Znaky kvalitného pracovného pohovoru

Aby bol pracovný pohovor dobrý, skúsení personalisti by sa na ňom nemali pýtať štandardizované otázky.Aby bol pracovný pohovor dobrý, skúsení personalisti by sa na ňom nemali pýtať štandardizované otázky. Zdroj: photl.com

Hovorí sa, aký pohovor, taká firma. Uchádzači si často urobia úsudok o spoločnosti podľa štýlu vedenia pracovného pohovoru a otázkach, ktoré na ňom dostanú od personalistov.

Ak je pracovný pohovor vedený správnym smerom, kandidát by sa mal na ňom cítiť uvoľnene, personalista by ho mal efektívne počúvať, aby mu mohol klásť správne premyslené otázky. Veľa personalistov však považuje pracovný pohovor za akúsi formu rozhovoru. Avšak pohovor by mal byť prepracovaný mechanizmus, ktorým sa získajú relevantné informácie o predchádzajúcich pracovných skúsenostiach uchádzača.

Aby bol pracovný pohovor dobrý, skúsení personalisti by sa na ňom nemali pýtať štandardizované otázky typu: Prečo chcete odísť zo súčasnej práce, prečo chcete pracovať u nás, aké sú vaše slabé a silné stránky, aký je váš najväčší úspech. Pohovor by mal byť premyslený mechanizmus na získanie dôkazov.

„Potrebujete dôkaz o skúsenosti a kompetencii kandidáta. Základnou chybou je, že HR manažéri sa viac zaoberajú osobnosťou, robia unáhlené rozhodnutia na základe dojmu, ktorý kandidát vytvára, nie na základe jeho schopností,“ hovorí Jeff Grout.

Otázky personalistov na pracovnom pohovore by mali smerovať aj do budúcnosti, ako by kandidát riešil konkrétne príklady, ak by sa ocitol v danej situácií. Tie budú ukazovateľom toho, ako sa bude kandidát správať v zamestnaní po prijatí do novej práce.

Typické otázky, ktoré sa pýtajú personalisti na pohovoroch:

  1. Povedzte mi niečo o sebe.
  2. Prečo chcete odísť zo súčasného zamestnania?
  3. Prečo by sme vám mali prijať?
  4. Prečo chcete pracovať u nás?
  5. Ste tímoví hráč?
  6. Čo je vašou najväčšou slabosťou?
  7. Kde sa vidíte o 5 rokov?
  8. Kedy chcete odísť z vášho súčasného zamestnania?
  9. Ak by som sa opýtal vašich kolegov, aby vás opísali, čo by povedali?
  10. Povedzte mi o vašom najhoršom šéfovi v živote.

Otázky skúsených personalistov by mali smerovať hlavne na posledné pracovné skúsenosti. Personalisti by mali mať aj na pamäti, že každý zamestnanec si so sebou prenáša pracovné návyky. To, čo spravil kandidát pre predchádzajúceho zamestnávateľa je ukazovateľ, čo spraví pre nového zamestnávateľa.Podľa takejto štruktúry môžete dostať otázky na dobre vedenom pracovnom pohovore.
 

  1. Čo ste mali na starosti v poslednom zamestnaní?
  2. Čo bolo vašou kľúčovou úlohou?
  3. Ako by ste opísali vašu najlepšiu činnosť, projekt, úspech?
  4. Ako ste riešili problémové situácie v predchádzajúcom zamestnaní?
  5. Čo očakávate, že dosiahnete v prvých 60 až 90 dňoch v novom zamestnaní?
  6. Aké výsledky chcete priniesť pre spoločnosť?
Viac o téme: Pracovný Pohovor Zlý Znaky Dobrý
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: responsewebrecruitment.co.uk; chiefexecutive.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy