7 vlastností a schopností, ktoré sú potrebné pre dobrý kariérny rast

Túžite po povýšení alebo po tom, aby ste sa dostali na lepšie pracovné miesto? Takéto pozície ale bývajú zväčša obsadzované len ľuďmi, ktorí na to majú. Pri kariérnom raste môžu byť rozhodujúce vlastnosti alebo schopnosti, ktoré máte, respektíve nemáte. Na týchto 7 by ste mali zapracovať a uvidíte, že postup v kariére sa dostaví oveľa rýchlejšie.

Time management

Je dôležité, aby ste si dokázali zadeliť svoj čas a naplánovať všetky povinnosti tak, aby ste ich stihli. Chodiť načas a odovzdávať projekty pred termínom je v súčasnosti veľmi dôležité, pretože vaše meškanie by mohlo ovplyvniť aj ďalších pracovníkov. 

Iniciatívnosť a ambicióznosť

Váš kariérny rast nenastane len preto, že si to prajete. Musíte pre to niečo urobiť a prejaviť iniciatívu. Ak ukážete svoju ambicióznosť a vytrváte v tom, určite sa to stretne s pozitívnou odozvou u vašich nadriadených. 

Komunikatívnosť a aktívne počúvanie

Komunikácia je dôležitá v každej pracovnej oblasti. Nemôžete čakať, kým začne rozprávať niekto iný, ale musíte vedieť začať konverzáciu. A rovnako musíte vedieť aktívne počúvať aj druhú stranu. Len tak dokážete správne vyjednávať a urobiť všetko pre to, aby ste dosiahli to svoje. 

Empatia

Empatia môže posilniť vaše pracovné vzťahy, ale aj váš osobný rast. Ľahšie sa dokážete vcítiť do potrieb iných ľudí, čo oceníte najmä pri vedúcich pozíciách, kedy pod sebou budete mať viacerých zamestnancov. 

Prezentačné zručnosti

Ak túžite po povýšení, musíte sa vedieť “predať”. Na vyššej pozícii nesmiete ukázať svoju trému či nervozitu, ale musíte sebavedomo predniesť svoje požiadavky alebo otázky. Taktiež musíte zvládnuť odprezentovať projekt či inú prácu, od ktorej bude závisieť vaše ďalšie pôsobenie v spoločnosti. 

Kritické myslenie

Nemôžete veriť len jednému zdroju informácií, ale vždy by ste si ich mali overiť. Taktiež by ste mali vedieť triezvo uvažovať a nenechať sa oklamať rôznymi dezinformáciami. Ak o niečom viete, že to nie je pravda, povedzte to nahlas. Ukážete tak, že máte prehľad a nenecháte nikoho iného, aby ovplyvnil váš názor. 

Tímová práca

Pri niektorých pracovných pozíciách je dôležité, aby ste mali aj tímového ducha. Mali by ste vedieť vychádzať s inými pracovníkmi a kolegami a rovnako by ste mali vedieť robiť kompromisy. Nesnažte sa všetkých presvedčiť len o svojej pravde, najmä ak majú argumenty, ktoré ju vyvracajú. Hľadajte spoločné riešenia a navzájom si poraďte a podporte sa. 

Ak budete týchto sedem vlastností a zručností rozvíjať, už čoskoro sa kariérneho rastu určite dočkáte. Ocenia ich aj personalisti pri prezeraní si životopisov kandidátov. Preto ich určite nezabudnite uviesť vo vašom životopise.

  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: Foto: Getty, RED

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy