4 moderné spôsoby, ako netradične odprezentovať produkty

Podnikáte alebo rozmýšľate o rozbehnutí podnikania? Nezabudnite na marketing. Použite osvedčené spôsoby ako aj tie nekonvečné. Odkaz môžete zdieľať aj netradične - v dopravných prostriedkoch, na lavičkách alebo na odpadkových košoch.

 

Vyskúšajte netradičné obsahové zdieľanie na propagáciu vašich tovarov. Aby ste držali krok s najnovšími trendmi, využite jednu z foriem marketingu. Predstavujeme vám guerill marketing, content marketing, viral a scent marketing.

  1. Guerilla marketing
    Guerilla je súčasný trend marketingovej komunikácie, ktorej podstatou je snaha dosiahnuť maximálne výsledky za minimálne peniaze. Je to nekonvenčný spôsob reklamy opierajúci sa najmä o energiu a tvorivé nápady so zmysel pre humor či štipkou drzosti. Jej kampaň má za cieľ šokovať a prekvapiť verejnosť. Nesmie byť okukaná a gýčová a preto nevýhodou guerillovej kampane je vysoká časová náročnosť. Využíva neobvyklé média, ako sú napríklad lavičky, dopravné prostriedky, odpadkové koše či dokonca verejné WC. V súčasnosti slovné spojenie guerilla marketing označuje agresívnu a útočnú marketingovú stratégiu.
     
  2. Content marketing
    Content marketing je založený na obsahu. Nie je vôbec nový, no neuveriteľný dôraz, ktorý je naň kladený za posledných šesť mesiacov - nehovoriac o rastúcich investíciách do tejto oblasti ho stavia na vrchol trendov v marketingových stratégiách. Ide o nový spôsob, ktorým prezentujete odbornosť vašej spoločnosti prostredníctvom obsahu, ktorý produkujete (články na web stránke, ebooky...). Hodnota obsahu v poslednej dobe výrazne narástla a content marketing patrí medzi najlepšie SEO stratégie. Väčšina veľkých spoločnosti, inštitúcií a ústavov sa bude prikláňať na stranu content marketingu, pretože v tomto roku naň bude vynaložených viac ako 118 miliárd dolárov (spolu so sociálnymi médiami a video marketingom).
     
  3. Viral marketing
    Keď otvoríte internet, hneď na vás vyskočí tridsaťkrát zdieľané video. Tomu sa hovorí viral marketing. Je to marketingová metóda, ktorá sa šíri prostredníctvom internetovej siete. Tento ”bacilový” názov vychádza z princípu, ako sa toto reklamné posolstvo šíri. Tak ako vírus využije svojho hostiteľa na reprodukciu a šírenie, tak aj virálny obsah sa ďalej šíri ľuďmi, ktorí s nim prišli do kontaktu. Jej hlavným cieľom je propagácia a reklama výrobku ako i posilnenie podvedomia značky. Najväčšiu účasť na virálnom marketingu majú sociálne siete, na ktorých sa ľudia sami podieľajú šírením obsahu a zdieľaním príspevkov. Netreba zabudnúť však ani na reťazové e-maily, chat a sms správy. Východiskom pre viral marketing je kreatívne, vtipné video alebo zaujímavá fotka, ktorá masovo, ale zároveň nenútene šíri medzi užívateľmi.
     
  4. Scent marketing
    Fakt, že emócie dokážu podnietiť každý nákup a to, že sú jeho nenahraditeľnou súčasťou , je známe už od nepamäti. Preto sa odborníci na propagáciu a reklamu všemožne snažia rôznymi prostriedkami vyvolať emócie. Nemôžeme sa ničomu diviť po zistení, že samotný čuch vplýva na limbický systém, ktorý je zdrojom emócií a zmyslov, vznikla nová marketingová disciplína nazvaná Scent marketing. Človek vníma okolie piatimi zmyslami, pričom čím viac zmyslov pôsobí na zákazníka, tím rastie efektivita propagácie. Vôňa je akýsi spúšťač spomienok ovplyvňujúce naše emócie, ktoré hneď pôsobia na našu náladu. Za typické príklady z praxe môžeme zaradiť situácie, keď predajcovia umiestňujú čerstvé pečivo bližšie ku zákazníkom tak, aby sa vôňa šírila čo najviac do priestoru, keď sú voňavé obaly vkladané do novín či keď cestovné kancelárie využívajú morskú vôňu z osviežovačov vzduchu, aby prilákali zákazníkov.
Zdielať článok na Facebooku
03.10.2013  |  Foto: Photl.com, Zdroj: Mgr. Silvia Langermann - UK
Hodnotenie článku:
1.0/5 (1 hlasov)

TV program TV program Telkáč.sk
Nenechajte si ujsť svoje obľúbené filmy a seriály.

Citáty o práci a kariére

Lily Tomlin

Problém s bezohľadnou honbou krýs za kariérou spočíva v tom, že aj keď vyhráte, stále zostanete krysou.

Lily Tomlin