Ako si nájsť prácu? Googlením mena

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: photl.com

Pri hľadaní práce môžete využiť aj vlastný online marketing. Americký copywriter stavil na samoľúbosť ľudí, ktorí si vyhľadávajú svoje meno na Googli. A spravil dobre. Oslovili ho štyri reklamné agentúry, z ktorých dve mu ponúkli prácu.

Šance na to, že si váš budúci zamestnávateľ alebo personalista vygoogli je vysoká. Ak si hľadáte prácu v zahraničí, táto pravdepodobnosť narastá ešte vyššie. Z celkového vyhľadávania na Googli  predstavuje „googlenie“ mien ľudí až 10 percent. Neveríte?

Inšpirovať sa môžete aj príbehom copywritera Aleca Brownsteina, ktorý využil samoľúbosť jedincov a vďaka svojmu bláznivému nápadu získal prácu. Pri hľadaní práce uplatnil svoju kreativitu. Namiesto rozosielania životopisov a písania motivačných listov si vytvoril platenú reklamu Google Adwords v systéme PPC (Pay Per Clic). Zostavil si niekoľko reklamných zostáv s kľúčovými slovami mien piatich riaditeľov reklamných agentúr. Potom už len čakal, kedy si títo ľudia začnú vyhľadávať sami seba. Jeden z jeho reklamných textov znel: „Ahoj Ian Reichenthal. Googliť seba je veľká zábava, ale najať si ma je tiež zábava.“ A pripojil odkaz na jeho stránku. Na jeho reklamu sa mu ozvali štyria riaditelia reklamných agentúr a dvaja z nich mu dokonca ponúkli prácu. Nakoniec si jednu vybral.

Pozrite si krátke video Aleca Brownsteina:

Chcete si aj vy zlepšiť reputáciu na sociálnych sieťach v prípade, že si vás budú „googliť“ druhí ľudia? Ponúkame vám tipy, ako na to:

1. Googlite si vaše meno

Určite si každý z nás raz v živote vyhľadával svoje meno na Googli. Dôležité je, aby sa vaše meno objavovalo na prvej stránke vo vyhľadávači. Štúdie totižto ukazujú, že na prvej stránke sa uskutočňuje 90 percent objemu všetkých preklikov. Užívatelia sa preklikajú maximálne na druhá alebo tretiu stránku. Málokto z nich sa prekliká ďalej.

2. Vlastnite svoje meno

Keď spoločnosti budujú SEO stratégiu na optimalizáciu svojej webstránky, stavajú na prvú stranu výsledkov vo vyhľadávači. Vy musíte urobiť presne to isté. Napríklad je dôležité, aby ste mali vytvorený profil na LinkedIn, ktorý slúži na prezentáciu pracovných skúseností. A nielen to. Vďaka tomu, že máte svoj profil, automaticky dostávate URL adresu, ktoré obsahuje vaše meno. To zároveň slúži ako vhodné kľúčové slovo.

3. Ostatné sociálne siete

Na rozdiel od LinkedIn, na sociálnej sieti Facebook sa môžete chovať odlišným spôsobom. Označujte obsah, ktorý sa vám páči ale svoje súkromie si chráňte. Nastavte si prezeranie vášho profilu (nástenka alebo fotografie) iba pre ľudí, ktorých máte medzi priateľmi.

4. Ukážte sa v najlepšom svetle

Určite ste na webe našli zaujímavý článok, s ktorým sa stotožňujete a ktorý hovorí o vašej práci alebo vašom pracovnom smerovaní. Tak ako si spoločnosti tvoria okolo seba pozitívne meno, môžete si ho vytvoriť aj vy. Na LinkedIn alebo na Google + môžete pridávať odkazy na články a ku ich zverejneniu pridáte komentár. V zahraničí slúži na dobrú sebaprezentáciu napríklad služba Vizify, ktorá z vašich sociálnych sietí vytvorí interaktívnu infografiku, ktorá vás ukáže v tom najlepšom svetle.

5. Staňte sa prispievateľom

Staňte sa prispievateľom na známej stránke nejakého časopisu, novín alebo regionálnej webstránke. Užitočné je prispievať aj do diskusných fór na rôznych poradenských stránkach. Na nich môžete mať dokonca vytvorený profil ako odborný poradca z daného odvetvia. Google pozerá totižto na všetky vaše činnosti na internete ako aj  na sociálnych sieťach a podľa toho vás zaraďuje do zoznamu vyhľadávania.

Radi by ste tvorili reklamné texty pre Google reklamu? Ponúkame vám pracovnú príležitosť.

Viac o téme: Reklama Hľadanie Google Sociálne Práce Ppc Vyhľadávač Siete Googlenie Adwords
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: ami, Zdroj: mashable.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy