15 vecí, ktoré by ste určite NEMALI robiť na pohovore
Ak váš životopis a motivačný list boli dostatočne pôsobivé na to, aby ste sa dostali na pohovor, práca by mohla byť vaša - za predpokladu, že sa na pohovore dobre predvediete. Aj tí najskúsenejší profesionáli sa môžu zmiasť a pokaziť si šance, preto sa s trochou prípravy môžete vyhnúť týmto bežným chybám pri pohovore:
- Nedostatočná príprava Možno máte zručnosti potrebné na vykonávanie práce, ale viete, ako spoločnosť funguje? Prezrite si sekciu "O nás" na webovej stránke spoločnosti a prečítajte si ich poslanie. Zistite, kto sú konkurenti a hlavní hráči na trhu.
- Neskorý príchod Pokiaľ nemáte veľmi dobrú výhovorku a neozvete sa vopred, aby ste termín preložili, neskorý príchod na stretnutie vám u žiadneho zamestnávateľa nepridá.
- Nevhodné oblečenie Hoci je v súčasnosti trendom smart casual, na pohovory je stále vhodné profesionálne oblečenie. Ide predovšetkým o prvý dojem.
- Hranie sa so zbytočnými predmetmi Patria sem mobilné telefóny, pilníky na nechty a žuvačky. Všetky majú jedno spoločné - nemajú čo robiť pri pohovorovom stole.
- Zlá reč tela Očný kontakt, správne držanie tela, príjemné vystupovanie a pevný stisk ruky vám na pohovore pomôžu.
- Nejasné odpovede a odbočovanie od témy Pred odpoveďou si nechajte čas na premyslenie a vyhnite sa nepríjemnému zakoktávaniu; nevzbudzuje to dôveru. Tiež nemumlajte; personalista nechce žiadať o zopakovanie odpovede alebo sa namáhať, aby počul každé vaše slovo.
- Negatívne vyjadrenia o súčasnom zamestnávateľovi Nikdy sa nesťažujte na svojho súčasného zamestnávateľa, bez ohľadu na to, aký je despotický alebo neschopný. Ohováranie na vás nevrhne dobré svetlo.
- Nekladenie otázok Zamestnávatelia chcú vidieť, že máte dostatočný záujem dozvedieť sa viac o pozícii alebo spoločnosti, a ocenia každú dobre položenú otázku.
- Klamanie v životopise Čokoľvek napísané vo vašom životopise môže byť predmetom diskusie na pohovore a nepravdivé informácie o vašej pracovnej alebo vzdelanostnej histórii by mohli poškodiť vašu povesť z dlhodobého hľadiska.
- Prílišná osobná alebo familiárna komunikácia Vyhnite sa dojemným príbehom o tom, ako veľmi potrebujete prácu kvôli hore dlhov, ktoré ste nazhromaždili. Tiež sa nesprávajte namyslene alebo príliš familiárne; nikdy to neurobí dobrý dojem.
- Nepriniesť si dodatočné kópie životopisu Ak si nie ste istí, koľko ľudí vás bude pohovorovať, prineste si dodatočné kópie vášho životopisu. Ukáže to, že ste dobre pripravení.
- Sadnutie si bez vyzvania Je slušné počkať, kým vám ponúknu miesto na sedenie. Tiež sa vyhnite zgrbeniu alebo položeniu nôh inam než pevne na zem.
- Diskusia o plate alebo voľne Pokiaľ vám nie je predložená ponuka, neodporúča sa diskutovať o peniazoch ani o budúcich pracovných a dovolenkových podmienkach.
- Používanie vulgarizmov Používanie hrubého a nevhodného jazyka nie je vo všeobecnosti akceptovateľné v pracovnom prostredí, takže je to obzvlášť zlý nápad na pohovore.
- Nenadviazanie kontaktu po pohovore Možno si myslíte, že ste na pohovore nepodali dobrý výkon, ale jednoduchý email, v ktorom opätovne vyjadríte svoj záujem, je zdvorilosť, ktorá sa môže z dlhodobého hľadiska vyplatiť.
Chcete vedieť, čo by ste mali robiť na pohovore, aby si vás zapamätali? Tieto tipy na vytvorenie trvalého dojmu vám pomôžu zabezpečiť, že váš pohovor prebehne dobre.
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: mp, Foto: Getty