Ako spoznáte dobrého manažéra od zlého?
Hiroshi Mikitan, japonský biznisman a zakladateľ spoločnosti Rakuten Inc. povedal: „Každý človek môže prejaviť vášeň pre prácu. Ak skombinuje toto nadšenie so záväzkom k partnerstvu, môže vytvoriť silné puto, ktoré vedie k spolupráci a tá dokáže premeniť Zdroj: thinkstock.com
Manažér musí byť príkladom pre ostatných zamestnancov a mal by ich vedieť pochopiť. Nemusí si za každých okolností „vyhrnúť“ rukávy a pustiť sa do úloh sám, ale mal by pochopiť prácu ľudí, aby mohol správne usmerniť.
- Najlepší manažéri sú vždy tí, ktorí majú schopnosť viesť svoj tím na základe svojho vlastného príkladu. Je to jedna z najdôležitejších zručností každého manažéra.
- Keď sa pozriete na tím alebo na skupinu ľudí zvonka, ľahko rozpoznáte rozdiel medzi inšpiratívnym vodcov a vodcom, ktorý má iba silné „lakte“.
- Ak manažér neustále kontroluje prácu svojich ľudí alebo personálu, je to jasné znamenie toho, že niečo nie je v poriadku.
- Dobrý manažér by mal mať pod sebou ľudí, ktorí chápu, ako je dôležité pracovať spoločne ako jeden celok a so spoločnými cieľmi.
- Najlepším spôsobom, ako inšpirovať ostatných ľudí k zodpovednej práci, je byť im príkladom.
- V každej oblasti života, v každom odvetví existuje jedna z prvých vecí, ktoré by mal každý dobrý manažér vykonať. Mal by preukázať, že pochopil zručnosti a vedomosti, ktoré sú potrebné na vykonanie práce svojich podriadených. Manažér si nemusí za každých okolností „vyhrnúť“ rukávy a pustiť sa do úloh sám, ale mal by pochopiť prácu ľudí, aby ich vedel správne nasmerovať.
- Dobrá komunikácia je základom každého dobrého vzťahu. Ak chce manažér získať „prevahu“ nad svojimi zamestnancami, musí byť schopný načúvať ľuďom a brať do úvahy ich názory a stanoviská.
- Pre správne fungovanie tímu, nemôže byť jeden zamestnanec nadradený nad druhým. Všetci ľudia v skupine alebo v tíme by mali mať rovnaké postavenie. Keď to tak nebude a manažér bude preferovať obľúbeného zamestnanca, koleduje si o problémy. Nemôže potom na oplátku očakávať lojalitu od svojich zamestnancov.
- Najdôležitejšou a zároveň kľúčovou vlastnosťou každého dobrého manažéra je jeho schopnosť rozhodovať a viesť pod tlakom. Kríza prichádza väčšinou vtedy, ak manažér nerobí nič.
- Nie každý manažér bude konať správne rozhodnutia zakaždým, ale ak bude nerozhodný v kritických okamihoch, môže fatálne narušiť svoju vodcovskú pozíciu.
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Zdroj: LinkedIn.com, Text: ami, Foto: Thinkstock.com