Máme tu opäť lockdown a preto mnoho zamestnancov čoraz častejšie rieši home office, čo so sebou prináša aj mnohé výzvy. Aby ste svoj čas doma využili čo najlepšie, tu je šesť tipov na prácu z domu.
1. Oblečenie robí rozdiel: Sedieť pred počítačom v teplákoch alebo pyžame môže byť lákavé, no správne oblečenie robí veľký rozdiel. Ak sa oblečiete ako v bežný deň v kancelárii, lepšie sa dostanete do pracovného režimu.
2. Komunikácia je dôležitejšia ako kedykoľvek predtým: Dobrá komunikácia je v domácej kancelárii kľúčová. Každý musí prísť na to sám, čo je pre neho najlepšie. Najbežnejšími spôsobmi sú e-mail, telefón, videorozhovor alebo textové správy.
3. Nedovoľte, aby sa voľný čas a práca splynuli: Jasná hranica medzi voľným časom a prácou je mimoriadne dôležitá na nájdenie správnej rovnováhy. Jasne definované časy práce a prestávok pomáhajú predchádzať tomu, aby sa práca a voľný čas stali jedným.
4. Vytvorte si dobré miesto na prácu: Dobre vybavené pracovisko má cenu zlata nielen pre pohodlie, ale aj pre zdravie. Myš, klávesnica, veľká obrazovka a pohodlná kancelárska stolička vrátane zdravého držania tela uľahčujú prácu z domu a dlhodobo predchádzajú napríklad problémom s chrbtom.
5. Zostať v pohybe: Občasné vstávanie a pohyb pomáha vyčistiť hlavu a načerpať novú energiu. Pravidelné prestávky alebo malé cvičenie v rámci vlastných štyroch stien sú tiež dobré spôsoby, ako sa udržať v pohybe.
6. Oživte si každodenný kancelársky život: Ak sa obliekate ako v kancelárii, mali by ste si so sebou do domácej kancelárie vziať aj iné rutiny. Prečo si teda neurobiť klasický rozhovor s kolegom pri káve cez videohovor?