Ako naštvať personalistu ešte pred pohovorom: Takto prácu zaručene nezískate

Zdroj: Gettty Images

Poznáme to všetci, pred pohovorom máme obavy a chceme sa prezentovať v čom najlepšom svetle, ale niečo "nevychytáme" a navždy si pokazíme dobrý prvý dojem, prípadne rovno zahodíme celú príležitosť na skvelú prácu. Na čo si dať pozor a čoho sa určite vyvarovať pred pohovorom? Na tieto otázky a odpovede sa bližšie pozrieme v nasledujúcom článku.

Dlhodobo neberiete telefón

Nie sme stroje a nikto z nás nie je na telefóne 24 hodín denne. Pokiaľ ste ale rozoslali životopisy a čakáte na odpoveď, skúste byť v priebehu klasickej pracovnej doby (od 9-17 hodín) čo možno najviac na príjme. Prípadne vždy zavolajte naspať, keď máte neprijatý telefonát. Akonáhle sa vám totiž personalista viac ako trikrát nedovolá, bude sa pravdepodobne venovať iným uchádzačom a vás si zaradí do kolónky zabudnutých - "nedostupný".

Pri telefonickej komunikácii neviete, o akú pozíciu/firmu sa jedná

Hlášky typu: "A vy ste kto, ja posielal toľko životopisov, že už v tom mám zmätok!" je naozaj lepšie vynechať. Zostavte si zoznam pozícií a firiem, na ktoré ste odpovedali, tak si urobíte jednoducho poriadok a prehľad. Skúste si zapamätať, o aké miesta ste mali záujem, potom sa v telefóne rýchlo zorientujete a nebudete nervózne tápať, o čo že to vlastne ide.

Telefonicky alebo emailom zrušíte/chcete posunúť pohovor

Sme len ľudia a každému sa môže stať, že ochorie, prípadne ochorie jeho dieťa, alebo má jednoducho neodkladnú záležitosť. Posúvajte ale pohovory len úplne výnimočne, keď naozaj nie je iná možnosť. Keď už tak urobíte, určite informujte personalistu dostatočne vopred (nie, 5 minút pred začiatkom nie je dosť skoro) a najlepšie telefonicky. Personalistom môže trvať, než sa dostanú k emailom a to už tiež môže byť neskoro.

Neprídete na pohovor

Ak sa bez ospravedlnenia nedostavíte na pohovor, v mnohých firmách dostanete jednoducho stopku. Budete označený za nespoľahlivého. Veľa personalistov to bude brať tak, že keď neprídete na dohodnutú schôdzku, je dosť možné, že potom nebudete chodiť ani do práce. Nech sa stane čokoľvek, vždy skúste aspoň zavolať, napísať SMS alebo v najhoršom prípade email.

Prídete na pohovor neskoro

Lepšie neskoro ako nikdy, ale... pokazíte si dobrý prvý dojem, a pokiaľ sa jedná o nejakú vyššiu pozíciu, budete si musieť horko ťažko vylepšovať skóre. Ak si nie ste istí, že nebude zápcha, kde presne sa firma nachádza, či nebudete blúdiť, radšej vyrazte skôr a prípadne sa chvíľku prechádzajte, aspoň sa nadýchate čerstvého vzduchu. Príliš skorý príchod sa tiež neodporúča. Ideálne je dostaviť sa 5 - 10 minút pred pohovorom. Ak vás zdrží nepredvídateľná nehoda, jednoducho vytiahnite mobil a ospravedlňte sa vopred za meškanie.

Prídete na pohovor a hneď pri vchode zahlásite, že máte len 10 minút a potom musíte letieť

Asi by ste sa divili, koľko uchádzačov to robí, ale z pohľadu personalistov to pôsobí veľmi nedbalo a arogantne. Ako by ste hovorili, že na tomto zamestnanie vám veľmi nezáleží a máte dôležitejšie veci na práci. Čo určite nie je správa, ktorú chcete vysielať pred pohovorom. Nedá sa nič robiť, akonáhle raz prídete žiadať o prácu, je nutné urobiť si dostatok času. Zrušte všetko, čo by mohlo časovo krížiť túto schôdzku, skúste poprosiť partnera alebo rodičov, nech vyzdvihnú potomkov zo školy/škôlky, presuňte doktora na iný deň. Skrátka si urobte dostatok času, ktorý si vaše budúce práca určite zaslúži.

Samozrejme sa vždy môžeš stať, že nám niečo nevyjde a personalisti s tým určite počítajú. Oni sú tiež ľudia a môžu prísť neskoro, nemajú svoj deň, alebo ochorejú. Je ale treba ísť príležitosti naproti a snažiť sa predísť zbytočným nedorozumeniam alebo negatívnym dojmom.

Stalo sa niekedy vám, že ste prišli o pozíciu kvôli vyššie uvedeným dôvodom?

Viac o téme: Práca Prijatie Pohovor Hnev Chyby Správanie Personalisti
  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: Foto: Getty, HRToday

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy