Desať (nad)ľudských vlastností potrebných pre dosiahnutie úspechu v práci (1. časť)

K úspechu v práci vám nesmú chýbať ani nadľudské vlastnosti.K úspechu v práci vám nesmú chýbať ani nadľudské vlastnosti. Zdroj: photl.com

Čo je podľa vás dôležitejšie? Disponovať úžasnými pracovnými skúsenosťami alebo kvalitnými ľudskými vlastnosťami? Zamysleli ste sa niekedy nad možnosťou, v akom svetle sa ukázať v novom zamestnaní?

S novým pracovným miestom vždy prichádza nová pracovná rola, ktorú každý zamestnanec hrá od začiatku. Vždy existujú nové možnosti, ukázať sa len v tom  najlepšom svetle. Až neskôr sa však ukáže, či ste svoju „hru“ hrali dokonale. Po istom čase môžu na povrch vyplávať veci, ktoré mali zostať v utajení pred druhými ľuďmi, vaša Pandorina skrinka sa pootvorí.

V práci sa cenia nielen dôležité pracovné skúsenosti a zručnosti, ale aj ľudské alebo priam nadľudské vlastnosti. Tie vám môžu priniesť ten najväčší benefit. Či viete aktívne počúvať, či máte dostatočnú empatiu, dostatok trpezlivosti alebo ste dôveryhodnou osobou.

Viacerí manažéri, ktorí riadia ľudí sa zhodujú v tom, že vzdelávať ľudí s výbornými ľudskými vlastnosťami je niekedy náročnejšia úloha, ako vzdelávať technicky zdatných ľudí. Avšak tí prví majú najväčšiu výhodu v tom, že patria do stabilnej skupiny pracujúcich, ktorí majú väčšiu túžbu vzdelávať sa a efektívne pracovať na sebe.

Ak chcete v práci zabodovať a byť úspešní, skontrolujte si, ktoré z uvedených ľudských vlastností disponujete. Ak sa chcete stať človekom s nadľudskými vlastnosťami, mali by ste mať každú z desiatich uvedených vlastností.
 

  1. Schopnosť začleniť sa do tímu
    Pri práci v tíme je dôležité, aby ste postupne zapadli do pracovného kolektívu. Neznamená to však, že si budete rozumieť so všetkými kolegami, stačí, ak ich budete akceptovať.
     
  2. Silné komunikačné schopnosti
    Schopnosť komunikovať je jedna zo základných schopností ľudí, vďaka ktorej odhaľuje svoju osobnosť. Ak ste do vienka dostali výbornú schopnosť zaujímavo rozprávať alebo písať, budete mať vždy navrch. V dnešnej dobe sa veľa vecí zakladá na výbornej komunikácii.
     
  3. Trpezlivosť s ostatnými
    Trpezlivosť je jedna z cenených vlastností ľudí v práci. Pri niektorých typoch zamestnaní je dôležité udržať si chladnú hlavu hlavne v stresových situáciách. Ak aj v zamestnaní príde ku kolíznej situácii, veľmi rýchlo je možné vidieť, kto si udržal chladnú hlavu a kto „vybuchol“.
     
  4. Dôveryhodnosť
    Len dôveryhodní ľudia môžu raketovo naštartovať svoju kariéru. Bez dôvery sa ťažko spolupracuje a získavajú ľudia na vašu stranu.
     
  5. Empatia
    Ak sa viete vcítiť do kože druhých ľudí, je to jednou z dôležitých kľúčových schopností. Empatia pootvára brány, zlepšuje vzťahy s ostatnými a dokáže predvídať reakcie druhých ľudí. Poskytnite preto kolegom v práci podporu, vyjadrite súcit alebo im dajte spätnú väzbu, aj pri malých čiastkových úlohách. To, čo dáte ostatným a ako sa k nim zachováte, sa vám v blízkej dobe vráti.  Je to časť "firemnej karmy". Všetko funguje podľa jednoduchého vzorca: Ak budete rásť, bude s vami rásť aj spoločnosť, v ktorej pracujete.
     
  6. Aktívne počúvanie
    Počúvanie a aktívne počúvanie sú dve rozličné veci. Väčšina ľudí už pri počúvaní druhých ľudí si dopredu vyfabuluje nový príbeh alebo začne rozprávať o sebe. Ešte horšie sa môže stať, ak počúvajúci skočí do reči rozprávačovi a preruší ho svojou myšlienkou. Kľúčom k úspechu je však aktívne počúvať, čo zaberie omnoho viac času, ale zároveň „vyprodukuje“ lepšie výsledky. To znamená, že lepšie je počúvať bez prerušenia a potom mať čas na premyslenie a vyjadrenie si názoru. Byť dobrým poslucháčom si však vyžaduje prax a veľkú dávku trpezlivosti. Veď sme dostali do daru dve uší a jedny ústa, čo vytvára predpoklady byť dobrým poslucháčom.
     
  7. Prirodzený záujem o ostatných ľudí
    Dôkazov, že sa prirodzene a nezištne zaujímate o druhých ľudí, je viacero. Pamätáte si mená vašich kolegov, ostatných spolupracovníkov, alebo mená klientov? Tak ako sú dôležité mená, by ste si mali pamätať aj dátumy a životné udalosti. Pri rozhovoroch s ľuďmi im klaďte otázky na znak záujmu. Interakcia však musí byť skutočná, inak môže vyvolať opačný efekt.
     
  8. Flexibilita
    Netrvajte na vašich vlastných pravidlách, predstavách. Nepretláčajte iba vaše vlastné presvedčenia, ale zájdite aj za vaše vlastné hranice a prijmite názor ostatných ľudí.
     
  9. Správny úsudok
    Správny úsudok je nielen v práci, ale aj v živote veľmi dôležitý, aby ste dokázali „plávať“ v otvorených vodách. Úsudok si vytvoríte z načúvania druhých ľudí, či pozorovania okolo vás. Len tak si môžete medzi svojimi spolupracovníkmi zvoliť vhodného priateľa. K vášmu úsudku vám dopomôžu reakcie či správanie sa ľudí.
     
  10. Schopnosť presvedčiť ostatných
    Ak budete musieť druhých ľudí presvedčiť o vašich nápadoch, o vhodných výrobkoch, alebo službách, alebo budete chcieť dosiahnuť povýšenie a zvýšiť plat, alebo budete mať na starosti prezentovanie projektu, budete potrebovať zvoliť si silný presvedčivý argument, prečo je váš nápad, výrobok alebo projekt ten najlepší. Na všetko existuje argument.
Viac o téme: Práca Kariéra Úspech Skúsenosti Vlastnosti Zručnosti Charakteristika Nadľudské
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: Forbes.com, Text: ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy