10 mýtov o sociálnom networkingu pre biznis

Musíte stráviť hodiny na sociálnych sieťach je mýtus.Musíte stráviť hodiny na sociálnych sieťach je mýtus. Zdroj: photl.com

Téma sociálnych médií je stále aktuálna a určite ešte dlho bude. Tak ako sa medzi ľuďmi šíria rôzne rady a skúsenosti, tak sa šíria aj mýty prečo a akým spôsobom využívať sociálne siete.

Pravdou však je, že sociálne médiá sú živým „médiom“, ktorého podmienky sa neustále menia. Preto sa niekedy môže zdať, že v momente ako pochopíme hlbší zmysel fungovania sociálnych médií, v tom momente sa niečo zmení a opäť sme na začiatku. Učíme sa však deň po dni, aby sme využili potenciál, ktorý ponúka sociálny svet internetu.

10 mýtov, ktoré môžete uplatniť vo vašom podnikaní:

  1. mýtus: Všetci žijú na sociálnych sieťach
    Odborníci uvádzajú, že až 80 percent ľudí sa dopočuje o produktoch alebo službách zo sociálnych sieti. Je to však dobrá taktika profesionálov, aby vás prinútili kúpiť si ich služby.

    Vaši potenciálni zákazníci alebo klienti vás však nájdu aj prostredníctvom webstránky. Stačí, ak máte dobre naprogramovanú stránku, spravené výborné SEO pre vyhľadávanie na Google a ľahko sa tak ocitnete na prvej stránke prirodzeného vyhľadávania. Pre slovenský trh odporúčame registráciu na najpoužívanejšom slovenskom vyhľadávači Zoznam.sk. Základný firemný profil je tu bezplatný.

  2. mýtus: Mediálne agregátory sú mŕtve
    Tieto druhy webstránok sú na Slovensku menej atraktívne ako v zahraničí, kde sú rovnocenné k sociálnym sieťam Facebook, LinkedIn alebo Twitter, a taktiež sú vhodné na rýchle šírenie akéhokoľvek obsahu. V dnešnej dobe je obsah veľmi dôležitý. Ak ponúkate produkt alebo službu, je vhodné, ak o nej píšete a obsah „distribuuje“ medze všetkých známych. Takýto článok sa môže objaviť aj medzi top článkami na agregovanej stránke.

  3. mýtus: Nemôžete robiť všetko sami
    Ak vám váš známy – poradca ukáže, ako môžete svoje podnikanie spropagovať na webe, prečo by ste si to nespravili sami? Skúste sa poobzerať po webstránkach vašej konkurencie. Je možné, že tu nájdete nové nápady alebo dokonca dostanete novú inšpiráciu. Ak si neviete s nejakou úlohou rady, čítajte diskusné fóra na internete. Nebuďte však iba pasívny, ale skúste poradiť aj druhým ľuďom, ktorí žiadajú o radu. Môže ísť o ľudí, ktorí majú svoje vlastné podnikanie a práve k nim sa dostane odkaz na vašu stránku, čím si budujete spätné odkazy.

  4. mýtus: Musíte stráviť hodiny na sociálnych sieťach
    Ak by ste strávili niekoľko hodín denne na sociálnych sieťach pravdepodobne vám nezostane čas na riadenie vášho biznisu alebo vám potom prinášajú sociálne siete adekvátny zárobok. Venujte sa sociálnych sieťam iba účelovo, aby ste tento čas premenili na peniaze.

  5. mýtus: Sociálne médiá fungujú iba ako vysielací kanál
    Na prvý pohľad sa môže zdať, že sociálne médiá fungujú ako lacné a výkonné megafóny. Pravda je však taká, že zasiahnu veľké množstvo ľudí, vďaka ktorým budete mať dobrú premávku (traffic) na stránke. Je to údaj, ktorý definuje množstvo prijatých a odoslaných dát z web stránky a na web stránku počas konkrétneho časového obdobia.

  6. mýtus: Sociálne médiá môžu nahradiť web
    Komunikácia prostredníctvom emailov zostane jedna z najúčinnejších spôsobov na oslovenie potenciálneho klienta alebo zákazníkov. Ak chcete adresnejšie osloviť vhodnú cieľovú skupinu, vhodné je odovzdať hromadný email, tzv. direct mail. Zoznam emailových adries je potrebné kúpiť si od agentúry. Zoznam ľudí na sociálnych sieťach neviete odfiltrovať, pri emailových adresách je to však možné. Preto sa nemusíte obávať, že by sociálne médiá nahradili webstránky.

  7. mýtus: Nemôžete merať návratnosť investícií v sociálnych médiách
    Veľa sociálnych expertov vedia, ako využívať sociálne médiá na socializáciu, ale nemajú veľké marketingové skúsenosti, čo znamená, že nevedia obrátiť celú socializáciu na peniaze. Prvým krokom k tomu, aby ste to dosiahli je, že musíte sledovať odkiaľ prichádzajú vaši užívatelia, aké akcie vykonávajú na vašej stránke a vypočítajte si hodnotu ich činnosti, čo znamená, že si vypočítate aký zisk vám títo ľudia priniesli.

  8. mýtus: Blogovanie je strata času
    Nie je to pravda. Každý jeden príspevok, kde sa „skloňuje“ meno vašej firmy alebo názor produktu či služby prispieva k šíreniu povedomia o vašej spoločnosti alebo značke.

  9. mýtus: Musíte byť na všetkých sociálnych sieťach
    Lepšie spravíte, ak sa zameriate na jednu sociálnu sieť a budete sa venovať jednej cieľovej skupine ako byť na všetkých sociálnych sieťach. Spravte si aj malý pokus, vo vyhľadávacom poli sociálnej siete zadajte kľúčové slová, ktoré súvisia s vašou cieľovou skupinou a skúmajte komunitu ľudí. Je to cieľová skupina, ktorú by ste mohli osloviť s vašimi produktmi alebo službami? Ak áno, začnite s nimi ihneď komunikovať.

  10. mýtus: Sociálne médiá nahradia networking v reálnom živote
    Čím ďalej tým viac ľudí trávi čas na sociálnych sieťach a každý o nich hovorí. Aspoň sa to takto javí v poslednej dobe. Pravda je však taká, že ľudia stále túžia po stretnutí zoči-voči, k čomu začali využívať prostriedky na dosiahnutie, t.j. sociálne médiá.
Viac o téme: Biznis Podnikateľ Sociálne Podnikanie Siete Networking
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Zdroj: Forbes; ami

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy