Staňte sa pánom svojho času

karierny rastkarierny rast

Mávate v práci pocit, že opäť niečo nestíhate, že nemáte čas? Tlačia vás termíny a vy nemáte chvíľočku ani na kratučkú prestávku? Nie ste sám.

V dnešnej dobe sa čoraz viac zamestnancov sťažuje na nedostatok času.

Hovorí sa, že nežijeme predsa preto, aby sme pracovali, ale pracujeme preto, aby sme mohli žiť!

Aby tomu tak naozaj bolo skúste sa zamyslieť nad svojím časom a jeho organizáciou. Práce určite nebude menej, možno sa Vám ale podarí zvládnuť ju v omnoho kratšom čase. Dokonca sa vám podarí získať viac času nie na prácu, ale na Vaše záujmy, rodinu, priateľov.

Riešenie je pritom tak jednoduché. Stačí si len efektívnejšie zorganizovať svoj čas. K tomu vám pomôže zopár našich užitočných rád:

1. Plánujte!
Na začiatku dňa si urobte prehľad činností, ktorým sa v priebehu dňa budete venovať. Ušetríte si tak čas, ktorý by ste premrhali rozmýšľaním nad tým, čím by ste sa mohli zaoberať, aby ste sa nemuseli pustiť do nepríjemnej úlohy, ktorá už tak dlho odkladáte. Vytvorte si plán a postupujte podľa neho.

2. Stanovte si priority!
Ak si vo svojom dennom pláne určíte priority, ktorým sa budete venovať a zároveň rozlíšite úlohy, ktorých riešenie až tak neponáhľa, ušetríte si mnoho času. Nepodliehajte impulzívnym nápadom uprostred rozrobenej práce. Nápad si poznamenajte a vráťte sa k nemu neskôr, keď budete mať čas. To ešte neznamená, že sa nebudete venovať úlohe, ktorá "horí", pretože ju nemáte na pláne dňa.

3. Dodržujte termíny!
Jednou z nevyhnutných podmienok na splnenie úloh v práci sú termíny. Preto aj vy buďte na seba prísny. Skôr ako sa pustíte do nejakej úlohy stanovte si termín ukončenia a snažte sa ho dodržať. Termíny sú obzvlášť dôležité pri nepopulárnych úlohách. Tie sa totižto bez termínu nielenže nepohnú, ale sa nenápadne presúvajú zo dňa na deň celé mesiace.

4. Odreagujte sa!
Pamätajte na to, že pravidelné pauzy zvyšujú vašu výkonnosť. Neustála koncentrácia a napätie bez oddychu spomalí vaše myslenie a výkon. Približne každých 90 minút by ste si mali urobiť krátku prestávku. Uvarte si kávu, vypite pohár vody, choďte sa prejsť a pod.

5. Odhaľte rutinné úlohy!
Takmer každý sa vo svojej práci stretáva s istými rutinnými úlohami. Odhaľte ich a získate tak kopec času. Ak napr. nevyhne píšete každý deň tie isté emaily, vytvorte si ich vzor, ktorý môžete kopírovať.

6. Pochopte, že nie ste nepostrádateľný!
Prestaňte si myslieť, že bez vás sa vo firme nič nepohne. Určite sa vo vašom okolí pohybuje kopa šikovných kolegov, na ktorých by ste mohli preniesť zodpovednosť. Zbavte sa úloh, ktoré zvládnu iní a ihneď získate viac času na dôležitejšie záležitosti a rozhodnutia. Schopnosť tímovej práce - čiže schopnosť efektívne spolupracovať s kolegami je dnes na jednom z prvých miest na rebríčku požiadaviek.
Viac o téme: Karierny rast
  • Autor: © Zoznam
  • FOTO: Jupiterimages
 
Staršie správy
Staršie správy