Personalistka, ktorá dostáva 400-tisíc životopisov ročne: Týchto 7 trikov vám pomôže získať prácu

Yvonne Agyeiová pracuje ako šéfka personálneho oddelenia Booking.com, celosvetovo známeho portálu na rezervovanie ubytovania. Do úspešnej a známej firmy sa hlási veľa ľudí a Agyeiovej tak prechádza rukami ročne až 400 tisíc životopisov. Nemožno sa preto čudovať, že pozná recept na úspech pri hľadaní práce. V čom spočíva? To sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.

 

 

  1. Prispôsobte svoj životopis a motivačný list pozícii, na ktorú sa hlásite
    Iba tak ukážete potenciálnemu zamestnávateľovi, že vy ste tá osoba, ktorú hľadá. Vyhráte, ak personalista z vášho životopisu nadobudne dojem, že ide o perfektnú zhodu. Agyeiová tiež radí, aby ste sa nebáli do svojich zručností a skúseností zahrnúť aj to, čo ste získali napríklad aj vďaka svojim záľubám.
  2. Študujte, študujte, študujte
    Ak chcete prácu, musíte pre to niečo urobiť. Vašou domácou úlohou je poriadne si naštudovať informácie o firme, do ktorej sa hlásite, zistiť si o nej čo najviac. Venujte dostatok času sledovaním jej webových stránok alebo aplikácií.
  3. Príďte na pohovor s otázkami
    Pri študovaní a získavaní informácií o firme si zapisujte svoje otázky. Na pohovor by ste mali prísť so zoznamom toho, čo vás zaujíma. Buďte zvedavý a ukážte personalistovi, že ste naozaj venovali čas príprave, zaujímate sa o firmu a chcete vedieť, ako by ste zapadli do jej budúcich plánov.
  4. Ukážte, čím vynikáte
    „U nás, sa nezaujímame len o to, ako dobre viete kódovať alebo ako viete inšpirovať veľký tím,“ prezrádza Agyeiová. Tie sú, samozrejme, tiež veľmi dôležité – ak chcete fungovať ako vývojár alebo tímlíder. „Okrem toho však chceme vedieť, ako sa udržíte v rýchlo sa vyvíjajúcom, podnikavom prostredí, v kultúre, ktorú budujeme.“
    Ste zvedavý, radi experimentujete a učíte sa nové veci? Viete si presadiť svoj názor? Ako si dokážete poradiť s neúspechom? Toto všetko by ste mali ukázať – najprv v životopise a potom aj na pohovore.
  5. Zistite, ako vaše hodnoty sedia s hodnotami firmy
    Prečo by ste mali pracovať vo firme, ktorej hodnoty sú vám cudzie, ktorej prostredie vás ubíja? Agyeiová tvrdí, že je dôležité zistiť si, ako by ste so svojimi hodnotami zapadli do organizácie. Aj to môže byť práve jedna z otázok, s ktorou môžete vyrukovať na pohovore.
  6. Snažte sa užiť si pohovor a buďte úprimný
    Každý pohovor je nová skúsenosť a tak by ste k tomu mali pristupovať, radí Agyeiová. „Snažte sa užiť si nový zážitok,“ odporúča. Ak sa naň naladíte tak, že si ho chcete užiť, budete ho vnímať úplne inak a možno sa vám takto podarí zbaviť sa stresu. Podľa personalistky nie je zlé ani porozprávať o svojich chybách a prešľapoch a zhodnotiť ich. Ukážete tak, že ste pokorný a viete sa z nich poučiť.
  7. Nesnažte sa nasilu „predať“
    Ak je rad na vás, keď dostanete príležitosť predstaviť sa, nemyslite si, že sa musíte za každú cenu „predať“. Namiesto toho sa uvoľnite, zodpovedajte otázky, ktoré ste dostali a nebojte sa ukázať, kto naozaj ste. Ak firme budete vyhovovať taký, aký naozaj ste, s najväčšou pravdepodobnosťou vám bude vyhovovať prostredie a firemná kultúra danej spoločnosti. A to je veľký bonus, pretože pracovať v prostredí, v ktorom sa cítite dobre a spokojne, je na nezaplatenie.
Zdielať článok na Facebooku
24.01.2018  |  Zdroj: businessinsider; Text: es; Foto: pixabay.com
Hodnotenie článku:
2.2/5 (8 hlasov)

Citáty o práci a kariére

André Maurois

Každá práca vykonávaná so zaľúbením je šťastím. Keď sa ale k práci pridá láska, nie je na svete nič radostnejšie.

André Maurois