Čo chcú vidieť personalisti vo vašom profile LinkedIn?
Pracovná sociálna sieť je dôležitým nástrojom pri hľadaní zamestnania. Na Slovensku sa dostáva do popredia pomalším tempom ako v zahraničí, ale o to majú väčšiu šancu všetci tí, ktorí majú na sociálnej sieti už teraz založený profil.
Na svojom profile LinkedIn môžete neustále pracovať a aktualizovať svoje pracovné informácie. Mali by ste však vedieť skutočnosť, že váš profil by nemal byť veľmi preplnený, ale mal by poskytovať čistý prehľad o vašich pracovných skúsenostiach.
Či ste zamestnaní, alebo nezamestnaní, svoj profil na LinkedIn môžete mať založený. Poskytujete tak ďalším stranám (personalistom, headhunterom, spoločnostiam) možnosť osloviť vás a ponúknuť vám novú prácu alebo spoluprácu na projekte.
Tu sú veci, ktoré si personalisti najčastejšie všímajú na LinkedIn.
Fakty
Gramatika je jedna vec, ktorú si personalisti všímajú a na druhej strane ich nezaujíma ako „výrečne“ viete rozprávať o vašich pracovných skúsenostiach (tak ako je tomu na pracovnom pohovore). Personalistov zaujímajú fakty – aké sú vaše skúsenosti a ciele. Preto by ste vo svojom profile LinkedIn mali doplniť tieto informácie:
- spoločnosti, pre ktoré ste pracovali
- dátumy, kedy ste pre tieto spoločnosti pracovali
- presné názvy pozícií
- stručný opis funkcie, ktorú ste vykonávali
Jasný kariérny príbeh
Fakty o vašich pracovných skúsenostiach sú dôležité a rovnako dôležité sú súvislosti medzi vašimi jednotlivými pozíciami. Jednoducho povedané, každému personalistovi musí byť v krátkej chvíli z vášho profilu jasné, v čom ste odborník a aké skúsenosti máte za sebou.
Otestujte si svoj profil a zahrajte sa na personalistu! Keď sa pozriete na svoj profil na LinkedIn, porozmýšľajte o týchto veciach:
- Nadväzujú moje pracovné skúsenosti jedna na druhú a zároveň ukazujú cestu môjho kariérneho rastu?
- Ak by som odobral/a niektoré pracovné skúsenosti, bude môj kariérny príbeh silnejší?
- Ako by mal vyzerať môj ďalší krok v pracovných skúsenostiach? Váš profil by mal udávať smer, ktorým by ste sa chceli pracovne uberať. Na upresnenie dôležitých faktov vo vašej práci a kariére, môžete využiť titulky v texte a napísať krátky sumár o vás.
Vaše pripojenia
Personalistov taktiež zaujíma, akých ľudí máte pripojených vo svojich kontaktoch. Sledujú, či „okolo“ seba máte ľudí z bývalých zamestnaní alebo projektov, na ktorých ste pracovali. Zároveň si radi pozrú ľudí, ktorí vám schválili (pozn. red.: Endorsed) vaše pracovné zručnosti.
Pozor na skutočnosť, že pracovná sieť LinkedIn neslúži ako sociálna sieť Facebook, kde máte vo svojom profile ľudí zo svojho širokého i ďalekého okolia. Na LinkedIn si strážte, akých ľudí pustíte do vašich kontaktov (pozn. red.: Connections).
Profesionálne fotografie
Vaša použitá fotografia dáva veľmi silný dojem o vás na LinkedIn. Preto pozor na fotografie, ktoré použijete. Dobrá LinkedIn profilová fotografia je taká:
- na ktorých sa nachádzate iba vy (výrez fotografie, na ktorej bol aj váš priateľ určite nepoužívajte)
- kde vyzeráte profesionálne a upravene (konzervatívne oblečenie, u žien prirodzený make-up)
- na ktorej sa jemne usmievate a máte priateľský výraz
Buďte s nami v kontakte na sociálnej sieti LinkedIn.
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Zdroj: businessinsider.com; ami, Foto: aki