6 vecí, ktoré chce počuť každý zamestnanec

Zamestnanci chcú počuť slová uznania.Zamestnanci chcú počuť slová uznania. Zdroj: photl.com

Aby bola firma aktívna, jej zamestnanci by mali byť zapojení do činnosti firmy. Závisí však na správnom manažmente, aby pochopili, na čom najviac záleží ich zamestnancom.

V dnešnom svete si väčšina firiem pokladá otázku, ako môžu dosiahnuť výrazné a udržateľnú konkurenčnú výhodu, aby si udržali svojich zákazníkov. Ak by sme iba nazreli do sveta známych značiek, aj tie najväčšie a dlhodobo pôsobiace na trhu nemusia mať celoročnú záruku na prežitie (ako napríklad Kodak). Štatistiky dokonca uvádzajú, že udržanie existujúcich zákazníkov je päťkrát lacnejšie, ako nájdenie nových.

Medzi tradičné konkurenčné faktory patrí produktový dizajn, technológia výroby a distribučné kanály. Všetky tieto faktory je veľmi ťažké udržať v tom správnom pomere, aby značka prosperovala. V marketingu sa nazývajú aj ako 4P – produkt, cena, propagácia a umiestnenie. Dnes však majú oveľa menší vplyv na konkurenčné spoločnosti. Piatym P faktorom a čoraz najdôležitejším sú práve ľudia.

Zoberme si príklad. Asi 70 percent všetkých nákupných rozhodnutí zákazníkov je založených na pozitívnych interakciách človeka s predajným personálom. V Amerike je napríklad tento údaj veľmi dôležitý, pretože až 83 percent domáceho HDP pochádza zo služieb, ktoré sú tvorené ľuďmi. Pointa je teda v tom, že ľudia kupujú od ľudí, nie od spoločnosti. A teda vaši zamestnanci by mali mať tú najväčšiu konkurenčnú výhodu oproti ostatným.

Na to, aby mohli vaši zamestnanci naplno využiť svoj potenciál pri práci, musia byť zladené ich základné potreby.

6 základných potrieb zamestnancov:

  1. Chcú dosiahnuť úspech
    So svojimi zamestnancami komunikujte jasne a zreteľne. Majte jasnú stratégiu pri dosahovaní cieľov, iba tak môžete uspieť. Nestavajte bariéry, ale skôr mosty, ktoré spájajú ostatných s informáciami.
     
  2. Svoju prácu chcú vykonávať naplno
    Hlavne na začiatku každej pracovnej činnosti potrebujú mať zamestnanci stanovenú úlohu a jasný cieľ, ako úlohu dosiahnu. Ak si nie sú istí, mali by vedieť, na koho sa v prípade potreby môžu obrátiť.
     
  3. Chcú byť samostatní
    Nechajte ľudí samostatne vykonávať ich prácu. Nezasahujte im do nej. Iba tak budú mať pocit dôležitosti a dobrý pocit, že dotiahli vec do konca. Na začiatku im odovzdajte svoje skúsenosti a usmernite ich, ale potom ich nechajte samostatne pracovať.
     
  4. Potrebujú pociťovať zmysel práce
    Ľudia nie sú stroje a preto potrebujú mať pocit, že akákoľvek práca, ktorú vykonávajú má zmysel. Aj keď ide o čiastkovú prácu, poskytnite im informáciu o pracovnom procese.
     
  5. Musia sa cítiť prepojení s tímom alebo firmou
    V práci sú dôležité aj medziľudské vzťahy. Iba tak je potom možné omnoho efektívnejšie vykonávať akékoľvek úlohy. Závisí iba na manažérovi, aby vymyslel systém, ako otužiť kolektív ľudí. Je to možné viacerými spôsobmi, aj napríklad takými firemnými raňajkami.
     
  6. Chcú počuť uznanie
    Kritizuje sa ľahšie a dokonca aj častejšie, ako je počuť slová uznania za vykonanú prácu. Chváľte ľudí za ich nápady a prácu a usmerňujte ich v prípade, ak niečo zle vykonali. Neopravujte za nich chyby, ale im ľudsky a zrozumiteľne vysvetlite, čo spravili zle a dajte im možnosť napraviť to.
     
Viac o téme: Úspech Ucho Zamestnávateľ Zamestnanci Samostatnosť Uznanie Manažment
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: ami, Zdroj: Inc.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy