22 zaujímavých faktov o práci, ktoré vám rozšíria obzory

To, čo sú pre niektorých zbytočné informácie, sú pre iných skvelé, úžasné zábavné fakty, vďaka ktorým je svet podnetným a úžasným miestom. Patríte k ľuďom, ktorí sú majstrami v zbieraní nečakaných poznatkov? Ak áno, pripravte sa na to, že vás tieto zaujímavé zábavné fakty ohromia.

  1. Maximálny výkon
    Utorok je najproduktívnejší deň v týždni.
  2. S hudbou to ide ľahšie
    Počúvanie správnej hudby pri práci pomáha ľuďom pracovať rýchlejšie.
  3. Radšej si pospite
    Dospelí, ktorí pravidelne spia 7,5 až 9 hodín za noc, sú až o 20 % produktívnejší.
  4. Uhaste smäd.
    Pitie dostatočného množstva vody/tekutiny môže zvýšiť vašu dennú produktivitu o 14 %.
  5. Prišla vám správa
    Pracovníci trávia viac ako 25 % svojho dňa čítaním a odpovedaním na e-maily. Ak kontrolujú e-maily v iba stanovených časoch počas dňa, zvýši to ich produktivitu.
  6. Zasmejte sa
    Spánok posilňuje váš imunitný systém posilnením protilátok (ktoré pomáhajú bojovať proti infekciám) a zvýšením počtu imunitných buniek. Pomáha tak znížiť vaše šance na ochorenie a vynechanie práce.
  7. Vytvorte si tím
    Organizácie s vysokou angažovanosťou zamestnancov prekonávajú organizácie s nízkou angažovanosťou zamestnancov o 202 %.
  8. Poďakujte sa
    70 % zamestnancov tvrdí, že motivácia a morálka by sa výrazne zlepšili, keby manažéri viac ďakovali.
  9. Buďte sociálne zodpovedný
    85 % zamestnancov uviedlo, že pravdepodobne zostanú dlhšie u zamestnávateľa, ktorý vykazuje vysokú úroveň sociálnej zodpovednosti.
  10. Nebojte sa žartovať
    Obávate sa, že kancelársky humor povedie k rozptýleniu? Štúdie ukazujú, že zvýšený humor na pracovisku neznižuje produktivitu ľudí ani ich schopnosť dokončiť úlohy, ktoré si vyžadujú koncentráciu.
  11. Spoluprácou k zisku
    Vysoko angažované obchodné tímy majú za následok o 21 % vyššiu ziskovosť.
  12. Na hodinky sa radšej nepozerajte
    Ak pracujete 40 hodín týždenne vo veku od 20 do 65 rokov, za svoj život odpracujete niečo vyše 90 000 hodín.
  13. Vhodne sa oblečte
    V Nemecku môžu zamestnávatelia vyžadovať, aby ženy nosili do práce podprsenky.
  14. Cítite sa pod psa?
    Pondelok je dnom, keď sú zamestnanci najčastejšie chorí. Zrejme okrem Austrálie, kde sú najčastejšie chorí v utorok.
  15. Hneď som spať, sťahujem sa do Holandska
    V polovici roku 2000 sa Holandsko stalo prvou priemyselne vyspelou krajinou, ktorá znížila svoj pracovný týždeň pod 30 hodín.
  16. Cestovateľ
    Priemerná kancelárska stolička s kolieskami prejde za rok približne 12,5 km.
  17. Frak nechajte doma
    61 % zamestnancov je produktívnejších, keď je dress code uvoľnený.
  18. Vitajte v novom miléniu
    Odhaduje sa, že mileniáli budú do roku 2023 tvoriť 35 % pracovnej sily.
  19. Menej stresujte
    Smiech zvyšuje prietok krvi o 22 percent a stres znižuje prietok krvi o 35 percent.
  20. Pozrite sa na zelenú
    Zelená farba robí ľudí kreatívnejšími.
  21. Menej je viac
    Ideálna veľkosť tímu je medzi 4 a 9. Tím tejto veľkosti sa môže rýchlo pohybovať, robiť rozhodnutia rýchlo a robiť veci s pozoruhodnou produktivitou. Väčšie tímy vytvárajú viac komunikačných prekážok. Menšie tímy si užívajú plynulejšiu a spontánnejšiu komunikáciu.
  22. Milujte svojich blížnych
    Team Bonding uvoľňuje oxytocín: Oxytocín je chemikáliu, ktorá sa uvoľňuje počas orgazmu. Celkovo vzaté, ľudia majú tendenciu viac pracovať, byť šťastnejší atď., keď sú v tíme, ktorý milujú. Budovanie tímu je skvelý nápad na spájanie ľudí.

  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: Foto: Getty, RED

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy