Utorok25. marec 2025, meniny má Marián, zajtra Emanuel

10 najväčších chýb, ktoré robia zamestnávatelia

Na trhu práce na Slovensku sú zamestnanci často konfrontovaní s nesprávnym zaobchádzaním zo strany zamestnávateľov. Tieto chyby sú zdrojom konfliktov a zlej atmosféry na pracovisku. Pozrime sa na najčastejšie z nich a ako sa im dá predchádzať.

1. Nejasný popis pracovných povinností

Jednou z najčastejších chýb je nedostatočný alebo nejasný popis toho, čo sa od zamestnanca očakáva. Mnoho zamestnancov sa neskôr stretne s „náhlymi“ pridanými úlahami, ktoré neboli uvedené v zmluve ani pri pohovore.

2. Slabá komunikácia so zamestnancami

Zamestnanci potrebujú vedieť, aké sú ciele firmy a ako sa ich práca na týchto cieľoch podieľa. Slabá alebo nejednoznačná komunikácia vedie k neistote a poklesu motivácie.

3. Nerovnaké zaobchádzanie so zamestnancami

Uprednostňovanie niektorých zamestnancov na úkor iných vedie k strate dôvery a zlej morálke v kolektíve. Zamestnanci si rýchlo všimnú nespravodlivosť, čo vedie k fluktuácii.

4. Nedostatočné ocenenie a uznanie

Na Slovensku je bežné, že zamestnanci nedostávajú primeranú spätnú väzbu alebo uznanie za svoju prácu. To vedie k pocitu nedocenenia a demotivácie.

5. Príliš vysoký tlak na výkon

Niektoré firmy očakávajú neustály nadštandardný výkon bez ohľadu na kapacitu zamestnancov. Dlhodobý tlak môže spôsobiť vyhorenie.

6. Neprofesionálne vedenie pohovoru

Už počas náboru môže nesprávny prístup odradiť kvalitných kandidátov. Nepoznanie ich životopisu alebo nepripravenosť pôsobia neprofesionálne.

7. Podcenenie dôležitosti právnych zmlúv

Nedostatočná aktualizácia pracovných zmlúv môže spôsobiť komplikácie pri vymáhaní práv a povinností zamestnanca.

8. Nedostatok školení a rozvoja

Investícia do odborného rastu zamestnancov je na Slovensku často podceňovaná. Bez možnosti rozvoja môžu zamestnanci hľadať iné príležitosti.

9. Ignorovanie spätnej väzby

Nezáujem o spätnú väzbu vedie k odcudzeniu medzi vedením a zamestnancami. Tým sa znižuje dôvera a spolupráca.

10. Neochota riešiť konflikty

Odkladanie riešenia konfliktov na pracovisku vedie k zhoršovaniu vzťahov a eskalácii problémov. Zamestnanci, ktorí sa necítia vypočutí, sú menej angažovaní a motivovaní.

Riadenie firmy bez zbytočných chýb je kľúčové pre udržanie kvalitného a stabilného tímu. Správnym nastavením procesov, jasnou komunikáciou a podporou zamestnancov môžete predísť mnohým konfliktom.

Na Kariéra.sk si môžete vybrať zo stoviek voľných pracovných miest, stačí zadať odvetvie a lokalitu, v ktorej si hľadáte prácu. Pre praktické tipy a súťaže sledujte Facebook profil Kariéra.sk. Taktiež sa môžete pridať do Facebook skupiny Práca a brigády - Slovensko a zahraničie / KARIERA.SK, vďaka ktorej pravidelne dostanete informácie o voľných pracovných pozíciách. Môžete si tiež vytvoriť Agenta na portáli Kariéra.sk. Vďaka službe Agent dostanete na váš email nové ponuky práce podľa vašich kritérií. Nemusíte tak prezerať denne stovky ponúk, Agent ich prezrie za vás.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Správy

Ekonomika

Šport

Novinky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program