Pracovná etiketa: 10 najväčších chýb zamestnancov

Za porušovanie etikety na pracovisku sa považuje aj príliš hlasné rozprávanie, hlavne v otvorených kanceláriách.Za porušovanie etikety na pracovisku sa považuje aj príliš hlasné rozprávanie, hlavne v otvorených kanceláriách. Zdroj: photl.com

Zaberá vám jeden z kolegov miesto na vašom pracovnom stole? Alebo ste ho videli, ako si pri pracovnom stole strihá alebo pilníkuje nechty? Nájdu sa aj kolegovia, ktorí nie sú schopní vyhodiť z chladničky potraviny po dobe platnosti. Existuje ešte viacero chýb zamestnancov na pracovisku, ktoré narúšajú produktivitu. Hovoriť by sme mohli dokonca o porušovaní pracovnej etikety.

Posledný výskum spoločnosti Gallup priniesol zaujímavé výsledky. Pracovnú etiketu na pracovisku v Amerike dodržiava iba okolo 30 percent zamestnancov a sedem z desiatich bojujú s faktorom nesústredenosti. Jeden z faktorov, prečo sa zamestnanci nedokážu v práci koncentrovať je, že im chýba pracovná etiketa.

Predstavujeme vám desať najväčších prešľapov zamestnancov a návod, ako im môžete pomôcť.

  1. Neumyté riady v kuchynke
    Jedna z vecí, ktorá najviac dráždi spolupracovníkov je neumytý riad v kuchynke. Ak ešte chvíľu zostaneme vo firemnej kuchyni a otvoríme v nej chladničku, zistíme, že veľa kolegov „kašle“ na ich odložené potraviny. Viacerým produktov končí doba spotreby a to nehovoríme o prinesených obedároch.

    TIP: Svojim kolegom môžete zanechať milý odkaz v kuchyni, s odkazmi typu: Správajte sa v kuchyni, ako vo vlastnej. Rešpektujte želanie každého jedného zamestnanca mať čistú kuchyňu, v ktorej sa môžu všetci príjemne stravovať. Vytvoríme si tak na pracovisku príjemnú atmosféru.
     
  2. Neskorý príchod na stretnutie
    Neverili by ste tomu, ale americký časopis HR Magazine uverejnil odhad škody, ktorú zapríčinili zamestnanci svojim oneskoreným príchodom na pracovné stretnutia. Škoda sa vyšplhala až do výšky 3 miliardy dolárov.

    TIP: Na pracovné stretnutie sa odporúča prísť o 5 minút skôr. Preukážete tým, že vám na stretnutí záleží. Všetko je samozrejme o dobrom plánovaní.
     
  3. Votrelec na pracovisku
    Na každom pracovisku sa nájdu zamestnanci, ktorí sú doslova dychtiví po pikoškách zo súkromného života druhých ľudí. Nie je to však ich starosť! Nehovoríme o kolegoch, ktorým sa zdôverujete o vašom súkromnom živote, ale o tzv. votrelcoch.

    TIP: Je na každom zamestnancovi, aby si vedel oceniť svoj čas a zadeliť si prácu a pracovné prestávky. Zamestnancom, ktorí radšej klebetia, ako pracujú, to treba jednoducho povedať.
     
  4. Zapáchajúce jedlo
    Zapáchajúce jedlo nie je nič príjemné. O to väčší pozor si musia dávať zamestnanci, ktorí sedia v otvorených kanceláriách. Pre človeka, ktorý konzumuje príliš aromatické jedlo, to nie je problém. Treba by však zhovievavý k ostatným kolegom.

    TIP: Zapáchajúce jedlo by ste si nemali priniesť k svojmu stolu, ale radšej ho zjedzte v kuchynke. Vyhýbajte sa sendviču s tuniakom, jedlám z rybaciny, pukancom, cesnaku, slanine, brokolici alebo karfiolu.
     
  5. Chorý zamestnanec v kancelárii
    Ak je zamestnanec chorý a ostáva v práci iba kvôli prezencii, nie je to vhodné riešenie. Výkon takéhoto zamestnanca rapídne klesá a svojou chorobou môže nakaziť aj ostatných kolegov.

    TIP: Niektoré spoločnosti poskytujú svojim zamestnancom 3 alebo viac dní do roka na doliečenie (tzv. sick days). Ak ich spoločnosti neposkytujú je na zamestnancovi, ako sa rozhodne. Svojho nadriadeného môže požiadať o prácu z domu alebo sa rozhodne navštíviť ošetrujúceho lekára, ktorý mu vypíše PN-ku.
     
  6. Hluční zamestnanci
    Ľudia v práci sa väčšinou boja upozorniť hlučných zamestnancov, aby sa rozprávali tichšie kvôli tomu, aby neboli považovaní za útočníkov.

    TIP: Každý jeden zamestnanec by mal rešpektovať druhého v práci. Preto, ak budete žiadať hlučného kolegu, aby rozprával tichšie, nikdy nezvyšujte tón hlasu, ani nejavte známky agresie. Hlučný kolega bude vždy rozprávať hlasnejšie, ale na svojom hlasnom prejave môže zapracovať. Preto s upozornením nečakajte, nezlepší sa to.
     
  7. Šírenie klebiet
    Štúdia z Amsterdamskej univerzity priniesla výsledky, že až 90 percent bežnej pracovnej konverzácie sú iba klebety. Výskumníci z Technologického inštitútu v Georgii hovoria o rozširovaní poloprávd v emailovej komunikácii, až okolo 15 percent.

    TIP: Ak si nemáte s kolegami čo povedať, nevymýšľajte si iba preto, aby ste niečo povedali.
     
  8. Hlasné a dlhé telefonické rozhovory
    Pri práci na otvorených pracoviskách sa ľudia musia viac akceptovať. Vychádza to aj z ich rozličných potrieb. Preto sa aj vám môže stať, že sa medzi vašimi kolegami nájdu takí, ktorí radi rozprávajú s kamarátmi a známymi do telefónu. Ich siahodlhé telefonáty však vyrušujú ostatných kolegov.

    TIP: Aj v tomto prípade je namieste upozorniť daného kolegu, aby si svoje dlhé telefonáty vybavil v druhej miestnosti. Neútočne na neho, iba ho milo požiadajte, aby nevyrušoval ostatných.
     
  9. Pípanie správ
    Opäť prichádzame do otvorených kancelárií. Tentoraz však druhých kolegov nevyrušuje hlasné rozprávanie kolegov, alebo dlhé telefonáty, ale upozorňujúci tón v telefóne na prichádzajúce správy z textových správ, zo sociálnych sietí alebo z aktualizácií telefónu.

    TIP: Ak máte aj vy telefón, na ktorom denne prijímate správy, nastavte si tón prichádzajúcich správ na tichý mód. Kolegovia nemusia vedieť o každom jednom pohybe vo vašom telefóne.
     
  10. Nadradený zamestnanec
    Vo veľkých firmách sa preferujú zamestnanci, ktorí sú tímoví hráči. Nájdu sa však aj takí „hráči“, ktorí „hrajú“ iba na svojom vlastnom ihrisku. Takíto ľudia nie sú schopní oslavovať úspechy spoločnosti, ale iba svoje vlastné úspechy.
Viac o téme: Kancelária Práca Etiketa Zamestnanci Chyby Porušovanie Prešľapy Pracovná Otvorená
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: ami, Zdroj: slideshare.net

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy