7 tajomstiev, ktoré vám zaistia spokojnosť vašich zamestnancov

Šťastní zamestnanci sú kreatívnejší a produktívnejší. Tiež je menej pravdepodobné, že zmenia zamestnanie. Ak ste transparentný a čestný voči svojim zamestnancom, budú sa cítiť oceňovaný a rešpektovaný. Aj jednoduché ďakujem, môže spôsobom, ako prejaviť vašu vďaku. Aj keď viac peňazí určite pomôže vyčariť úsmev na tvári vašich zamestnancov, nie je to jediný spôsob, ako ich udržať v dobre nálade. Dnes sa pozrieme na dôvody, prečo sú spokojný zamestnanci lepší a na tajomstvá, vďaka ktorým im k šťastiu dopomôžete.

 

  • Šťastní zamestnanci sú produktívnejší. To vedie k menšej absencii zamestnancov, vyhoreniu a stresu. Ak sú zamestnanci spokojní, sú menej zaujatí sebou, viac sa zameriavajú na svoju prácu a sú ochotní čeliť novým výzvam.
  • Šťastní zamestnanci sú lepšími vodcami. Stávajú sa odolnejšími, menej rizikovými, nepriaznivými a ľahšie sa odrazia od zlyhaní.
  • Šťastní zamestnanci sú viac kreatívni. Menej sa obávajú každodenných úloh a môžu snívať o nových možnostiach.
  • Šťastní zamestnanci sú lepší tímoví hráči. S väčšou pravdepodobnosťou pomôžu ostatným a vyriešia veľké problémy, s ktorými sa pri práci stretávajú.

Ako teda vytvoriť pozitívne pracovné prostredie? Tu je 7 typov
 

  1. Všimnite si, kedy zamestnanci napredujú. Pozastavte a zvýraznite míľniky, ktoré ľudia dosiahnu, alebo výzvy, ktoré prekonali. Uistite sa, že ich snaha je odmenená aspoň jednoduchým „ďakujem“.
  2. Dajte zamestnancom pocit, že k vám patria. Ak chcete byť v práci šťastný, je dôležité cítiť sa ako medzi priateľmi. To je náročné najmä vtedy, keď je spoločnosť zaneprázdnená. Ľudia sa musia cítiť, akoby sa navzájom poznali, a tak čas strávený vytvorením tej správnej atmosféry prinesie pozitívne výsledky.
  3. Zaujímajte sa o to, kým skutočne zamestnanci sú. Jednou z kľúčových otázok, ktoré sa vždy kladú v prieskumoch medzi zamestnancami, je: „Máte pocit, že sa o vás váš šéf stará a snaží sa vám poskytnúť nástroje na úspech?“ Tento prístup povedie k zamestnancom, ktorí sa viac zapájajú do práce.
  4. Nebuďte príliš seriózny. Organizácie, ktoré majú odľahčenú atmosféru, a v ktorých ľudia môžu občas žartovať, majú silnejšiu kultúru. Keď dôjde k zmenám, ľudia môžu vidieť aj pozitívnu stránku veci a nie sú zameraní iba na to zlé. Takto vznikajú pekné momenty a ľudské spojenie, spomenuté v bode dva.
  5. Nechajte niekedy svojich zamestnancov nech si oddýchnu. Mnoho zamestnancov má pocit, že vždy pracujú, pretože „flexibilná pracovná doba“ sa zmení na permanentnú pracovnú dobu. Vďaka tomu sa zamestnanci môžu cítiť obťažovaní. Dajte im priestor určiť si mimo pracovnej dobry svoje vlastné priority.
  6. Podporujte cvičenie a spánok. Oboje vedia urobiť skvelé veci pre ľudské sústredenie, pozornosť, kreativitu, energiu a náladu zamestnancov. Z dlhodobého hľadiska je ťahať celú noc kontraproduktívne.
  7. Prestaňte všetko počítať. Prestaňte sledovať skóre pri každej akcii a pri každom kroku. Nie je vždy dobré myslieť takýmto spôsobom: „Ak by som urobil pre zamestnancov toto, mali by pre mňa toto urobiť.“ Urobte radšej to, čo je správne nebuďte vypočítavý.
Viac o téme: Práca Spokojnosť Zamestnanci Povolanie Zamestnávatel
  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: businessinsider Foto:GettyImages

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy