5 slov a fráz, ktoré vás robia na pohovore slabými a neistými: Prestaňte ich používať
Sebavedomie je silný nástroj na získanie rešpektu a úspešného ukončenia každej úlohy. Jedno slovo alebo fráza môže pokaziť dojem alebo mať vplyv na to, aký názor si vytvoríme o osobe, s ktorou máme práve pohovor alebo konverzáciu.
Preto sa každé slovo počíta a každý detail môže mať vplyv pri rozhodovaní. Keď máte dôležitý pohovor alebo stretnutie, odstráňte týchto päť slov/ fráz z vašej slovnej zásoby. Robia vás totiž slabými a nerozhodnými.
5 slov a fráz, ktoré na pohovore nepoužívajte
- "Len"
"Chcem sa Vás len opýtať ..."
"Bude to trvať len chvíľu ..."
"Ja len hovorím..."
Chyba, chyba.... Ak chcete získať rešpekt, vyhnite sa týmto neistým frázam. "Len" je malé slovo s veľkými dôsledkami. Vždy, keď používate "len", oberáte niekoho o vzácny čas. Ak máte niečo dôležité, povedzte to priamo a sebavedome. - "Prepáčte"
Neospravedlňujte sa všetkým a ohľadom všetkého, čo poviete. Vo väčšine prípadov ste neurobili nič zlé.
"Ospravedlňujem sa" znie skôr ako "Prepáčte, že som Vás obťažoval" alebo "Prepáčte, že Vás okrádam o čas."
Samozrejme, ak ste niečo pokazili, potom áno, „prepáčte“ je na mieste. Ale ak máte dôležitú informáciu, povedzte ju nahlas a so sebavedomím.
Rešpektujte seba a aj hodnotu, ktorú pridáte do spoločnej konverzácie. - "Nie som si istý, či môžete, ale ..."
Takýto podradný ton. Chyba. Ako keby druhá osoba bola taká dôležitá a tak zaneprázdnená, že potrebujete kľaknúť na kolena a prosiť o pozornosť.
A čo tak "Chceli by ste ...?" alebo "Mohli by ste?"
Zostaňte na rovnakej úrovni s osobou, pred ktorú ste predstúpili alebo sa rozprávate. Nie ste horší (alebo lepší).
S používaním správnych slov budete pôsobiť sebavedome a dôveryhodne. - "Nerád vás obťažujem, ale ..."
Podobne ako v bode číslo 3 - "Nerád vás obťažujem, ale ..." pripúšťate, že osoba, s ktorou máte pohovor/ konverzáciu je v mocnejšej pozícii ako vy. Aj keď vy ste ten, s ktorým majú pohovor, máte plné právo sa sebavedome opýtať: "Ak máte minútu, rád by som sa chcel opýtať na Váš názor ...". - "Dúfam, že to bude v poriadku"
Nevzdávajte sa autority v rozhovore, postavte sa na rovnakú úroveň.
Skúste použiť:
"Ďakujem za Vaše stanovisko" alebo "Oceňujem Vašu pomoc."
- Autor: © Zoznam
- Zdroj: Zdroj: Danny Rubbin, upravila Josie M. Swift; Foto: Shutterstock