Ste kreatívec a zaujímate sa, ako umelá inteligencia zmení spôsob vašej práce? Eric Hall zo spoločnosti Adobe vysvetľuje, ako môžu marketéri využiť explodujúci potenciál umelej inteligencie - od jednotlivých úloh až po transformáciu výroby.
"AI nenahradí ľudí, ale ľudia, ktorí používajú AI, môžu nahradiť ľudí, ktorí AI nepoužívajú."
Bolo to ostré varovanie Erica Halla, marketingového riaditeľa divízie Digital Experience Business spoločnosti Adobe na tohtoročnom festivale kreativity Cannes Lions.
Vplyv umelej inteligencie na odvetvie kreatívneho podnikania rýchlo rastie, ale jej presný vplyv stále nie je známy. Mnohí lídri sa ju snažia pochopiť a integrovať na úrovni zamestnancov aj širšieho podnikania, aby vytvorili transformačný vplyv a spoločnosti pripravené na budúcnosť.
Dokazuje to aj nedávny prieskum spoločnosti Adobe, v rámci ktorého sa uskutočnil prieskum medzi 8 000 marketérmi a vedúcimi pracovníkmi na celom svete na tému AI. Zo zistení vyplynulo, že 90 % z nich súhlasí s tým, že AI zmení marketingové a kreatívne funkcie, ale len 24 % má vypracovaný plán AI zosúladený so širšími obchodnými cieľmi.
V rozhovore pre Euronews Next sa Hall podelil o svoje tipy, ako by sa mohla táto transformácia vyvíjať pre marketingové tímy. Aké zručnosti sú potrebné, aké úlohy sa zmenia a ako technológia zmení spôsob spolupráce tímov naprieč oddeleniami?
Jeho tip číslo jeden? Začnite s experimentovaním a buďte proaktívni.
Hrajte sa a integrujte krok za krokom
Tak ako rozvoj akejkoľvek novej zručnosti, aj integrácia umelej inteligencie do pracovných postupov sa začína zavedením každodennej praxe. Či už ide o generovanie textu alebo prieskum zákazníkov, AI môže vytvoriť rýchle výhry a zefektívniť prácu. Hall tiež zdôrazňuje dôležitosť experimentovania s podnetmi a otázkami, čo sú základné zručnosti, ktoré si marketéri musia rozvíjať.
"Oboznámenie sa s možnosťami, súbormi zručností, ako efektívne napísať výzvu - to sú veci, ktoré sa môžete naučiť hneď. Väčšina z nás by mala byť vonku a učiť sa, ako byť dosť silný v zručnostiach pri tvorbe promptov."
Ďalší krok zahŕňa experimentovanie s funkciami integrovanými do AI v existujúcich pracovných nástrojoch, ktoré by odstránili prekážky prijatia bez potreby úplne nových procesov. Napríklad balík FireFly od spoločnosti Adobe zahŕňa AI do nástrojov na úpravu a produkciu, ktoré už marketéri poznajú.
Kreatívne tímy už teraz žnú odmeny. AI zvyšuje variabilitu prototypov, skracuje časy uvádzania na trh a zlepšuje spojenie so zákazníkom, hovorí Hall.
AI zvýši počet pracovníkov v marketingu
Okrem toho AI nie je prospešná len pre činnosti a úlohy zamerané na zákazníkov; zohráva tiež kľúčovú úlohu pri odstraňovaní interných problémov a podpore spolupráce v rámci tímov. To nielen šetrí administratívny čas, ale zároveň umožňuje kreatívcom sústrediť sa na hodnotnejšie a inovatívnejšie úlohy.
Hall naznačuje, že tieto výhody posunú marketingové tímy vpred a povedú k tomu, že sa stanú väčšou súčasťou celkovej stratégie rastu podniku.
"Myslím si, že marketingové tímy sa pravdepodobne nezmenšia. Myslím si, že sa skôr zväčšia, pretože marketing sa môže stať väčším motorom rastu spoločností," povedal.
Nová éra možností pre kreatívcov
Umelá inteligencia nesporne otvorila novú éru kreatívnych možností. Táto technológia bude aj naďalej demokratizovať tvorbu tým, že bude rúcať bariéry a uľahčovať jednotlivcom prejavovať ich kreativitu. Vďaka tomu je pre mladých ľudí v tomto odvetví aktuálne požehnané obdobie, pretože sú v oblasti chápania technológií v predstihu.
Umelá inteligencia nenahradí ľudí, ale ľudia, ktorí ju používajú, môžu nahradiť ľudí, ktorí ju nepoužívajú.
"Veľa rôznych technológií sa vďaka AI stane oveľa dostupnejšími [pre mladých ľudí]. Moja rada? Presadzujte svoju vlastnú rýchlosť a svoju vlastnú produktivitu. Myslím si, že je to dobrý čas na to, aby ste boli mladým profesionálom," uzavrel.
Na Kariéra.sk si môžete vybrať zo stoviek voľných pracovných miest, stačí zadať odvetvie a lokalitu, v ktorej si hľadáte prácu. Pre praktické tipy a súťaže sledujte Instagram profil Kariéra.sk. Taktiež sa môžete pridať do Facebook skupiny Práca a brigády - Slovensko a zahraničie / KARIERA.SK, vďaka ktorej pravidelne dostanete informácie o voľných pracovných pozíciách. Môžete si tiež vytvoriť Agenta na portáli Kariéra.sk. Vďaka službe Agent dostanete na váš email nové ponuky práce podľa vašich kritérií. Nemusíte tak prezerať denne stovky ponúk, Agent ich prezrie za vás.