10 tipov, ako ulovíte správnych zamestnancov do vašej firmy

Stačí loviť v tých správnych vodách a nového zamestnanca máte vo svojej firme.Stačí loviť v tých správnych vodách a nového zamestnanca máte vo svojej firme. Zdroj: photl.com

Stačí, ak budete loviť v správnych „vodách“ a nájdete do firmy ľudí, ktorých hľadáte. Nebráňte sa najať menej talentovaného človeka, ktorý vám osobnostne sadne a zapadne do vášho tímu.

Máte malú firmu a potrebujete najať zamestnancov? Dôležitým krokom pre vás a vašu firmu je, aby ste vybrali správnych ľudí. Je odlišné hľadať zamestnancov do firmy, ktorá má 200 až 500 ľudí, ako do mikropodniku, ktorý má menej ako 10 zamestnancov. V takomto prípade je omnoho dôležitejšie, aby výber nového zamestnanca bol dobre premysleným krokom.

Náklady firmy spojené s prijímaním nového zamestnanca sú vysoké. Buď si výberový proces uskutočníte vo vlastnej réžii, kedy umiestnite inzerát o novej pracovnej pozícií (napríklad na pracovný portál, na stránku vašej spoločnosti alebo na sociálne siete), alebo máte druhú možnosť. Výber zamestnancov prenecháte personálnej spoločnosti alebo assessment centru.

Určite sa pýtate, aké vlastnosti a zručnosti by mal mať váš nový zamestnanec. Dôležité je, aby bol zapálený pre prácu a bol tímový hráč. Jeho ďalšie vlastnosti a zručnosti závisia od pracovného zaradenia. Predstavte si, že máte na výber medzi vynikajúcim a priemerným človekom. Kým ten vynikajúci predstavuje pre vás úspech, druhý zaznamená priemerné výkony. Najväčším problémom majiteľov firiem je ten, že výberovému procesu nevenujú dostatočnú pozornosť.

10 zásad, ktorých by ste sa mali pridržiavať pri hľadaní nových ľudí

  1. Majte jasnú predstavu o pracovnej pozícii
    Špecifikujte, akého človeka hľadáte, aké máte od neho očakávania, aké by mal mať vlastnosti, aby zapadol do tímu. Preto si jasne naformulujte všetky požiadavky na zamestnanca. V inzeráte pozície, ktorú sa rozhodnete zverejniť, by mali byť uvedené všetky potrebné náležitosti – náplň práce, ponúkaný plat, benefity, termín nástupu do práce, druh pracovného pomeru, informácie pre uchádzača. V inzeráte by nemali chýbať ani požiadavky na zamestnanca – minimálne požadované vzdelanie, jazykové znalosti, iné znalosti, všeobecne požadované znalosti a vodičský preukaz. Na konci inzerátu sa uvádzajú informácie o spoločnosti a kontaktné údaje.
     
  2. Hľadajte iba v správnych „rybníkoch“
    Miesto hľadania nových zamestnancov závisí od odvetvia, v ktorom sa pohybujete. Ak hľadáte človeka na vaše obchodné oddelenie, obchodný veľtrh bude výbornou príležitosťou, kde môžete chytiť malé aj veľké „ryby“. Ak obsadzujete marketingovú pozíciu, vyberte sa na marketingovú konferenciu, kde môžete nájsť množstvo talentov. Potom ich už len stačí osloviť a vymeniť si kontakty.
     
  3. Ponúknite zanestnancom flexibilitu
    Máloktorý zamestnanec chce byť pripútaný k stolu od deviatej hodiny do piatej popoludní. Preto, ak to vyhovuje povahe nového pracovného miesta, poskytnite pracovníkom možnosť pracovať z domu. Vyhraďte im počet dní do mesiaca, kedy môžu pracovať z iného miesta. Zamestnancom to prinesie menej stresu a lepšiu koordináciu medzi prácou a súkromným životom.
     
  4. Hovorte o vašej firemnej kultúre a hodnotách
    Ak najímate nového človeka do firmy, nezabudnite, že zručnosti človeka je možné vylepšiť, ak sa mu budete venovať a usmerňovať ho na pracovnej ceste. Avšak postoj človeka, jeho osobnosť a vášeň pre prácu nezmeníte. Nebráňte sa najať človeka, ktorý je menej talentovaný, ale zapadne do vašej firemnej kultúry. Lepšie, ako prijať extrémne talentovaného človeka, ktorý vám ale osobnostne „nesadne“.
     
  5. Rozmýšľajte neustále o možnosti zamestnať zaujímavé osobnosti
    Aj keď práve nepotrebujete najať do firmy nového zamestnanca, majte oči pri každej pracovnej príležitosti otvorené, či už chodíte po konferenciách alebo iba menších prednáškach. Ak vás nejaká osoba zaujme, oslovte ju a vymeňte si kontakty. Vaše „pátracie“ možnosti sa vám ihneď rozšíria v momente, keď to budete najviac potrebovať. Potom sa vám nemôže stať, že keď budete súrne hľadať novú posilu, nebudete môcť ju nájsť.
     
  6. Neuspokojte sa s tým čo máte
    Hľadajte kandidáta do svojho tímu dovtedy, pokiaľ s ním  nebudete stopercentne spokojní. Mal by mať zručnosti potrebné k výkonu práce a jeho profesijné plány by sa mali zhodovať s plánmi vašej firmy. Nezabudnite ani na to, že s daným človekom budete tráviť veľa času.
     
  7. Do výberového procesu zapojte aj váš tím
    Zapojte do hľadania nového zamestnanca aj vašich kolegov. Do pracovného kolektívu vám môžu priniesť ľudí, ktorí sú ich „krvná skupina“. Vy získate človeka s odporučením a vaši kolegovia môžu získať menšiu odmenu za nájdenie človeka do partie.
     
  8. Nezabudnite, že aj vy by ste mali zapôsobiť na kandidáta
    Nielen kandidáti na pohovore musia spraviť dobrý dojem na potenciálneho zamestnávateľa. Úlohou zamestnávateľa je, aby presvedčil ľudí, že jeho spoločnosť je pre nich tá pravá.
     
  9. Dohodnite sa na spolupráci, ale kandidáta si otestujte
    Môžete sa nachádzať v situácii, kedy čo najskôr potrebujete novú posilu do tímu. Ak ste našli človeka, s ktorým nie ste na 100 percent spokojní, ale už nemáte čas na hľadanie ďalších ľuí, dohodnite sa na zmluve na dobu určitú. Ak budete so zamestnancom po roku spolupráce spokojní, môžete mu predĺžiť pracovnú zmluvu na dobu neurčitú.
     
  10. Nezabudnite na začlenenie do tímu
    Prijímací pohovor nekončí prijatím kandidáta do pracovného pomeru. Podľa potreby sa mu prvé dni venujte a dajte mu pocítiť, že kedykoľvek bude mať akékoľvek otázky, môže sa na vás obrátiť. V malej firme odpadá stres zoznámenia s viacerými ľuďmi. Ale aj tak je dôležité zoznámenie nového kolegu s ostatnými, pričom nezabudnite v krátkosti predstaviť pracovné zaradenie ostatných ľudí v kolektíve.
Viac o téme: Lov Podnikateľ Firma Hľadanie Zamestnanci Podnikatelia Talenty Lovenie Najímanie
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: ami, Zdroj: mashable.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy