Vieme, prečo sa vám nedarí na pohovoroch: Nerobíte náhodou túto chybu?

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: thinkstock.com

Na to, aby ste na pohovore pochovali svoje šance získať džob, samozrejme netreba iba jednu vec. Predpokladáme však, že už viete, že klamať v životopise, ohovárať svojho predchádzajúceho zamestnávateľa či prísť na pohovor totálne nepripravený, je jednoducho neprípustné a dávate si na to pozor. Je však ešte jedna dôležitá vec, ktorú si možno ani neuvedomujete, že robíte a práve tá vám komplikuje nájdenie novej práce.


 

To, čo môže znížiť vaše šance na získanie zamestnania, je, ak ste počas pohovoru nekonzistentný. Čo máme na mysli? Pre personalistov je podozrivé, ak neviete jednoznačne a presne odpovedať na ich otázky, ak má váš príbeh, ktorý spoločnosti predstavujete, medzery a neviete ich objasniť, prípadne sa vaše tvrdenia rozchádzajú. Takéto správanie je totiž pre personalistov podozrivé. Najmä ak sa zúčastňujete viacerých kôl pohovoru. Na každom z nich si totiž zúčastnené osoby robia poznámky z toho, čo o sebe hovoríte. V každom ďalšom kole sa stretávate s novými osobami z danej spoločnosti, ktorí sa môžu spýtať rovnakú otázku, aká padla na predchádzajúcom stretnutí. Vaše odpovede by preto mali „sedieť“, pretože ak si budete vymýšľať alebo klamať, ľahko vás môžu odhaliť.


Prečítajte si tiež: 4 veci, ktoré by mal poznať každý, kto si hľadá prácu: Bez nich zostanete nezamestnaný


Ak ste napríklad personalistovi povedali, že z vašej aktuálnej práce odchádzate preto, lebo neboli dodržané podmienky dohodnuté pri nástupe, no v ďalšom kole pohovoru na rovnakú otázku odpoviete riaditeľovi spoločnosti, že ste odišli, pretože chcete postúpiť v rámci svojej kariéry, môžete začať pôsobiť podozrivo. Žiadna z týchto odpovedí pritom nie je chybnou, pri rozhodovaní o finálnom kandidátovi sa však môže táto nejasnosť či rozdielnosť tvrdení ukázať ako mínusový bod.

Ak totiž poviete dve rozdielne veci dvom odlišným ľuďom, môžete vzbudiť nedôveru, prípadne pochybnosti, či hovoríte pravdu, alebo sa snažíte zakryť skutočný dôvod. Personalisti preto odporúčajú „pripraviť si príbeh“, v ktorom musia všetky fakty sedieť.

Potenciálnemu zamestnávateľovi totiž nejasnosti či rozdielne tvrdenia môžu naznačovať, že ste sa na pohovor nedostatočne pripravili, a teda o danú prácu nemáte až taký záujem. Prípadne môžete vyznieť ako človek, ktorý nevenuje dostatočnú pozornosť detailom. Ak poviete personalistovi jednu vec iba preto, že si myslíte, že ju chce počuť, a ostatným na pohovore zas odpoviete inak, domyslia si, že pravda je pravdepodobne niekde uprostred.

Ukážte personalistovi, že ovládate tieto 3 kľúčové vlastnosti

Namiesto toho by ste na pohovore mali ukázať personalistovi tri kľúčové veci: že ste dôveryhodný, máte komunikačné zručnosti a viete sa rozhodovať.

Nekonzistentnosť vašich odpovedí však môže narušiť dojem dôveryhodnosti. Ak totiž personalista dostane na každom kole pohovoru odlišné odpovede, nebude vedieť, ktorá je tá správna, čo môže narušiť jeho dôveru k vám.

V prípade druhej kľúčovej veci: komunikačných zručností, nejde o to, aby ste po položení otázky použili naučenú odpoveď rovnakú od slova do slova. Svoje schopnosti komunikovať prejavíte tak, že odpovedáte primerane k danej situácii, vaše odpovede sa však nelíšia od predchádzajúcich a navzájom sa nevyvracajú.

Posledná, tretia kľúčová vlastnosť – schopnosť rozhodovania, sa tiež môže ukázať tým, ako personalistovi odpovedáte. Ak jachtáte a habkáte, dlho rozmýšľate nad odpoveďou a pôsobíte neisto, len ťažko preukážete svoju rozhodnosť.

Viac o téme: Sa Na Pohovor Príprava Chyby Otázky Ako Čo Personalista Pohovore Nerobiť Pripraviť Pohovoroch
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: fastcompany; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy