Pracovné pozície, ktoré ťažko vysvetlíte rodičom

Rebríček najmenej chápaných pracovných pozícií (pre rodičov).Rebríček najmenej chápaných pracovných pozícií (pre rodičov). Zdroj: photl.com

Už vás niekedy vaši rodičia žiadali, aby ste im vysvetlili čo robíte v práci? A potom začalo siahodlhé vysvetľovanie? Ak máte jednu z novodobých pracovných pozícií, prinášame vám návod, ako im to jednoducho vysvetlíte.

Pracovná rozmanitosť pracovných ponúk v dnešnej dobe je značne odlišná od doby spred desiatich alebo dvadsiatich rokov. Najnovší prieskum pracovnej sociálnej siete LinkeIn priniesol zaujímavé výsledky spomedzi 16-tisíc dopytovaných rodičov a zistil, že každý tretí rodič má problém pochopiť, čo robí ich dieťa. Dvaja z troch rodičov by sa chceli dozvedieť viac o pracovnej pozícií svojich detí a polovica si myslí, že ak by to vedeli, boli by lepšou oporou pre nich.

Zaujímavé výsledky z prieskumu:

  1. Webdizajnér, analytik a štatistický pracovník sú tri najmenej pochopené pracovné pozície.
  2. 35 %  opýtaných rodičov sa priznala, že úplne nevedia, čím sa živia ich deti.
  3. 59 % rodičov má záujem dozvedieť sa čo najviac o práci svojich detí.
  4. 50 % rodičov tvrdí, že by mohli byť väčšou oporou pre svojich rodičov, keby pochopili ich prácu.

„Vzhľadom na to, že všetky nové typy pracovných miest boli vytvorené v posledných rokoch, je pochopiteľné, že veľa rodičov nemôže pochopiť, čo robia ich deti každý deň v práci,“ povedal Pat Wadors, viceprezident vyhľadávania talentov na LinkedIn.

Vďaka prieskumu sa zistilo, ktoré pracovné pozície sú najmenej chápané rodičmi po celom svete. Prinášame vám prvú desiatku z nich, aj spolu s vysvetlením.

Najmenej chápané pracovné pozície:

  1. Webdizajnér
    Sedemdesiatštyri percent rodičov nemá tušenie, čo robí človek na tejto pozícii.
    Ako vysvetliť pozíciu? Ako webdizajnér máte na starosti vizuálnu časť webstránky, teda tú časť, ktorú vidí návštevník stránky.
     
  2. Štatistický pracovník
    Až 72 percent rodičov nerozumie, čo robí štatistický pracovník.
    Ako vysvetliť pozíciu? Zhromažďujete informácie na základe prieskumu, ktoré následne vyhodnocujete použitým rôznych štatistických metód na dosiahnutie výsledku.
     
  3. Analytik
    62 percent rodičov nevie, čo robí analytik.
    Ako vysvetliť pozíciu? Analyzujete zhromaždené informácie a na základe výsledkov robíte závery, ktoré môžu buď pomôcť objasniť situáciu alebo sa používajú ako podklady k ďalšiemu podnikovému procesu.
     
  4. Manažér sociálnych médií (správca facebookovej stránky)
    Ide o pomerne novú pracovnú pozíciu, preto o tejto práci málokto zo staršej generácií počul. Až 62 percent rodičov nevie, o akú pozíciu ide.
    Ako vysvetliť pozíciu? Na starosti máte komunikáciu s ľuďmi na sociálnych sieťach, či už Facebook, LinkedIn alebo Twitter. Postujete rôzne príspevky, fotografie a videá a žijete v online komunite, o ktorú sa staráte.
     
  5. Editor na webe
    Čo robí editor na webstránke  nevie až 59 percent rodičov.
    Ako vysvetliť pozíciu? Vyberáte správy, ktoré budú publikované na webe. Rozhodujete o ich dôležitosti či atraktívnosti pre dané médium. Volíte vhodné titulky k článku, fotografie alebo videá a článok nahadzujete do redakčného systému.
     
  6. Sociológ
    Prácu sociológa nechápe 52 percent rodičov.
    Ako vysvetliť pozíciu? Musíte vedieť, aké sú očakávania ľudí na život, prácu, či poznať všeobecný názor ľudí na rôzne spoločenské problémy. Na základe štatistík zanalyzujete správanie ľudí a prinesiete svoj záver – názor na spoločenský problém alebo udalosť.
     
  7. Produkčný v rádiu
    51 percent rodičov nechápe, o akú pozíciu ide.
    Ako vysvetliť pozíciu? Zabezpečujete chod vysielania, ktoré máte na starosti, zháňate hostí, zabezpečujete odpovede od respondentov, vyberáte vhodnú hudbu do vysielania alebo si príspevky do šou aj striháte.
     
  8. PR manažér
    Päťdesiat na päťdesiat je, že rodičia pochopia túto pracovnú pozíciu.
    Ako vysvetliť pozíciu? Prvé PR pozície začali vznikať pred viac ako dvadsiatimi rokmi. Keďže však slovo pochádza z anglického jazyku, nie všetci musia na prvé počutie pochopiť, o akú pracovnú pozíciu ide.
    Vysvetliť ju preto môže takto: Zabezpečujete pre firmu alebo jednotlivca výstupy do médií. To znamená, že píšte PR správy, organizujete tlačové konferencie a komunikujete s novinármi alebo inými médiami. Všetko však v prospech klienta pre šírenie jeho dobrého mena.
     
  9. Manažér športového tímu
    43 percent rodičov nechápe činnosť športového manažéra.
    Ako vysvetliť pozíciu? Vašim cieľom je výhra športového tímu. Koordinujete trénerov a športovcov, dohliadate na trénerské postupy a robíte veľké rozhodnutia v priebehu hry.
     
  10. Bankový investor
    43 percent rodičov nechápe, čo v skutočnosti robí človek na danej pracovnej pozícii.
    Ako vysvetliť pozíciu? Dávate dokopy ľudí, ktorí majú peniaze s ľuďmi, ktorí peniaze potrebujú, pomáhate spoločnostiam vydávať dlhopisy a akcie a pomáhate druhých spoločnostiam nakupovať cenné papiere.
Viac o téme: Rodičia Nové Rebríček Vysvetlenie Pozície Pracovné Kouč Novodobé Analytic Štatista
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: ami, Zdroj: businessinsider.com; blog.linkedin.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy