Ako by mal vyzerať váš pracovný deň? Naplánujte si ho takto!

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstockphotos.com

Osemhodinový pracovný čas je v súčasnosti pre väčšinu pracovných pozícií nepoužiteľný. Cieľom osemhodinovej pracovnej doby, ktorá vznikla ešte počas obdobia industrializácie, totiž bolo, aby sa znížil počet hodín, ktoré museli robotníci odpracovať v továrňach. Dnes je však situácia taká, že mnohí z nás nepracujú manuálne, ale duševne. Aj preto odborníci upriamujú svoju pozornosť tomu, aby sme si správne nastavili náš pracovný deň. Viete, ako na to?

Ako často si v práci robíte prestávky? Ideálne rozloženie práce a oddychu je 52 minút práce, za ktorými nasleduje 17 minút oddychu. Ukázalo sa totiž, že ľudia, ktorí využívajú tento princíp, sa vedeli lepšie sústrediť na zverené pracovné úlohy a nevenovali sa rozptyľujúcim činnostiam (napr. sociálnym sieťam). Ak sa u nich po hodine znova objavila strata koncentrácie, vzali si krátku prestávku, počas ktorej sa úplne odpútali od práce.

Chcete byť aj v práci lepší a produktívnejší? Inšpirujte sa týmito štyrmi pravidlami:

  1. Doprajte si prestávky v hodinových intervaloch
    Väčšinou si prestávku a oddych plánujeme až na obdobie, keď skončíme v práci, keď príde piatok či víkend. Oddýchnuť si však potrebujeme už počas pracovného dňa. Ak chcete byť v práci produktívnejší, skúste si rozvrhnúť váš pracovný deň tak, aby ste hodinu pracovali a následne 15 minút oddychovali. Ak  chcete byť detailisti, nastavte sa na 52 minút práce a 17 minútovú prestávku.
  2. Využite svoju „hodinu“ naozaj na prácu
    Stratégia dodržiavania intervalov bude mať zmysel iba vtedy, ak budete k vašej „pracovnej“ hodine pristupovať naozaj zodpovedne. Teda ju využijete na plnenie úloh, ktoré vás čakajú.  Je dôležité, aby ste ju nepremárnili kontrolovaním e-mailov, písaním sms správ či rýchlym kontrolovaním Facebooku či sociálnych sietí.
  3. Doprajte si naozajstnú prestávku
    Prestávky typu čítanie, telefonovanie či četovanie sú síce efektívne formy ako načerpať nové sily, zároveň nás však až príliš rozptyľujú. Odísť na chvíľku od svojho počítača, telefónu či zoznamu úloh, ktoré vás čakajú – jednoducho od práce samotnej, je základom, ak chcete naštartovať svoju produktivitu.
  4. Nečakajte, až kým vám vaše telo povie, že potrebujete prestávku
    Ak bežne fungujete tak, že čakáte, kým sa začnete cítiť unavený, robíte chybu. Vtedy je už totiž neskoro. Premeškali ste totiž vrchol vaše produktivity. Pamätajte si: v práci vám to pôjde ľahšie a rýchlejšie, ak si dožičíte krátke pravidelné prestávky, ako pracovať hodiny bez pauzy.
Viac o téme: Pracovný Úspech Deň Mal Ako Vyzerať By
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: businessinsider.com; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy