Biznis nápady na zeleno. Aj to sa dá!

Stredoškoláci ponúkli ekologické biznis nápady.Stredoškoláci ponúkli ekologické biznis nápady. Zdroj: photl.com

Predstavte si, že by pouličné lampy v noci nesvietili, kedy po nich nikto nechodil alebo že by bolo možné nájsť ukradnutý bicykel podľa GPS-ka. Takéto biznis nápady vzišli z hláv stredoškolákov, ktorí sa zapojili do projektu na tému Obnoviteľné zdroje energie.

Do projektu Najlepší nápad, ktorého garantom je Západoslovenská energetika, sa zapojilo 26 projektov z 15 stredných škôl, ktoré ponúkli zaujímavé zelené riešenia ako šetriť prírodu a energie pri veciach s ktorými sa denne stretávame alebo využívame.

 

Biznis nápady stredoškolákov:

  1. Vyhľadávanie bicykla pomocou GPS poháňaného elektromagnetickou energiou vznikajúcou pohybom kolies.
  2. Príručný generátor, ktorý urobí z tepla sviečky 230V, použiteľný všade tam kde nie je iný zdroj energie.
  3. Minielektráreň produkujúca elektrinu pre nabíjanie akumulátorov využívajúca energiu baktérií zelene.
  4. Šetrenie energie spotrebovanej na svietenie senzorovým osvetlením integrovaným v jednom systéme.
  5. Detekcia únikov tepla z budov pomocou semiautonómneho vrtuľníka znižujúca náklady na vykurovanie.
  6. Počítadlo počtu vozidiel v podobe miniatúrneho spomaľovača umiestneného pri vstupe na parkovisko a poháňaného prechodom áut.
  7. Bezdrôtová samodobíjateľná klávesnica fungujúca na princípe dobíjania batérií pomocou piezoelektrických kryštálov.
  8. Bezúdržbový, neporuchový a energeticky nezávislý snímač prietoku vody pracujúci na princípe pohybu iónov vo vode.
  9. Komfortné lehátko s ventilátorom na ochladenie s jednoduchým trezorom na cennosti poháňané solárnym článkom slúžiacim aj ako reklamný nosič.
  10. Inteligentná programovateľná kosačka, ktorá kosí sama a poháňa ju slnko.
  11. Svietiaci LED pásik dobíjajúci sa priamo pri pohybe človeka pre všetkých, ktorí sa pohybujú v cestnej premávke za zníženej viditeľnosti a po tme.
  12. Varič koncentrujúci solárne žiarenie využiteľné na varenie.
  13. Majstrovstvá sveta v eko príbehoch pre deti. Víťazné rozprávky sa nahovoria ako MP3 a budú sa púšťať deťom v školách.
  14. Riadenie svietivosti verejného osvetlenia v čase, keď v noci cez ulicu nechodia ľudia.

Ak sa vám zapáčili niektoré biznis nápady, môžete hlasovať za tri z nich do 19. apríla.

Zo štrnástich ekologických nápadov sa trom projektov podarí aj ich realizácia. Pre tri najlepšie je pripravený inkubačný program v hodnote 3 x 1000 eur. Ten má pomôcť autorom nápadov pretaviť ich víziu do reality.

 „Študentom ponúkame, aby sa naučili presne to, čo svet dnes potrebuje najviac – zreálniť pomer výkonu a ceny v biznise. Ak majú chuť rozvíjať svoje tvorivé a inovatívne myslenie spolu s podnikateľským a ekologickým aspektom, dostanú k dispozícii 200 eur na konkrétny projekt,“ povedal Ján Orlovský, hovorca Západoslovenskej energetiky.

Traja finalisti projektu Najlepší nápad sa dostanú v rámci inkubačného programu do Rozbehni sa! campu. Dvoch vyberie odborná komisia na základe monitorovacích správ, ktoré budú zaslané ako podklady k prezentáciám na Deň Zeme ZSE. Tretím finalistom bude nápad, ktorý sa dostane v rámci Dňa Zeme pri prezentáciách prototypov projektov. Rozbehni sa! camp je spúšťačom pre zaujímavé projekty. Naštartuje proces od dobrého nápadu až k prvým zákazníkom do 21 dní.

„Zistili sme, že pre mladých ľudí začínajúcich úplne z nuly má najväčšiu pridanú hodnotu rada a usmernenie od skúsenejšieho podnikateľa. Preto v rámci Najlepšieho nápadu spájame autorov nápadov s mentormi z radov úspešných podnikateľov a zameriavame sa na úspešné otestovanie prototypu,“ opisuje priebeh Juraj Kováč, projektový manažér Najlepšieho nápadu a zakladateľ BestGuest.

Všetky nápady by sa teda mali vyjasniť, vyformovať a spustiť už v priebehu troch dní. Počas týchto dní sa spraví to, čo často trvá týždne či mesiace. Na testovanie a získanie prvých zákazníkov budú mať potom autori projektov Najlepší nápad devätnásť dní. 

„Počas týchto dní vznikne medzi autormi projektov dobrá partia, kde budú pociťovať nutnosť dokončiť začatú prácu počas 21 dní a ich výška motivácie sa ukáže na pitch day,“ hovorí Juraj Kováč.

Pitch day je konečný deň a zároveň čerešničkou na torte, kde sa budú môcť účastníci ukázať a získať dôležité zdroje (uznanie, mikro investíciu, kontakty na mentorov či spolupracovníkov).

Viac o téme: Nápad Nápady Najlepší Biznis Kováč Energetika Juraj Stredoškoláci Západoslovenská
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy