana.
„Osobne si myslím, že lepšie je mať vlastný štýl, čiastočne ovplyvnený trendmi, ako byť trendový bez štýlu. Tak, ako povedal módny velikán Yves Saint Laurent: Móda zaniká, štýl je večný.“
Prinášame vám tipy, ako sa môžete obliecť na týchto pozíciách:
Pracovník v reklamnej agentúre (Copywriter, Grafik)
Kreatívny pracovník reklamnej agentúry sa zväčša oblieka veľmi neformálne. Neformálnosť však netreba zamieňať s neupravenosťou.
Prekladateľka
Ak pracuje z domu, tak môže mať na sebe aj pyžamo. Na pracovné schôdzky je vhodné neformálne oblečenie ako džínsy, doplnené elegantným sakom alebo prúžkovaný svetrík s puzdrovou sukňou a lodičkami.
Stylistka
Stylistka svojim výzorom zároveň predáva svoju prácu, preto musí byť vždy upravená. Na pracovné stretnutia najlepšie poslúži jednoduché "chic" oblečenie v kombinácii s nejakým zaujímavým kusom, napr. pelerínou.
Fotografka
Fotografka je väčšinu času na nohách a preto ocení oblečenie, ktoré vyzerá štýlovo a zároveň jej umožní pohodlný pohyb.
Architekt
Od toho kto navrhuje domy alebo interiéri sa očakáva estetické cítenie. Oblečenie môže byť neformálne (džínsy, sveter, tenisky), ale s istou dávkou serióznosti (sako, košeľa).
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Foto: Photl.com, Text: ami, Zdroj: Zuzana Kanisová