Ľudia neodchádzajú z firmy, ale od šéfa

Zdroj: Pexels

Nikto nechce stratiť skvelého zamestnanca. Napriek tomu skvelí zamestnanci odchádzajú. Plnohodnotne ich nahradiť trvá zvyčajne 6-8 mesiacov a stojí desaťtisíce eur.

 

 

 

 

Manažér, od ktorého zamestnanci odchádzajú:

  1. Nedôveruje​ (a mikromanažuje, kontroluje a nenechá ľudí rozhodovať)
  2. Neoceňuje​ (a povyšuje nesprávnych ľudí)
  3. Nemá​ rovný chrbát (a robí rozhodnutia politicky, neeticky a zo strachu)
  4. Nekomunikuje​ otvorene (ututláva konflikty a je nečitateľný)
  5. Nepočúva​ (a nesnaží sa pochopiť druhú stranu)
  6. Nestará​ sa o ľudí (a nechá ich prepracovať sa)
  7. Neinšpiruje​ (a svojou komunikáciou neprebúdza v ľuďoch chuť byť lepšími)

Pritom je možné, aby pri vás ľudia ostali aj napriek šialenému pracovnému tempu, technickým nedostatkom či snahe vašich konkurentov nalákať ich na vyšší plat.

Ľudia neodchádzajú z firmy, Galéria fotiek (3) Zdroj: Pexels
Pomôže, keď pre nich budete osobnosťou, ktorú majú ľudia chuť nasledovať. Nazvime to LÍDROM.

 

Z manažéra lídrom

Pod slovom líder si nepredstavujte len majiteľov firiem alebo manažérov, ktorí riadia aspoň sto ľudí.

Vedúcou osobnosťou môže byť každý profesionál, ktorý robí s ľuďmi, a s ktorým ľudia radi robia: Zákazníci od neho radi kupujú, dodávatelia mu radi dodávajú, kolegovia s ním radi spolupracujú.

 

Líder, ktorého je radosť nasledovať:

  1. Spoznáva​ a prepája ľudí, aby im poslúžil
    Nechodí na networkingové akcie, aby vymenil čo najviac vizitiek a vyťažil z druhých maximum. Vždy sa úprimne zaujíma o ľudí a premýšľa, ako by im mohol byť užitočný.
  2. Rozpráva​ tak, že ho druhí chcú počúvať
    Uvedomuje si, že na pozornosť druhých nemá nárok. Vie, že si ju musí zaslúžiť. Preto sú jeho prezentácie vždy pútavé, živé a prinášajú pridanú hodnotu.
  3. Robí​ porady, na ktoré dáva zmysel chodiť
    Váži si čas druhých ľudí. Na porady chodí pripravený a perfektne ich facilituje. Verí v múdrosť skupiny, chce počuť názory ostatných, vytvára priestor na diskusiu a nachádza spoločné riešenia.
  4. Vytvára​ kultúru otvorenej komunikácie
    Nebojí sa konfliktov a nič nezametá pod koberec. Netoleruje žiadne kuchynkové reči, donášanie ani žabomyšie vojny. Má rád, keď sú karty vyložené na stole a sám v tom ide príkladom. Vie počúvať a vždy sa snaží plne porozumieť druhej strane. Nebojí sa dať ľuďom pravdivú spätnú väzbu a robí to tak, že po nej ľudia odchádzajú namotivovaní robiť veci lepšie.
  5. Pracuje​ na sebe, aby bol človekom, ktorého iní chcú nasledovať
    Vie, že ryba smrdí od hlavy, a preto nespí na vavrínoch. Neustále vníma seba a svoje fungovanie, počúva spätnú väzbu, používa sebareflexiu a keď narazí na tému, v ktorej ho tlačí topánka, rieši to. Vie, že môže byť len tak kvalitným lídrom, ako kvalitným je človekom, a preto mu nie je cudzí osobný rozvoj, terapia, koučing či seba-rozvojové tréningy.

 

Na záver, večná otázka:

Musíte sa lídrom narodiť alebo sa ním môžete stať?

Iste. Mnohí to majú v krvi, akoby sa so schopnosťou viesť už narodili. (A aj my im závidíme.:) )

Keď však je reč o lídrovi, nepredstavujte si vrodenú charizmu, extrovertnosť či dar reči. Ide o súbor postojov a zručností, ktoré je možné si osvojiť.

Preto sme pripravili sériu piatich workshopov s názvom PROJEKT LÍDER.

Viac informácií nájdete TU.

Viac o téme: Zamestnanci Šéf
  • Autor: © Zoznam/PR článok
  • Zdroj: Foto: pexels.com