Ako spoznáte dobrého manažéra od zlého?

Hiroshi Mikitan, japonský biznisman a zakladateľ spoločnosti Rakuten Inc. povedal: „Každý človek môže prejaviť vášeň pre prácu. Ak skombinuje toto nadšenie so záväzkom k partnerstvu, môže vytvoriť silné puto, ktoré vedie k spolupráci a tá dokáže premeniť Hiroshi Mikitan, japonský biznisman a zakladateľ spoločnosti Rakuten Inc. povedal: „Každý človek môže prejaviť vášeň pre prácu. Ak skombinuje toto nadšenie so záväzkom k partnerstvu, môže vytvoriť silné puto, ktoré vedie k spolupráci a tá dokáže premeniť Zdroj: thinkstock.com

Manažér musí byť príkladom pre ostatných zamestnancov a mal by ich vedieť pochopiť. Nemusí si za každých okolností „vyhrnúť“ rukávy a pustiť sa do úloh sám, ale mal by pochopiť prácu ľudí, aby mohol správne usmerniť.

 

 

  1. Najlepší manažéri sú vždy tí, ktorí majú schopnosť viesť svoj tím na základe svojho vlastného príkladu. Je to jedna z najdôležitejších zručností každého manažéra.
  2. Keď sa pozriete na tím alebo na skupinu ľudí zvonka, ľahko rozpoznáte rozdiel medzi inšpiratívnym vodcov a vodcom, ktorý má iba silné „lakte“.
  3. Ak manažér neustále kontroluje prácu svojich ľudí alebo personálu, je to jasné znamenie toho, že niečo nie je v poriadku.
  4. Dobrý manažér by mal mať pod sebou ľudí, ktorí chápu, ako je dôležité pracovať spoločne ako jeden celok a so spoločnými cieľmi.
  5. Najlepším spôsobom, ako inšpirovať ostatných ľudí k zodpovednej práci, je byť im príkladom.
  6. V každej oblasti života, v každom odvetví existuje jedna z prvých vecí, ktoré by mal každý dobrý manažér vykonať. Mal by preukázať, že pochopil zručnosti a vedomosti, ktoré sú potrebné na vykonanie práce svojich podriadených. Manažér si nemusí za každých okolností „vyhrnúť“ rukávy a pustiť sa do úloh sám, ale mal by pochopiť prácu ľudí, aby ich vedel správne nasmerovať.
  7. Dobrá komunikácia je základom každého dobrého vzťahu. Ak chce manažér získať „prevahu“ nad svojimi zamestnancami, musí byť schopný načúvať ľuďom a brať do úvahy ich názory a stanoviská.
  8. Pre správne fungovanie tímu, nemôže byť jeden zamestnanec nadradený nad druhým. Všetci ľudia v skupine alebo v tíme by mali mať rovnaké postavenie. Keď to tak nebude a manažér bude preferovať obľúbeného zamestnanca, koleduje si o problémy. Nemôže potom na oplátku očakávať lojalitu od svojich zamestnancov.
  9. Najdôležitejšou a zároveň kľúčovou vlastnosťou každého dobrého manažéra je jeho schopnosť rozhodovať a viesť pod tlakom. Kríza prichádza väčšinou vtedy, ak manažér nerobí nič.
  10. Nie každý manažér bude konať správne rozhodnutia zakaždým, ale ak bude nerozhodný v kritických okamihoch, môže fatálne narušiť svoju vodcovskú pozíciu.

 

Viac o téme: Inšpirácia Tím Zamestnanci Manažér Vlastnosti
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: LinkedIn.com, Text: ami, Foto: Thinkstock.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy