Sociálna empatia

Vieme, že pod pojmom empatia sa ukrýva schopnosť vcítiť sa do pocitov iných ľudí a aktívne im pritom načúvať.

V podmienkach pracovného prostredia sa pod pojmom sociálna empatia rozumie schopnosť vcítiť sa do pocitov iných ľudí a to hlavne v nie práve najpríjemnejších situáciách. A to napr. ak nie ste spokojný s prácou u kolegu či podriadeného a chystáte sa ho skritizovať. Dajte veľký pozor na to, aby rozhovor neskĺzol len do roviny, že budete odmerane vymenovávať jeho nedostatky. S veľkou pravdepodobnosťou by sa mohlo stať, že kolega či podriadený by vašu kritiku prepočul a cítil by len dotknutý. Vám by sa tak ťažko podarilo dosiahnuť cieľ a to aby došlo k náprave jeho práce.

Aj pri jednaní so zákazníkmi zohráva empatia dôležitú úlohu, čo si vyžaduje vedieť ku každému zákazníkovi pristupovať primerane a individuálne a dokázať rozpoznať jeho priania. Na to, aby ste dokázali úspešne presadiť vaše priania a predstavy potrebujete dobrý cit pre rozpoznanie nálad iných ľudí, pozornosť k možným skrytým signálom a záujem o motiváciu jednania. Len tak sa vám podarí zabrániť možným nedorozumeniam, či dokonca vyvolať pocit solidarity, ktorý je veľmi užitočný pri presadzovaní vlastných cieľov.
Viac o téme: Karierny rast
  • Autor: © Zoznam
  • FOTO: Jupiterimages
 
Staršie správy
Staršie správy