4 pracovné chyby zamestnancov. Odstráňte ich!

Na odstránení chýb môžu zamestnanci zapracovať.Na odstránení chýb môžu zamestnanci zapracovať. Zdroj: photl.com

Ak je zamestnanec v práci „služobne“ nový, spraví väčšinou všetko, čo je v jeho silách, aby sa ukázal v najlepšom svetle. Do práce chodí medzi prvými, odchádza medzi poslednými, oblieka sa primerane danej pozícii a počas pracovnej doby neotvára stránku Facebooku alebo iných stránok. Ako však pomaly plynú týždne v novej práci zamestnanec upadá do väčšej pohodlnosti a jeho entuziazmus z plnenia nových úloh opadá. Nedodržiava presne dané termíny, na sociálnych sieťach publikuje komentáre, na splnenie pracovných povinností má rôzne výhovorky a stáva sa menej produktívnym. Čo sa stalo? Je to jednoduché. Zamestnanec zabudol na svoje poslanie v práci.

Ak aj vy hľadáte spôsob, ako sa vrátiť do starých koľají, skúste uplatniť nasledujúce rady:

  1. Prestaňte používať výhovorky

    Kto chce od svojho šéfa počuť, že neefektívne využíva pracovný čas? Ak chcete na svojho šéfa „zapôsobiť“ nedopustite si zlyhanie a spravte pracovnú úlohu, o ktorú vás požiadal. Pred jej splnením si zistite presný čas odovzdania úlohy a prípadné otázky na objasnenie zadania mu položte namieste. Ak potrebujete k naplneniu úlohy súdržnosť tímu, obráťte sa na nich ihneď. Nečakajte do poslednej chvíle, aj keď si myslíte, že vám zostáva veľa času.

    Ak prijmete bez výhovoriek prácu od svojho šéfa, okamžite si získate jeho dôveru a rešpekt a budete na dobrej ceste k získaniu povýšenia.

  2. Sledujte si čas

    Ak si myslíte, že máte vrodenú ospravedlniteľnú vlastnosť prichádzať všade neskoro a odovzdávať na poslednú chvíľu všetky projekty, nie je to tak. Ak vašu prácu beriete vážne, budete k nej pristupovať zodpovedne a s príkladom, aby ste nadchli aj ostatných kolegov a svojho šéfa. O dokončenej úlohe môžete informovať svojho nadriadeného aj s predstihom, nemusíte čakať na posledný možný termín odovzdania.

  3. Odpovedajte na emaily

    Ak denne dostávate veľké množstvo správ, nemusíte na ne odpoveď ihneď. Vyčleňte si presný čas počas pracovného dňa, kedy odpoviete na emaily. Aj keď namieste nepoznáte odpoveď, na email môžete stručne odpovedať a poskytnúť vysvetlenie, že danú informáciu preveríte a odpíšete koncom týždňa. Ak email zostane nepovšimnutý vo vašom inboxe, dávate jeho adresátovi najavo, že obsah správy nie je dosť dôležitý, aby ste na neho reagovali.

  4. Dotiahnite veci do konca

    Ani ten najmúdrejší nový manažér nepozná odpovede na všetky otázky od svojich zamestnancov. Nie je nič zlé na situácii, ak svojim spolupracovníkom povie, že im informáciu zistí a v najbližšom čase im dá odpoveď. Lepšie poskytnúť férovú odpoveď, ako neoverenú alebo skreslenú informáciu.
Viac o téme: Práca Zamestnanci Úlohy Chyby Povinnosti Pracovné Návyky Zamestnancov
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: red., Zdroj: mashable.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy