Podnikové sociálne médium. To je hit budúceho roka

Väčšina firiem plánuje v budúcom roku investovať do podnikového sociálneho média.Väčšina firiem plánuje v budúcom roku investovať do podnikového sociálneho média. Zdroj: photl.com

Nazaostávajte v internej komunikácií vo vašej spoločnosti. Až tridsaťdva percent komunikátorov plánujú v budúcom roku investovať do podnikového sociálneho média.

V Londýne sa konal 11. ročník prestížneho podujatia v oblasti internej komunikácie Strategic Communication Summit spojený s udeľovaním cien SCM Awards. Dvojdňový nabitý program pojednával predovšetkým o prudkom zvýšení významu internej komunikácie v podnikoch 21. storočia.

Interná komunikácia po kríze
Koncom 20. storočia vedenie podnikov síce chápalo obrovský potenciál strategickej internej komunikácie, ale až po prepuknutí krízy v roku 2008 podniky konečne začali aj v praxi naplno doceňovať úlohu internej komunikácie ako strategického partnera pre riadenie zmien.

V tomto desaťročí sa však úloha internej komunikácie posúva ešte ďalej – má úlohu organizačného konektora prepájajúceho všetky zložky organizácie. Interná komunikácia má  tiež za úlohu podnecovať dialóg, pomáhať implementovať podnikové sociálne médiá, pochopiť ľudí a prepájať ich do sietí a komunít, zvyšovať úroveň spolupráce medzi jednotlivcami, tímami a celými oddeleniami. Práve tieto atribúty prispievajú k tomu, aby benefity zavedených zmien boli udržateľné a prispievali k zvýšeniu výkonu organizácií.

Interná komunikácia prináša ovocie
Úroveň internej komunikácie na Západe je oproti stredoeurópskemu regiónu o niekoľko tried vyššia. Aj napriek tomuto faktu, jednou z kľúčových tém tu naďalej zostáva preukazovanie argumentov pre top manažment. Jednoducho, na základe výsledkov dokázať, že do internej komunikácie sa oplatí investovať. Preto schopnosť merať výkon internej komunikácie a teda aj návratnosť investícií do tejto oblasti naďalej zostáva aktuálnou témou, ktorá je neustále obohacovaná o nové prístupy a myšlienky.

Aj z tohto dôvodu najprestížnejšie ocenenie SCM Award v internej komunikácii – kategóriu Business Impact, tento rok získala britská spoločnosť Nationwide Building Society, ktorá preukázala skutočne systémový prístup k aplikácii strategickej internej komunikácie do praxe.

Učenie je dôležitejšie ako vedomosti
Jednu zo zaujímavých myšlienok, ktoré odzneli na konferencii, priniesol Jörg Dirbach, Chief Knowledge Officer zo švajčiarskej spoločnosti Zühlke –

 „Učenie je dôležitejšie ako vedomosti“.

Na príklade zavedenej podnikovej sociálnej siete na platforme Yammer ukázal, ako dokáže tento typ podnikového média zvýšiť efektivitu vzdelanostného manažmentu pri súčasnom znížení výdavkov do oblasti vzdelávania. Poukázal na to, že formálne tréningy a workshopy reprezentujú maximálne 20% z toho, čo sa ľudia naučia resp. čo potrebujú k práci. Zvyšok je reprezentovaný práve neformálnym vzdelávaním, ktoré pri správnom nastavení dokážu výborne podporiť práve podnikové sociálne médiá (Enterprise Social Media – ESM). 

Kam plánujete investíciu?
Summitu v Londýne sa zúčastnilo vyše 300 delegátov z celého sveta, z ktorých najväčší podiel prirodzene reprezentovali interní komunikátori zo Západnej Európy. Strednú Európu reprezentovali len traja delegáti. Veľmi zaujímavou a podnetnou časťou konferencie bola „Wisdom of the crowds“ (múdrosť davu), čo bolo interaktívne hlasovanie účastníkov k aktuálnym otázkam.

Otázky a odpovede účastníkov zo summitu:

  1. Do ktorej oblasti vaša organizácia plánuje najväčšiu investíciu budúci rok?
    32% podnikové sociálne médiá
    26% intranet
    20% posilňovanie komunikácie manažérov a lídrov

  2.  Čo je podľa vás najdôležitejším faktorom pri budovaní dôvery k lídrom?
    32% „Keď líder otvorene hovorí o problémoch a omyloch“
    30% autentický štýl vedenia ľudí
    20% vizibilita lídrov (návštevy pobočiek, roadshows atď)
Viac o téme: Londýn Konferencia Komunikácia Sociálne Médium Martin ESM Interná AICO Onofrej Podnikove
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: Martin Onofrej - AICO

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy