Ako sa stať atraktívnym zamestnávateľom? Firmy prezradili, čo pre to robia

Vedia manažéri, čo najviac priťahuje uchádzačov na zamestnávateľovi? O tom, ako sa stať v očiach uchádzačov atraktívnou spoločnosťou, sa hovorilo na štvrtkovom (15.12.) workshope HR Development Academy. Ani tento raz nechýbali zaujímaví rečníci, ktorí sa s návštevníkmi workshopu podelili o svoje skúsenosti, ako sa snažia, aby sa ich zamestnanci stali vernými a lojálnymi, ale aj ako chcú pritiahnuť pozornosť uchádzačov a presvedčiť ich, že sú skvelou firmou, pre ktorú sa oplatí pracovať.

 

Podujatie otvoril so svojou prezentáciou Marián Bilík zo spoločnosti Allianz Slovenská poisťovňa. Podľa neho je dôležité budovať atraktivitu svojej značky ešte pred tým, ako si firma vyberie konkrétneho zamestnanca. Dá sa to zverejňovaním pravdivých informácií v pracovných ponukách, poďakovaním uchádzačom, ktorí zareagovali na danú pozíciu, ale aj poskytovaním spätnej väzby neúspešným kandidátom. Nevyhnutné je podľa Bilíka venovať pozornosť aj aktuálnym zamestnancom, komunikovať s nimi a v prípade ukončenia pracovného pomeru zo strany firmy odporúča zachovať si ľudskú tvár. Pripomenul, že o PR firmy sa totiž "starajú" aj zamestnanci, ktorí z firmy odišli. Podľa neho však za povesť firmy zodpovedajú aj samotní manažéri, radil preto zamerať sa pri budovaní dobrého mena aj na tento faktor. 

Ako sa stať atraktívnym Galéria fotiek (4)

Po Bilíkovi prevzala slovo Iveta Tomášiková zo spoločnosti IKEA. Tá vo svojej prezentácii prezradila základný pilier známej spoločnosti, ktorým sú práve zamestnanci. Prítomným porozprávala, ako sa im darí už pri vlastných zamestnancoch budovať lojálnosť voči spoločnosti. Pri samotnom výbere zamestnancov dbajú na to, aby vybrali tých, ktorí zdieľajú rovnaké hodnoty, budujú pre nich priateľské a príjemné prostredie, umožňujú im rozvoj a kariérny rast - ako príklad uviedla niekoľkých zamestnancov, ktorí sa vypracovali od brigádnikov až na vedúce pozície. Podľa Tomášikovej je aj toto efektívny spôsob, ako sa stať atraktívnym zamestnávateľom.

Ako sa stať atraktívnym Galéria fotiek (4)

Mirka Remenárová zo spoločnosti CRH prítomným porozprávala, ako ich firma prechádzala rebrandingom - zmenou identity, a preto sa rozhodli pre budovanie povedomia o značke. Chceli totiž, aby sa s novým názvom a identitou rýchlejšie zžili aj ich aktuálni, dlhoroční zamestnanci, zároveň však chceli prilákať aj tých ľudí, ktorí značku CRH nepoznali. Remenárová sa podelila aj o spôsoby, ktorými sa snažili dosiahnuť stanovené ciele. Jedným z nich bolo napríklad zameranie sa na študentov a ľudí v praxi, ale aj účasť na relevantných podujatiach, na ktorých predstavujú svoju spoločnosť. 

Na záver Boris Kapucian a Dušan Káčer zo spoločnosti Excellent Training prezentovali výsledky prieskumu atraktívnosti zamestnávateľských značiek, ktorý spolu so spoločnosťou Engage Hill realizovali na vzorke potenciálnych zamestnancov na trhu práce v regióne Nitra. Do prieskumu bolo zahrnutých 25 firiem.

Ako sa stať atraktívnym Galéria fotiek (4)

Workshop zameraný na tému atraktívnosti zamestnávateľa bol posledným z tohtoročných piatich workshopov HR Development Academy. Už teraz sa však pripravujú ďalšie. Nepremeškajte ich, sledujte webovú stránku HRDA, ale taktiež aj ich Facebook/LinkedIn, aby vám neušli najnovšie informácie. 

 

Fotogaléria k článku Počet fotiek: 4
Viac o téme: Najlepší Firma Zamestnávateľ Spoločnosť Atraktívna Byť Ako Atraktívny Atraktívnym
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: HRDA; Foto: Thinkstockphotos.com
Staršie správy
Staršie správy