Vaši podriadení potrebujú čoraz viac času, aby plnili svoje úlohy. Ich pauzy na obed sú stále dlhšie a častejšie vám hovoria, že to, čo od nich chcete, nie je ich práca. To sú typické prejavy straty rešpektu k vám ako nadriadenému, ktoré by ste rozhodne nemali prehliadať. Čím skôr budete konať, tým lepšie predídete sťažnostiam zákazníkov a výpovediam svojich ľudí.
Ako si znova získať rešpekt podriadených? Odmeňujte ich rešpekt k vám svojim rešpektom k nim. Dajte im príležitosť, aby sa od vás učili. Server CareerBuilder.com radí začať pri vzhľade, respektíve oblečení. Aj keď vaša firma povoľuje neformálne oblečenie, formálnejší štýl vám dodá väčšiu autoritu. Prvá rada teda znie: Skúste si namiesto trička vziať košeľu. Potom môžete postupovať nasledujúcimi krokmi.
Zlepšite komunikáciu a dôveru
Začnite počúvaním za účelom získania viac informácií o chode vášho tímu. Dohovorte sa na pravidelných stretnutiach za účelom zdieľania spätnej väzby. Podporujte svojich ľudí v tom, aby sa nebáli samostatne uvažovať a prekonávať riziká. Zároveň im dajte najavo, že pokiaľ neuspejú, postavíte sa za nich.
Učte sa, ako hovoriť a kedy mlčať
Váš jazyk by mal byť zrozumiteľný a zároveň vyjadrovať rešpekt k druhým. Držte sa pravidlá nekritizovať na verejnosti a nezverejňovať osobné záležitosti svojich ľudí. Naopak chváľte štedro a verejne.
Pomáhajte svojim ľuďom k úspechu
Snažte sa byť mentorom a učiteľom, choďte dobrým príkladom. Zdieľajte svoje znalosti a vychovávajte vo svojom tíme nových lídrov tým, že im budete pomáhať k úspechu. Každý by mal dostať príležitosť uspieť bez ohľadu na to, či je to váš obľúbenec alebo nie.
Družte sa
Nezatvárajte sa vo svojej kancelárii a neodmietajte účasť na spoločenských akciách. Porozprávajte sa so svojimi ľuďmi pri neformálnych príležitostiach, zájdite na drink. Snažte sa svojich ľudí lepšie spoznať a umožniť im, aby aj oni lepšie spoznali vás.
Neskrývajte dôležité informácie
V zložitých situáciách, ako sú veľké zmeny alebo prepúšťanie, sa snažte vcítiť do kože svojich podriadených. Majú strach, pretože nevedia, čo príde. Vy by ste sa ich mali snažiť udržať v obraze ako najlepšie to bude možné.
Ak žiadna z uvedených rád nezaberie alebo máte v tíme jedného či dvoch ľudí, ktorí dokážu otráviť všetky ostatné, treba konať ešte razantnejšie. Jasne im vysvetlite, že ide o neprijateľné správanie a vyzvite na nápravu. Možno sa budete čudovať, ako vám práve tento postup pomôže k rešpektu.