Ako vymyslieť ‚očarujúci‘ názov pre váš startup?

Názov startupu by mal byť ľahko zapamätateľný, zrozumiteľný, jasný a trochu sexi.Názov startupu by mal byť ľahko zapamätateľný, zrozumiteľný, jasný a trochu sexi. Zdroj: thinkstock.com

Vymyslieť názov pre váš biznis by nemal byť prvoplánový. Bude vás sprevádzať po celú dobu podnikania a poskytne o vás prvý dojem, čo ste, kto ste alebo môže za vás vyrozprávať príbeh.

Názov vášho startupu vás bude sprevádzať po celú dobu podnikania, budete sa ním prezentovať a možno ho budete vyslovovať častejšie ako meno vášho partnera. Do názvu sa oplatí investovať minimálne svojim časom, bude to dokonca „najdrahšia“ investícia vo firme. Od výberu vášho názvu sa bude odvíjať aj názov domény alebo dokonca ochranná známka.

Názov startupu môže byť účinnejší viac ako si myslíte. Vysielate ním do sveta posolstvo. Dokonca ním môžete dať klientom prísľub, že budú s vašou službou alebo produktom spokojní. Svoj názov však musíte rovnako komunikovať na vašej webstránke, ako aj na sociálnych sieťach.

Základné pravidlo pri výbere názvu je, aby vám rozumeli aj v zahraničí (v prípade, ak by ste expandovali do cudziny). Určite by sa názov nemal viazať iba k jednému produktu alebo k službe. Čo v prípade, ak si po čase rozšírite svoje portfólio? Myslite preto v dlhodobom horizonte.

Poďme sa teda spoločne pozrieť ako vymyslieť „nálepku“, ktorú môžete dať vášmu startupu.
 

  1. Malý brainstorming
    Položte na stôl prázdny papier a oslovte členov rodiny alebo kamarátov, aby napísali názvy, ktoré ich oslovili po vypočutí vášho podnikateľského plánu. Nezabudnite do zoznamu pripísať aj vaše návrhy. Musia sa však stratiť medzi názvami ostatných, aby ste automaticky nepreferovali iba vaše návrhy. Potom si z nich vyberte 20 názvov, zvolajte domácu radu a vyslovte ich nahlas. Domáci členovia môžu hlasovať o najlepšom názve pre váš startup. Konečné rozhodnutie by ste mali učiniť vy.
     
  2. Krátky príbeh
    Názov vášho startup by mal sám rozprávať príbeh. Nie je to však povinnosťou, ale iba jedna z možností, ako vymyslieť „oslňujúci“ názov. Za názvom sa môžu skrývať emócie alebo vaša príhoda z minulosti.
     
  3. Priblížte sa bližšie k ľuďom
    Nesnažte sa pomenovať názov vášho startupu podľa vašej činnosti, ale svojim názvom dajte ľuďom pocítiť, že robíte niečo dostupné pre nich. Zoberte si príklad z technologického gigantu spoločnosti Apple. Názov poznajú skoro všetci ľudia. Keby mali technický názov, poznali by ho iba ľudia z odboru, t.j. geekovia.

 

Rýchle rady, ako vybrať názov pre váš startup:

  • Názov startupu by mal byť ľahko zapamätateľný, zrozumiteľný, jasný a trochu sexi.
  • Názov môže vyjadrovať aj váš osobný postoj. Nebojte sa trochu odhaliť.
  • Názov by ste si mali ihneď zamilovať.
  • Vyberte si názov, ktorému rozumejú ľudia aj v zahraničí.
  • Rozmýšľajte aj nad možnosťou, že z názvu môžete spraviť obchodnú známku.

 

Na čo si dávať pozor pri výbere:

  • Nevyberajte si názov, ktorý má v sebe predmet podnikania.
  • Pozor na názov, ktorý je podobný konkurencii.
  • Skratky sa veľmi ťažko pamätajú.
  • Vyhnite sa aj názvom evokačným, metaforickým a deskriptívnym.

 

Viac o téme: Podnikanie Názov Startpu Názov spoločnosti
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: inc.com, Text: ami, Foto: Thinkstock.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy