Zoznam vysokých škôl, ktorých absolventi sú najviac 'viditeľní' pre zamestnávateľov

Linkedin je sociálna sieť, ktorá spája profesionálne profily po celom svete. Globálne ju využíva približne 300 miliónov užívateľov, Slovákov na tejto sieti je viac ako 244 tisíc.Linkedin je sociálna sieť, ktorá spája profesionálne profily po celom svete. Globálne ju využíva približne 300 miliónov užívateľov, Slovákov na tejto sieti je viac ako 244 tisíc. Zdroj: thinkstock.com

Každý deň sú na sociálnych sieťach. Zdieľajú odkazy, komunikujú s kamarátmi. Mladí absolventi škôl využívajú hlavne Facebook, ale na pracovnú sieť LinkedIn zabúdajú. Najviac viditeľní sú pre budúcich zamestnávateľov absolventi Ekonomickej univerzity. Tí majú najvyšší podiel založených LinkedIn profilov spomedzi všetkých vysokých škôl.

Väčšina absolventov vysokých škôl, ktorí opustili svoju Alma mater, vo väčšine prípadov nie sú dostatočne pripravení na prvé zamestnanie. Hoci títo dvadsiatnici sú doma v sociálnych sieťach, tú, ktorá ich môže priblížiť k vhodnej práci, skôr nevyužívajú. Reč je o pracovnej sociálnej sieti LinkedIn.

„Osobne si myslím, že ak som študent, mal by som sa na trh práce pripraviť aj sledovaním LinkedIn. Urobím si celkom reálnu predstavu o firmách na Slovensku, alebo v zahraničí. Navyše sa zoznámim prostredníctvom profilov manažérov, čo ktorá pozícia vlastne robí. Cez firemné profily tiež zistím, ktorá firma ako a čo komunikuje. Zistím tak, čo ma s tou firmou môže spájať, aké má hodnoty a vízie,“ vysvetľuje Dalibor Slávik, headhunter v spoločnosti Slávik & Stell.

Je pravda, že mladí absolventi sa najlepšie pohybujú na sociálnej sieti Facebook. Do LinkedInu sa boja pustiť, pričom táto sociálna sieť im prináša najlepšiu možnosť, kde môžu zavesiť svoj životopis. Ten stačí iba dopĺňať o aktuálne pracovné skúsenosti a z času  na čas sa zapájať do diskusií alebo prispievať zaujímavými článkami, názormi alebo infografikmi z odboru.

„Ak som počas štúdia pracoval napríklad na zaujímavom projekte (v škole, v komunite a pod.)  na Slovensku, alebo cez prázdniny v zahraničí, je dobré o tom "dať vedieť". Ide predsa o mňa a chcem dať svetu vedieť, že som šikovný,“ hovorí Dalibor Slávik.

Najlepšie pripravený na trhu práce z hľadiska dostupnosti pre zamestnávateľov sú študenti Ekonomickej univerzity, kde prieskum spoločnosti Slávik & Stell zistil až 15% podiel využívateľov profesionálnej siete Linkedin medzi tými, ktorí tento rok opúšťajú školu.

„Vo všeobecnosti môžem konštatovať, že školy zamerané na ekonómiu, manažment alebo predaj majú podiel užívateľov LinkedIn medzi absolventmi podstatne vyšší. Na opačnej strane sú študenti zameraní na prírodné vedy, poľnohospodárstvo alebo teológiu,“ hovorí Slávik zo Slávik & Stell.

K trojici vysokých škôl s najvyšším počtom študentov s profilom na Linkedin patrí Ekonomická univerzita (EUBA), Slovenská Technická univerzita (STU) a Univerzita Komenského (UK). EUBA má 15,2% z aktuálnych študentov v poslednom ročníku profil na LinkedIn. Na STU sa nachádza 11,3% študentov v štátnicovom ročníku s profilom na LinkedIn a na UK 8,9%.

Po škole dobiehajú zameškané

Ako zistil prieskum, absolventi často dobiehajú zameškané na tejto sieti v priebehu prvého roka po škole – počet absolventov z minulého roka je v závislosti od konkrétnej univerzity vyšší aj o štvrtinu viac profilov medzi rovesníkmi. Prekvapením je, že sme identifikovali nižší podiel absolventov s Linkedin profilom medzi kolegami na súkromných vysokých školách (Paneurópska vysoká škola, VŠ Sládkovičovo) ako je medzi absolventmi umelecky zameraných vysokých škôl (VŠMU, VŠVU, Akadémia umení).

Spoločnosti, ktoré vyhľadávajú potenciálnych talentovaných zamestnancov, v poslednom čase volia častejšie cestu hľadania tých správnych kandidátov aj na sociálnych sieťach, akoby len „nahodili  udicu a čakali, aká ryba sa chytí.“ Pracovná sieť Linkedin je v tomto prípade veľmi dobrým nástrojom pre obidve strany – pre kandidátov, ako aj pre zamestnávateľov. Prieskum zaregistroval rastúci počet absolventov s pracovnými skúsenosťami počas štúdia.

„Profil absolventa na Linkedine preto znamená často veľmi dobrú referenciu od osôb, s ktorými mal pracovnú skúsenosť. Navyše vďaka tejto siete sa Slováci oveľa rýchlejšie dostávajú k pracovným ponukám vo svojom odbore aj v zahraničí,“ dodáva Dalibor Slávik.

Tipy ako zaujať na LinkedIne:

  1. Človek by mal na svojom profile uverejniť informácie o vzdelaní, úrovni ovládania cudzích jazykov, svoje pracovné skúsenosti alebo iné úspechy. Dobrým príkladom sú napríklad ľudia, ktorí sa angažujú v niektorej zo študentských organizácii typu AIESEc a pod.
  2. Dôležitá je dobrá fotografia.

Zoznam absolventov štátnych škôl s najvyšším podielom LinkedIn profilov:

  1. Ekonomická univerzita
    Podiel absolventov s LinkedIn profilom: 15,2 %
  2. Slovenská technická  univerzita
    Podiel absolventov s LinkedIn profilom: 11,3 %
  3. Univerzita Komenského
    Podiel absolventov s LinkedIn profilom: 8,9 %
  4. Žilinská univerzita
    Podiel absolventov s LinkedIn profilom: 7 %
  5. VŠVU
    Podiel absolventov s LinkedIn profilom: 6,9 %
  6. VŠMU
    Podiel absolventov s LinkedIn profilom: 6,1 %
  7. Univerzita sv. Cyrila a Metoda
    Podiel absolventov s LinkedIn profilom: 5,7 %
  8. Katolícka univerzita
    Podiel absolventov s LinkedIn profilom: 5,7 %
  9. Technická univerzita Košice
    Podiel absolventov s LinkedIn profilom: 5,6 %
  10. Univerzita Mateja Bela
    Podiel absolventov s LinkedIn profilom: 4,8 %

 

Viac o téme: Prieskum Slávik Absolvent Dalibor Vysoké školy Uchádzač Absolventi Linkedin Neviditeľní
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Text: ami, Zdroj: Dalibor Slávik/SLAVIK & STELL

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy