5 nešťastných vyjadrení, ktoré si v práci radšej odpustite: Pre toto

Či už ide o komunikáciu s kolegami, rozhovory na porade či s novým šéfom, mali by ste si dať pozor na to, čo hovoríte. V niektorých prípadoch je dôležité neprehnať to s úprimnosťou, v iných zas vedieť, čo a ako povedať. Inšpirujte sa našimi radami a týchto 6 viet radšej v práci nevyslovte. Čo povedať namiesto nich? Máme pre vás niekoľko tipov.

 

 

 

 

  1. Pondelok ráno, keď vchádza váš kolega do kancelárie
    Čo nepovedať:
    „Potrebujem sa s tebou porozprávať o tejto úlohe.“
    Prečo to nepovedať:
    Váš kolega ešte len prichádza a pravdepodobne ešte nie je v pracovnom nasadení ako vy. Nechajte to vydýchnuť a nabehnúť na pracovný režim.
    Čo povedať namiesto toho: „Ahoj, aký si mal víkend? Daj mi vedieť, keď budeš mať čas, chcem s tebou niečo prebrať.“
  2. Počas porady
    Čo nepovedať: 
    „Presné čísla tu nemám, lebo mi ich stážista nedodal.“
    Prečo to nepovedať: Ak poviete niečo takéto, bude to vyzerať, že sa vyhovárate, prípadne zvaľujete vinu na iných.
    Čo povedať namiesto toho: „Presné čísla zatiaľ nemám, ale v najbližších dňoch ich so stážistom dáme dohromady.“
  3. Na stretnutí s novým šéfom
    Čo nepovedať:
    „Som dostupný kedykoľvek ma budete potrebovať. Dám vám radšej aj môj súkromný telefón či mail, keďže budúci týždeň som na dovolenke – tak ma budete môcť zastihnúť.“
    Prečo to nepovedať: Na prvý pohľad sa môže zdať, že povedať niečo také je správne. Avšak ak neviete vypnúť a ste vždy dostupný, môže vám ľahko hroziť vyhorenie. A firma potom bude musieť hľadať na vaše miesto niekoľko mesiacov nového zamestnanca. Oddanosť a ochota sú skvelé vlastnosti zamestnanca, snažte sa však udržať ich v zdravej miere.
    Čo povedať namiesto toho: „Môžeme si pohovoriť o tom, ako budeme komunikovať, ak by ste ma náhodou potrebovali zastihnúť počas mojej dovolenky?“
  4. Počas hodnotiaceho pohovoru
    Čo nepovedať: „Toto hodnotenie je totálna hlúposť. Hodnotenie, ktoré som dostal, je len vaším výmyslom.“
    Prečo to nepovedať:
    Hodnotiaci pohovor slúži na zhodnotenie toho, ako sa vám darilo. Nečakajte, že to bude len o chvále, ale aj o kritike. Naučte sa ju prijímať. Ak však nesúhlasíte so všetkým, čo vám bolo vytknuté, ohraďte sa, vždy však zostaňte diplomatický.
    Čo povedať namiesto toho: „Vážim si hodnotenie, ktoré som dostal a budem pracovať na tom, aby som sa ďalej zlepšoval. Dovolím si však nesúhlasiť s niektorými výčitkami, a to konkrétne s týmito...“
  5. Keď odchádzate z práce a je to váš posledný deň
    Čo nepovedať:
    „Ty, Palo, si totálny kretén, nikdy som ťa nemal rád. A ty, Erika, by si konečne mohla začať v tejto firme niečo robiť!“
    Prečo to nepovedať: To, že odchádzate z firmy, neznamená, že na seba so svojimi kolegami v budúcnosti nenatrafíte. Áno, posledný rozlúčkový deň by sa hodil na otvorené vyjadrenia, ale radšej si ich odpustite. Nikdy neviete, či svojich kolegov, ale aj napríklad svojho nadriadeného nebudete ešte potrebovať.
    Čo povedať namiesto toho: „Ďakujem vám všetkým, že som s vami mohol spolupracovať. Budete mi chýbať, ale ktovie, možno to nie je naša posledná spolupráca. Držte sa!“
Viac o téme: Práca Vyjadrenia Obľúbený Nepovedať Vety Práci Nevysloviť
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Zdroj: huffingtonpost; Text: es; Foto: thinkstockphotos.com
 
Staršie správy
Staršie správy