Mysľou inde? 6 znakov, že fungujete na režim autopilota

Náš mozog môže fungovať v rôznych režimoch v závislosti od situácie, v ktorej sa nachádzame. Jedným z najnebezpečnejších režimov je autopilot. Keď sme v režime autopilota, nie sme skutočne zapojení do našich životov a nie sme prítomní počas veľkých častí nášho každodenného života. Tu je šesť znakov, že životom plávate na autopilotovi.

Frustrácia z každej maličkosti

Prvým znakom je, že vás veľmi často otravujú maličkosti v každodennom živote. Môžete sa veľmi nahnevať kvôli malým oneskoreniam alebo miernym nepríjemnostiam. To môže znamenať, že ste príliš zapojený do rutiny a pociťujete hlbokú frustráciu, keď nie všetko ide podľa vašich predstáv. Tiež vás to vyčerpáva a cítite sa unavenejší, ako by ste sa cítili za normálnych okolností.

Namiesto toho: skúste rozpoznať a oceniť malé veci vo svojom každodennom živote. Oceňujte veci, ktoré vidíte, cítite, vychutnávate alebo robíte. Venujte viac pozornosti pekným a zaujímavým veciam okolo vás a všetkým zážitkom, ktoré môžete zažiť.

Pokračujete v práci cez obed, večer aj cez víkendy

Keď pracujete príliš veľa, môžete sa cítiť unavený a zároveň neangažovaný. Váš mozog je tak sústredený na prácu, že je to všetko, čo robíte. Zvážte aj to, či stále myslíte na prácu, keď ste doma alebo odpočívate. To je tiež niečo, čo môže prispieť k vašej únave.

Namiesto toho: stanovte hranice medzi prácou a všetkým ostatným. Odpojte sa počas obedňajších prestávok a keď ste doma, ak vám to práca dovoľuje, alebo to robte čo najviac. Dajte si povolenie premýšľať o iných veciach, ktoré nie sú súčasťou práce.

Prichádzate o život kvôli práci

Práca je dôležitá. Pre mnohých ľudí to prináša zmysel a nielen peniaze. Ale aj tak práca nie je všetko, čo život ponúka. Ďalším znakom toho, že ste na autopilotovi, je, že neustále hovoríte nie veciam, ako je byť s ľuďmi, ktorých milujete, alebo novým skúsenostiam v prospech práce. Iste, nie vždy sa vám to podarí, ale ak sa vám to nepodarí nikdy, niečo sa môže pokaziť.

Namiesto toho: urobte si počas týždňa priestor na čas so svojimi blízkymi a zážitky. Pokúste sa uprednostniť svoj vlastný čas a túžby, ako aj prácu, kedykoľvek môžete. Musíte sa odpojiť a robiť veci nad rámec práce, inak vám hrozí, že vyhoríte.

Deň čo deň robíte tie isté veci

Rutina nám môže ušetriť veľa sily a energie, ale môže prísť bod, kedy je príliš vyčerpávajúca. Cítime sa uväznení v rovnakých vzorcoch a je pre nás ťažké rozlíšiť dni jeden od druhého. To môže tiež vyčerpať naše zdroje, pretože potrebujeme mať nové veci a zmenu, aj keď ako nástroj používame aj rutinu.

Namiesto toho: Môžete sa pokúsiť vniesť do svojho dňa trochu novosti. Vyskúšajte nové jedlo alebo sa vyberte inou cestou domov. Urobte niečo nové počas prestávky na obed.

Urobte si nový kurz alebo si pozrite film, ktorý je iný ako vaše obvyklé. Pridaním novosti si môžete pomôcť zostať pri zemi v prítomnosti a vyhnúť sa režimu autopilota, pretože mozog si tieto nové veci užíva a ochotnejšie sa do nich zapája.

Vždy sa cítite unavený

Cítiť sa unavený po náročnom dni je normálne, no nemali by ste sa cítiť unavený ani každé ráno. Únava môže byť znakom toho, že niečo nie je v poriadku a že nie ste skutočne prítomný alebo zapojený do svojho každodenného života.

Namiesto toho: uistite sa, že máte dostatok spánku. Spánok je základná vec, ktorú potrebujeme, aby sme boli v poriadku a aby sme si mohli užívať a zostať prítomný, nie odpojený. Zvážte, či máte dostatok hodín spánku každú noc a čo môžete urobiť, aby ste spali viac a zlepšili si kvalitu spánku.

Nemáte dobrý pocit zo svojho života

Autopilot nám môže pomôcť, ale môže nám sťažiť pocit prítomnosti a radosti z toho, čo robíme. Dokonca aj počas zábavy alebo príjemných zážitkov môžeme mať pocit, že tam nie sme úplne. Ak sa necítite vôbec šťastný alebo spokojný so svojím životom, potom je to znak toho, že vás práca nerobí šťastnými.

Namiesto toho: zhodnoťte svoje priority. Ako využívate svoj čas? Kde môžete urobiť zmeny? Zvážte, či sa môžete cítiť uzrozumený s tým, aký váš život momentálne je, ak bude pokračovať presne tak, ako je. Opýtajte sa sami seba, aké zmeny môžete urobiť, aby ste sa cítili lepšie, oddýchnuto a viac prítomný, aby ste si naplno užili čas.

{{ poll.title }}

  • {{ question.text }} *
  • Vyhodnotenie
    Úspešnosť
    {{ succeeded.percent }}%
    Počet správnych odpovedí
    {{ succeeded.count }}/{{ questions.length }}

{{ poll.title }}

  • {{ question.text }} *
  • Vyhodnotenie
    Úspešnosť
    {{ succeeded.percent }}%
    Počet správnych odpovedí
    {{ succeeded.count }}/{{ questions.length }}

{{ poll.title }}

  • {{ question.text }} *
  • Vyhodnotenie
    Úspešnosť
    {{ succeeded.percent }}%
    Počet správnych odpovedí
    {{ succeeded.count }}/{{ questions.length }}

{{ poll.title }}

  • {{ question.text }} *
  • Vyhodnotenie
    Úspešnosť
    {{ succeeded.percent }}%
    Počet správnych odpovedí
    {{ succeeded.count }}/{{ questions.length }}

  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: Foto: Getty, workflow

Súvisiace články

 
Staršie správy