5 častých chýb, ktoré robia nadriadení: Na toto si treba dávať pozor

Zdroj: hodinky, šéf, košeľa

Spokojnosť a lojalita zamestnancov sú okrem vzťahov s kolegami, pracovných podmienok, istoty zamestnania a výšky mzdy silne ovplyvňované aj vzťahom s nadriadenými. Jednoducho povedané, vedúcim, ktorí majú charakterové vlastnosti založené na sebavedomí, múdrosti a podpore zamestnancov, sa ľahšie tvoria kvalitné a dlhodobé vzťahy, zatiaľ čo demotivujúce a negatívne správanie môže povzbudiť aj tých najspokojnejších pracovníkov k tomu, aby premýšľali o odchode z pracovného prostredia.

Spoločnosť Glassdoor zhrnula 5 negatívnych typov správania u lídrov a spôsoby, ako ich napraviť:

Sebectvo

Rovnako ako väčšina ľudí, aj nadriadení musia riešiť svoje vlastné neistoty a obavy. Platí to najmä pre manažérov, ktorí sa cítia ohrození úspechom svojich zamestnancov, a ktorí namiesto uznávania zamestnanca za dobre vykonanú prácu znehodnotia výsledky tým, že ich prezentujú ako svoje vlastné úspechy.

Čo robiť?

Využite každú príležitosť na verejné ocenenie svojho zamestnanca za dobre vykonanú prácu. Nielenže získate dôveru a úctu svojho zamestnanca, ale získate aj obhajcu svojich vodcovských hodnôt.

Šírenie negativity

Uprostred nepokoja a neistoty, ktorá nás obklopuje, vítame každú pozitívnu správu s otvorenou náručou. Niektorí šéfovia však namiesto vytvárania stabilného a pozitívneho pracovného prostredia konajú destabilizujúco a šíria svojím správaním negativizmus. Aj keď ich reakcia je autentická a úprimná, stále nemá na pracovisku čo hľadať.

Čo robiť?

Každé ráno, skôr ako sa stretnete s prvým zamestnancom, či už virtuálne (prostredníctvom e-mailu / videa) alebo v kancelárii, skontrolujte, či je váš prístup pozitívny a správa, ktorú pošlete, je povzbudivá. Venujte pozornosť aj tónu vášho hlasu, nielen slovám, ktoré hovoríte. Žijeme v čase, ktorý so sebou prináša množstvo výziev, ktoré nie je vždy ľahké zvládnuť, ale sebavedomý a pozitívny prístup prispieva k pozitívnejšej a produktívnejšej atmosfére medzi pracovníkmi.

Nedostatok aktivity

Nezodpovedný manažér necháva veci nevyriešené. Či už ide o nedostatočnú reakciu na prijatý e-mail, nerozhodnosť týkajúcu sa žiadosti zamestnanca o povýšenie alebo odloženie stretnutia, na ktorom informujeme členov tímu o novinkách v spoločnosti. Týmto správaním šírime neistotu a vyvolávame dojem, že nemáme veci pod kontrolou.

Čo robiť?

Či je neprítomnosť reakcie úmyselná alebo nie, účinok je rovnaký. Od zamestnancov nemôžete očakávať, že vedia čítať vaše myšlienky a zámery. Ak máte priveľa práce a nemáte dostatok času venovať sa konkrétnemu zamestnancovi, môžete aspoň poslať e-mail s potvrdením, že ste videli jeho správu / požiadavku, pričom upozorníte na to, že problém vyriešite čo najskôr.

Úprimnosť

Lídri, ktorí hovoria lži, demotivujú svojich zamestnancov. Či sa jedná o bielu lož, ktorou sa snažíte neuraziť člena tímu, alebo ide o zjavnejší podvod, rozmazanie faktov úmyselným uvedením nesprávnych informácií, vedie to k vážnemu narušeniu vzťahov.

Čo robiť?

Jednoducho povedané: Vždy hovorte pravdu. Ak si od vás zamestnanec niečo vypýta, nesľubujte veci, o ktorých viete, že ich nemôžete splniť. Napríklad, ak má spoločnosť moratórium na povýšenia do konca roka z dôvodu súčasnej hospodárskej situácie, povedzte to jasne. Aj keď takáto odpoveď určite nespôsobí nadšenie zamestnanca, jeho nespokojnosť bude oveľa menšia, ako by bola, ak by ste mu sľúbili zvýšenie a nakoniec nedodržali svoje slovo.

Nadmerná kritickosť

Kritický šéf nikdy nevie oceniť, keď sa spoločnosti dobre darí a všetko funguje tak, ako má. Ich ospravedlnením môže byť skutočnosť, že jednoduchý fakt: „veci idú dobre“ je normálny stav, ktorý si nezaslúži osobitnú chválu. Aj keď je to do istej miery pravda, nemalo by to byť ospravedlnením pre neuznanie tvrdej práce alebo znehodnotenie talentu a energie, ktorú váš tím prináša.

Čo robiť?

Aj v tých najťažších situáciách, keď projekt nebol úspešný, sa skúste zamerať na niečo pozitívne. To, samozrejme, neznamená, že sa nesmiete uchýliť ku konštruktívnej kritike, ktorá prinesie spoločnosti aj pracovníkom niečo pozitívne.

Viac o téme: Pracovisko Práca Vzťahy Nadriadený Zamestnanci Manažér Šéf
  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: Foto: Getty, glassdoor

Súvisiace články