Po čom túžia zamestnanci?

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstock.com

Bez ohľadu na pohlavie, aj zamestnanci majú svoje túžby. Ak nie sú ich túžby naplnené a situácia je neriešiteľná, hľadajú si nové zamestnanie s nádejou, že sa situácia zmení k lepšiemu.

Nedávny prieskum ukázal, že až 70 percent zamestnaných ľudí sa púšťa do hľadania práce po dovolenke. Najčastejším dôvodom, prečo túžia po zmene zamestnania je tá, že sú nespokojní s firemnou kultúrou, morálkou a riadením. Firmu takýto odchod zamestnanca stojí až 20 percent z ročného platu zamestnanca na strednom stupni riadenia.

Zamestnanec predstavuje pre zamestnávateľa investíciu, o ktorú je potrebné sa starať. Ak sa zamestnávateľ prestane starať o zamestnanca, klesá jeho hodnota. V prípade odchodu zamestnanca z pracoviska, prichádza o jeho cenu a musí ho nahradiť nových zamestnancom. Výberový proces a čas na zaučenie zamestnanca však niečo stojí a preto by sa mal každý zamestnávateľ zamyslieť nad tým, ako si v prvom rade udržať svojich zamestnancov.

Návod, ako si udržať zamestnancov:
 

  1. Starajte sa o zamestnancov
    Najmä zamestnanci z generácie X (narodení po roku 1980) potrebujú v práci cítiť, že sú súčasťou firmy, nie iba „ozubeným“ kolieskom, ktoré zapadá do celkového pracovného procesu. Práca má pre nich zmysel, iba ak sa stotožňujú s hodnotami spoločnosti a s jej jasnou víziou. Preto vašim zamestnancom ukážte, že sa nestaráte iba o zisk firmy, ale aj o nich.
     
  2. Dajte zamestnancom voľnú ruku
    Zamestnanci sa budú cítiť viac užitoční, ak im dovolíte, aby mali rozhodovacie právomoci podľa ich pracovnej pozície a zároveň niesli za svoje rozhodnutia zodpovednosť. Vedci dokonca zistili, že zamestnanci, ktorí mali možnosť rozhodnúť nad rozmiestnením ich pracovného priestoru, boli až o 32 percent viac produktívni. Boli dokonca v lepšej fyzickej a psychickej kondícii.
     
  3. Ukážte zamestnancom, že komunikácia je dôležitá
    Komunikácia je základom každého dobrého vzťahu, dokonca aj toho pracovného. Ak zamestnanci medzi sebou nekomunikujú, v takomto prostredí nemôžu vznikať žiadne veľké nápady, ani žiadne zlepšenia. Nadriadení by mali vyzývať zamestnancov, aby komunikovali medzi sebou. Často sa totižto stáva, že zamestnanci netušia, čo robí kolega pri vedľajšom stole, potom sa ťažko dozvie informácie, aké oddelenia existujú v ich materskej spoločnosti. Tým, že v spoločnosti vytvoríte pracovné prostredie, v ktorom sa budú zamestnanci poznať a rešpektovať sa navzájom, môžete tak zvýšiť morálku, vytvoriť lepšiu komunikáciu a spoluprácu a zároveň zlepšiť výsledky v spoločnosti.
     
  4. Dávajte spätnú väzbu a zároveň si ju pýtajte
    Zamestnanci majú väčšinou strach z hodnotenia. Je to však jeden zo spôsobov, akým je možné získať spätnú väzbu. Hodnotenie sa však nemusí uskutočňovať v presne predpísaných dátumom, ale môže sa robiť priebežne, čím sa eliminuje strach „spred popravy“. Preto spätnú väzbu môžete dať „s okamžitou platnosťou“. Avšak ani  zamestnávatelia by nemali zabúdať na to, že spätná väzba by mala byť obojstranná a mali by dať možnosť aj zamestnancom. Zamestnávateľ aj zamestnanec si takýmto spôsobom budú dôveru a ich pracovné vzťahy budú transparentné. Ďalšou možnosťou, ako prehlbovať vzťah medzi zamestnancom a zamestnancov je v pravidelných stretnutiach so šéfom spoločnosti a s vedením, počas ktorého si môžu navzájom klásť pracovné otázky.
     
  5. Podporujte firemnú kultúru
    Napriek tomu, že nie všetci zamestnanci sú športovo založení, zorganizujte z času na čas zaujímavé podujatie, ktoré môže podnietiť medzi zamestnancami súťaživosť. Usporiadajte futbalový, volejbalový zápas alebo turnaj, vhodný podľa ročného obdobia a sledujte zápolenie medzi jednotlivými zamestnancami. Dajte im na výber z viacerých aktivít, aby si každý našiel činnosť, ktorá ho baví. Firemnú kultúru môžete podporovať aj pri bežnom chode pracovných aktivít. Ak do práce prichádza nový zamestnanec, môžete zaviesť zvyk, že jeho prvý deň v práci sa všetci stretnú pri firemných raňajkách.
     
  6. Nabádajte zamestnancov, aby žili s firmou
    Každý zamestnanec by mal „žiť“ so spoločnosťou, pre ktorú pracuje. Potom v jeho práci nebude chýbať zanietenie a vášeň, čo pre spoločnosť znamená dvojnásobné výsledky. Šťastný bude nielen zamestnanec, ale aj zamestnávateľ.
     
  7. Doprajte im oddych
    Oddych slúži ako prevencia proti syndrómu vyhorenia. Každý zamestnanec má nárok na dovolenku, počas ktorej by mal oddychovať. Doprajte zamestnancom aj nečakaný oddych, napríklad v podobe súťaže o najlepšieho alebo najproduktívnejšieho zamestnanca mesiaca. Takýto zamestnanec môže napríklad získať poldenný wellness pobyt.
     
  8. Poskytujte zamestnancom benefity
    Zamestnancov je možné získať aj na benefity. Viaceré spoločnosti poskytujú dovolenku navyše, flexibilný pracovný čas, dôchodkové pripoistenie alebo niekoľko dní navyše na uzdravenie.

Ilustračné foto Galéria fotiek (2) Zdroj: thinkstock.com

 

Viac o téme: Zamestnanec Zamestnávateľ Zamestnanci Túžba Túžby Benefity
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ami, Zdroj: mashable.com, Foto: Thinkstock.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy