Chcete sa mať lepšie? 20 jednoduchých tipov, ako zvýšiť svoju energiu a dosiahnuť v živote viac

Asi každý z nás sa niekedy cíti unavený a demotivovaný. Nemá na to vplyv len zlé počasie, ale aj vaša chýbajúca energia. V takýchto chvíľach je ťažké sústrediť sa na prácu a iné každodenné úlohy. Všetko vám trvá raz tak dlho a vaša motivácia je na bode mrazu. Našťastie existuje niekoľko spôsobov, ako to zmeniť a zvýšiť svoju energiu, ktorú potrebujete aj na dosiahnutie svojich cieľov.

Nasledujúce tipy vám pomôžu nielen zvýšiť vašu produktivitu, motiváciu a energiu, ale tiež môžu priniesť pozitívne zmeny do vášho života. Nemusíte, samozrejme, urobiť všetko naraz, no začnite tieto body postupne aplikovať. Výsledky sa skôr či neskôr dostavia. 

  1. Doprajte si dostatok spánku, aby ste sa ráno prebudili dostatočne oddýchnutí.
  2. Dodržiavajte pitný režim, pretože hydratácia je kľúčová pre udržanie energie.
  3. Začnite ráno pohybom. Môžete ísť na krátku prechádzku, no úplne stačí aj párminútové krátke cvičenie.
  4. Prechádzky zaraďte do svojho bežného dňa a snažte sa kráčať čo najviac. Pobyt na čerstvom vzduchu dokáže zázraky.
  5. Snažte sa o vyváženú stravu, ktorá bude bohatá na vitamíny a minerály.
  6. Naplánujte si svoj deň dopredu, pretože správna organizácia zvyšuje produktivitu a motiváciu.
  7. Stanovte si niekoľko menších cieľov, aby ste mohli mať radosť po ich naplnení.
  8. Robte si počas dňa pravidelné krátke prestávky.
  9. Nezabúdajte sa odmeňovať, keď sa vám niečo podarí.
  10. Usmievajte sa a odovzdávajte svoju dobrú energiu a náladu ďalej. 
  11. Zmeňte svoju rutinu, aby vaše dni nevyzerali rovnako. Stačí jedna malá zmena, ktorá naruší to, čo poznáte.
  12. Buďte v kontakte s pozitívnymi ľuďmi, ktorí vám zlepšia náladu a dobijú vás energiou.
  13. Počúvajte hudbu, ktorú máte radi.
  14. Nájdite si nové činnosti, ktorým sa budete venovať a nezabúdajte ani na svoje koníčky. 
  15. Dostatok času trávte so svojimi blízkymi a priateľmi. Rozprávajte sa spolu, choďte na večeru alebo si zahrajte spoločenské hry.
  16. Dajte si oddych od mobilu a sociálnych sietí. Namiesto toho si radšej prečítajte knihu alebo choďte von.
  17. Vyhnite sa prokrastinácii a snažte sa úlohy dokončiť čo najskôr. Odkladanie povinností spôsobuje stres a znižuje motiváciu. 
  18. Urobte nejaký dobrý skutok a pomôžte tým, ktorí to potrebujú. Dobrovoľníctvo alebo nezištná pomoc vo vás vyvolajú dobré emócie.
  19. Keď cítite, že je toho na vás priveľa, doprajte si deň voľna na oddych a regeneráciu. Tak opäť naberiete silu a energiu. 
  20. Ak nič z tohto zoznamu nepomáha, nebojte sa vyhľadať pomoc kouča, terapeuta, psychológa alebo psychiatra. 

Chcete sa mať lepšie? Galéria fotiek (3)

Zvýšenie energie a motivácie nemusí byť zložité ani časovo náročné. Stačí, ak začnete s malými zmenami a postupne si osvojíte zdravé návyky. Týchto 20 jednoduchých tipov vám môže pomôcť prekonať únavu a demotiváciu, a tým dosiahnuť väčšiu produktivitu a spokojnosť. Pamätajte, že každý krok, aj ten najmenší, vás posúva bližšie k lepšiemu a naplnenému životu.

Viac o téme: Energia Motivácia Dobrý život Ako sa mať lepšie
  • Autor: © Zoznam/siposova
  • Zdroj: Foto: Getty

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy