Rozhovor o tom, ako sa vyrába úspech po slovensky

Marek Šándór, zakladateľ aplikácie DroppieMarek Šándór, zakladateľ aplikácie Droppie Zdroj: red.

Začať podnikať vie každý, no dotiahnuť veci k úspechu vedia len niektorí. V neposlednom rade by mal mať každý podnikateľ chuť riskovať. Ak ju nemá, tak veľa toho nedosiahne. Prezrádza v rozhovore Marek Šandor, tvorca aplikácie Droppie.

 

Môžete nám bližšie predstaviť aplikáciu Droppie? Koľko ľudí pracovalo na projekte?

Droppie je applikácia, ktorá mení spôsob akým komunikujeme s ľuďmi. Dropnete (zanecháte) fotografiu na mieste, kde sa práve nachádzate. Či už je to v bare, škole, na ulici, v MHD alebo kdekoľvek inde. V momente, ak iný užívateľ prejde okolo tejto fotky, ktorú ste na danom mieste zanechali, vyzdvihne ju a zábava sa môže začať. Fotografiu si môže vyzdvihnúť päť ľudí, následne zmizne z daného miesta. Jednoducho si chodíte ulicami, v pozadí zbierate fotky so správami, ktoré niekto na vašej trase zanechá. A pritom dotyčného nemusíte vôbec poznať.  Aplikácii Droppie totiž nechýba kľúčový moment prekvapenia – nikdy totiž neviete, na akú fotku natrafíte.

Na Droppie maká vo dne v noci 5 členný tím, ktorý touto aplikáciou skutočne žije. Neprejde minúta, kedy by sme nepremýšľali o tom, ako Droppie ešte viac zlepšiť. V krátkej dobe máme v pláne prijať do tímu nových šikovných ľudí.

Ako vznikla myšlienka vytvoriť aplikáciu Droppie? Ako sa rodila vo vašej hlave? Kde ste zbierali nápady?

Príbeh Droppie vznikol ešte na StartupWeekend Bratislava. Vtedy to bola ešte úplne iná myšlienka, no víťazstvo na tejto súťaži nás posunulo do Krakowa, kde sme sa stretli s najlepšími startupmi zo strednej a východnej Európy. Následne sa začala myšlienka Droppie formovať. Po návrate z Krakowa, ktorý dal nám všetkým nesmierne veľa, sme sa pustili do seriózneho programovania, so serióznym tímom, no bez serióznych peňazí. Uvedomili sme si, že peniaze sú pre spustenie projektu existenčne dôležité. Toto bol začiatok obdobia pomerne zdĺhavých a náročných jednaní s viacerými investormi. Chcel som spraviť vždy niečo svetové, čo ovplyvní životy miliónom ľudí a vyzerá, že práve Droppie aplikácia by to mohla byť. 

Nebáli ste sa konkurencie zo zahraničia, ako je ako je napríklad Instagram, Snapshot a podobne? V čom sa Droppie odlišuje od týchto aplikácii?

Konkurenciu máme veľmi dobre zmapovanú, no nepúšťame sa do boja s Instagramom ani Snapchatom, lebo to jednoducho nie je za potreby. Máme unikátny produkt, ktorý je dostatočne iný a zaujímavý.

Spôsob, akým Droppie funguje, teda napríklad interakcia nielen medzi kamarátmi, ale aj úplne cudzími ľuďmi. Spoznávate ich prostredníctvom vášho obsahu, teda fotografií, a my sme to okorenili práve o moment, že ich zanecháte na nejakom mieste. Práve to je absolútne zaujímavé, a každý, komu sme túto ideu predstavili, bol fascinovaný a veríme, že toto má veľkú budúcnosť. Teraz to už vidíme aj na prvých používateľoch, ktorí sa do Droppie stihli zamilovať.

Aké úspechy máte za sebou s Droppie?

Úspešne sa nám podarilo Droppie spustiť na Slovensku, čo samozrejme pre nás nie je signifikantný trh, no keďže sme slovenský startup, tak cítime povinnosť, sa o tento trh starať a zaujímať. Za úspech by som určite považoval to, že sa nám podarilo zohnať skvelých investorov, ktorí to s nami ťahajú za jeden povraz.

Aplikácia Droppie Galéria fotiek (2) Zdroj: red.

Skúsenosti ste nazbierali aj v Amerike. Plánujete sa presadiť aj na americkom trhu?

Amerika je trh o ktorom už dlhšie vieme, že bude pre Droppie kľúčový. Preto sme sa ešte pred oficiálnym spustením vybrali do Kalifornie, aby sme sa presvedčili, že sme na správnej ceste. Veríme v jedno. Ak sa nám podarí uspieť v Amerike, tak sa nám to podarí aj vo zvyšku sveta. V súčasnosti máme kanceláriu aj v Kalifornii, kam sa plánujeme presunúť v najbližších týždňoch a postupne tam propagovať Droppie.

Ste pripravený aj na neúspechy? Máte vytvorený záložný plán?

Nad neúspechom neuvažujeme, nemáme na to čas. Jednoducho každý deň berieme ako výzvu. Plán B je pre tých, ktorý dostatočne neveria plánu A, a to my nie sme.

S akými úskaliami ste sa stretli pri podnikaní a aké sú vaše plány na najbližšie obdobie?

V najbližšej dobe plánujeme jedno. Tvrdo makať a spraviť z Droppie aplikáciu, na ktorú bude hrdé celé Slovensko.

Aké vlastnosti by podľa vás mal mať začínajúci podnikateľ, ktorý zvažuje pustiť sa do podnikania?

Mal by v prvom rade veriť sebe a svojmu odhodlaniu. Začať vie každý, no dotiahnuť veci k úspechu vedia len niektorí. V neposlednom rade by mal mať každý podnikateľ chuť riskovať. Ak ju nemá, tak veľa toho nedosiahne.

Čo by ste odkázali všetkým, ktorí zvažujú, či rozbehnúť vlastný start-up alebo spoločnosť?

Prestať nad tým uvažovať a pustiť sa do toho. Nevyjde ti jeden projekt, vyjde ti možno druhý. Slováci za proste boja zlyhania, no nie je na to dôvod.

 

Viac o téme: Podnikateľ Úspech Podnikanie Aplikácia Sociálna sieť Marek šándor Droppie
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ami, Foto: Thinkstock.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy