Porazte lenivosť: S týmito tipmi budete produktívnejší

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstockphotos.com

Niekedy sa váš denný zoznam úloh môže zdať nekonečný a ste vyčerpaní už len pri pohľade naň. Všetci chceme vedieť ako poraziť vlastnú lenivosť a zvládnuť čo najviac práce. Túžite byť produktívnejší? Nechajte sa poučiť od muža, ktorý dokázal, že vie ako na to.

Cal Newport je profesorom na Georgetown University na plný úväzok, kde vyučuje a venuje sa študentom. Okrem toho dokáže napísať najmenej šesť článkov ročne do akademických periodík, je autorom štyroch kníh, pravidelne bloguje a má manželku i malé dieťa, ktorým sa musí venovať. Napriek všetkým týmto povinnostiam končí už o pol šiestej a zriedkakedy pracuje počas víkendu. Možno si budete myslieť, že má nejakú superschopnosť alebo pätnásť podriadených, no nie je to pravda, a preto sa od neho máme čo učiť. Cal prezradil svoje tajomstvo.

Zoznamy úloh sú zlo – plánujte!

Zoznamy úloh sami o sebe sú nanič. Dalo by sa povedať, že sú prvým krokom, no ak k nim nepriradíte čas vo svojom rozvrhu, sú len súpisom zbožných prianí. Priradenie hodín k jednotlivým úlohám vám pomôže byť realistickí ohľadom stíhania jednotlivých položiek. „Priraďovanie práce k jednotlivým časom znižuje nutkanie prokrastinovať. Už sa nemusíte rozhodovať, či úlohu robiť, alebo nie, pretože je už rozhodnuté,“ vysvetľuje Newport.

Chcete ísť domov o piatej? Plánujte spätne

Práca vám naplní toľko priestoru, koľko môže. Pokiaľ chcete udržať rovnováhu medzi prácou a osobným životom, musíte si určiť hranice, ktoré vám zároveň pomôžu byť výkonnejšími. Stanovte si čas, kedy chcete v práci končiť a spätne si naplánujte celý deň. „Dajte dokopy svoj ideálny plán, potom pracujte smerom naspäť, aby sa zmestilo všetko podstatné – nemilosrdne vyškrtávajte povinnosti, odmietajte ľudí, zbavujte sa okrajovo užitočných úloh,“ radí profesor.

Ilustračné foto Galéria fotiek (2) Zdroj: thinkstockphotos.com

Naplánujte si celý týždeň

Posledným čo svet potrebuje je viac krátkodobého myslenia. Nikdy nezískate náskok zameriavaním sa iba na dnešok a zabúdaním na zajtrajšok. Zosúladiť všetky povinnosti, ktoré máte, dokážete len dôsledným plánovaním celého týždňa. Mali by ste presne vedieť, čo treba robiť každú hodinu každého dňa. Znie vám to premrštene? Nie je to také zložité. Postačí vám hodina týždenne, počas ktorej si sadnete a určíte si povinnosti hodinu po hodine. Plán si napíšte do emailu a pošlite si ho, aby bol po ruke kedykoľvek budete potrebovať.

Urobte menej, ale poriadne

Možno sa vám zdá, že máte príliš povinností, no aj napriek tomu by ste sa v práci nemali zahrabať do desiatej večer. Zistite, čo vo vašom živote má reálnu hodnotu a zo zvyšného okrešte čo najviac. Na podstatných záležitostiach pracujte dôkladne, aby ste v nich excelovali.

  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ľgh; Zdroj: businessinsider.com; Foto: thinkstockphotos.com
 
Staršie správy
Staršie správy