Ohovárate kolegov v práci? Povýšenia sa pravdepodobne nedočkáte

Mnoho ľudí sa nikdy nezamýšľa nad tým, ako sa správajú a ako pôsobia na okolie. Avšak dôležité je premýšľať predovšetkým o tom, ako sa správať v zamestnaní. Svojimi povahovými vlastnosťami mnohokrát rozhodujete o tom, ako vás kolegovia vnímajú. Nad svojim správaním sa často nezamýšľajú ani ľudia na stredných a vyšších pozíciách. A tak im môže nedostatok spoločenských zručností aj napriek profesijným schopnostiam brániť v postupe k vyšším métam.

Povahové vlastnosti sú najväčším nešvárom v práci

Medzi najväčšie problémy v správania v zamestnaní patrí predovšetkým nedostatok taktu, ohováranie, závisť a prospechárstvo. Teda výhradne povahové vlastnosti. Nie je potrebné si lámať hlavu s tým, či máte mať k ružovej košeli zelenú kravatu. Zamerajte sa na to, aby kravata nevisela na pol žrde, košeľa bola čistá, podpazušie nezapáchajúce.

Neriešte, či pozdraviť najskôr tajomníka alebo námestníka riaditeľa. Zdravte všetkých a stále. Nerozprávajte o milostných úspechoch v open space, ale ani na podnikovom večierku. Nerozprávajte o nich nikde. Sú situácie, ktoré obsahujú nášľapné míny pre vašu kariéru. Prvý deň v práci, prvá porada, ale aj oficiálny obed, služobná cesta alebo večierok.

Ohovárate kolegov v práci? Galéria fotiek (2)

Spoločenské správanie rozhodne nie je prežitok minulosti

Bohužiaľ si dnes mnoho mladých ľudí myslí, že spoločenské správanie je prežitok minulosti a že prepotené tričko, odreté džínsy a vulgárny slovník sú najprirodzenejším prejavom aj v práci.

Rad úspešných manažérov a podnikateľov sa domnieva, že úspech a peniaze môžu nahradiť to, čo sa označovalo ako "bontón" – slušné správanie a dobrá výchova. Ľudia staršieho veku, ktorí vyrástli v socializme, ktorý potlačil tradičné vzorce správania, sú tým napríklad aj podvedome ovplyvnení.

Naučiť sa slušnému správaniu nie je nič zložité

Stačí si uvedomiť niekoľko základných pravidiel a hlavne - chcieť sa dobre správať a používať zdravý rozum. Väčšinou stačí nepanikáriť.

S ľuďmi, ktorých meno ste zabudli, konverzujte tak dlho, než zistíte, o koho sa jedná. Odporúča sa hovoriť o počasí, a nie o čomkoľvek osobnejšom. Opýtať sa čerstvého vdovca, ako sa má manželku, nie je dobrým začiatkom rozhovoru.

Viac o téme: Pracovisko Vzťahy Ohováranie Vzťahy na pracovisku Firemná kultúra
  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: businessinsider, Foto: Getty
 
Staršie správy