IKEA prezradila, čo sa skrýva za názvami jej produktov: To, ako vznikajú, vás prekvapí

Zdroj: pixabay

Známy švédsky predajca nábytku Ikea má špeciálny systém označovania produktov, ktorý vyvinul samotný zakladateľ spoločnosti. Ingvar Kamprad, ktorý si ako dyslektik nevedel zapamätať kódy jednotlivých položiek, pre ne vymyslel mená. Napríklad nábytok do záhrady pomenoval podľa škandinávskych ostrovov, knižnice zas nazval zamestnaniami a škandinávskymi mužskými menami a pohovky získali svoj názov na základe miest vo Švédsku.


 

Pokiaľ nehovoríte švédsky, môže sa vám zdať, že názvy IKEA produktov sú len zhlukom písmen. Niektoré vás dokonca aj pobavia – ako napríklad predlžovačka Koppla či umelé kvety Fejka. V skutočnosti však nejde o vymyslené slová, dizajnéri si ani neotvorili švédsky slovník na náhodnej stránke - pomenovania výrobkov v celosvetovo známom obchodnom reťazci sa inšpirujú mužskými menami, geografickými názvami, ale aj názvami pracovných pozícií. Ak si napríklad v IKEA kúpite posteľnú bielizeň, odteraz už budete vedieť, že jej názov je odvodený od kvetov a rastlín, látky a závesy zas nesú ženské mená. Pomôcky do kuchyne sú pomenované podľa rýb a húb, názvy kobercov zas boli inšpirované rôznymi miestami v Dánsku. Pri vymýšľaní názvov pre svietidlá sa v IKEA inšpirovali ročnými obdobiami, mesiacmi, dňami, ale aj výrazmi z námorníctva.


Prečítajte si tiež: Zamestnanci spoločnosti Apple prehovorili: Toto je to najhoršie a najlepšie, čo vo svojej práci zažívajú


Dizajnér spoločnosti IKEA Jon Karlsson pred nedávnom odhalil, že majú vytvorený tím ľudí, ktorí sú poverení pomenúvaním produktov. Pravidlá pomenúvania jednotlivých položiek vyvinul samotný zakladateľ spoločnosti. Dokonca aj názov IKEA je akronym. Prvé dve písmená sú zakladateľove iniciály, E predstavuje Elmtaryd (farma jeho rodiny) a posledné písmeno A patrí mestu, v ktorom Kamprad vyrastal – Agunnaryd.

Nemyslite si však, že špecialisti, ktorí vymýšľajú názvy IKEA produktov, dodržiavajú stanovené pravidlá na 100%. Pred nedávnom sa totiž rozhodli spustiť zaujímavú kampaň s názvom Retail therapy. V nej premenovali svoje výrobky podľa najčastejšie zadaných slov vo vyhľadávači Google. Otvárač na fľaše napríklad premenovali na „Prečo to muži nevedia otvoriť“, lis na cesnak na „Ako povedať, že oňho naozaj nemám záujem“, panvica dostala názov „Ako zostať ženatý“ a taký gauč zas „Môj partner chrápe“. Využívaním týchto najčastejšie zadaných fráz v Google – teda toho, čo ľudí najviac trápi, chceli svojim zákazníkom povedať, že IKEA pozná riešenie na všetko.

Viac o téme: Bratislava Kontakt Ikea Názvy Adresa Výrobkov Ingvar Kamprad Produktov Koppla
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy