Spoznávate sa v nich? Zvyky, ktoré môžu viesť k zlej povesti na pracovisku

Podľa výsledkov prieskumu sú harmonické vzťahy na pracovisku najväčšou príčinou atraktivity konkrétneho zamestnávateľa. Inými slovami, kvalitné vzťahy s kolegami (ale aj nadriadenými) sú na samom vrchole zoznamu dôvodov, na základe ktorých definujeme úroveň spokojnosti s prácou, ktorú robíme. V záujme zachovania harmónie vzťahov v pracovnom prostredí je potrebné zohľadniť určité veci. Konkrétne, by sme sa mali niektorým druhom správania jednoducho vyhnúť.

Neprichádzajte do práce nepripravený

Ak prichádzate nepripravený na stretnutia, zanecháte zlý dojem na ostatných kolegov, ktorí si budú myslieť, že strácate ich drahocenný čas. Obzvlášť ich bude trápiť, keď sa počas schôdzky budete pýtať otázky, na ktoré by ste už mali poznať odpovede.

Na prípravu si preto vždy pred schôdzou vyhraďte aspoň 15 minút. Venujte tiež pozornosť tomu, či vás vaši kolegovia pozorne počúvajú alebo krútia očami, pretože že rozprávate príliš veľa a opakujete sa.

Neprezrádzajte súkromné veci pred kolegami

Nepredpokladajte, že všetci kolegovia majú záujem o vaše deti, problémy so svokrou alebo problémy s bankou. V práci radšej neprezraďte príliš veľa podrobností o svojom súkromnom živote, pretože je to neprofesionálne a niektorí kolegovia možno nechcú počúvať o vašich intímnych záležitostiach. Hovorte o tom iba s tými, ktorí prejavia skutočný záujem.

Spoznávate sa v nich? Galéria fotiek (3)

Nekradnite kolegom perá

Určite nezabudnite vrátiť guľôčkové perá, kalkulačku alebo čokoľvek iné z kolegovho stola, čo ste si „požičali“. Označte si svoje veci, aby ste vždy vedeli, kde sú.

Skryte svoju neistotu

Ak preukážete neistotu v práci a nedostatok sebavedomia, ostatní by sa mohli pýtať, či ste spoľahlivý a dobrý pracovník. To je obzvlášť dôležité, ak sú na vás kolegovia závislí. Pred predložením projektu v žiadnom prípade vopred nehovorte, že určite nie je najlepší.

Spoznávate sa v nich? Galéria fotiek (3)

Nebuďte príliš zvedavý

Spýtajte sa sami seba, či ste niekedy v práci príliš zvedavý, alebo či potrebujete byť o všetkom informovaný. Väčšina ľudí nemá rada kolegov, ktorí sú známi tým, že klebetia, takže si dobre premyslite, či ste medzi nimi. Ak je to tak, skúste sa tohto zvyku zbaviť, teda držať sa svojej práce a neutrálnych tém.

Nebuďte príliš hlučný v blízkosti ostatných

Hlasné telefonické rozhovory, ale aj rozhovory s kolegami v blízkosti ostatných, ak sa nekonajú počas obedovej prestávky, môžu byť veľmi dráždivými návykmi. Aby ste ich nerušili, mali by ste sa radšej presunúť do samostatnej miestnosti alebo nehovoriť vôbec.

Sú vzťahy na vašom pracovisku na nevydržanie? Možno je čas na zmenu. Na Kariéra.sk nájdete stovky voľných miest, ktoré by vás mohli zaujať. Stačí zadať odvetvie a lokalitu, v ktorej si hľadáte prácu. Taktiež sa môžete pridať do Facebookovej skupiny Práca a brigády - Slovensko a zahraničie / KARIERA.SK, vďaka čomu pravidelne dostanete informácie o voľných pracovných pozíciách.

Viac o téme: Pracovisko Kolegovia Vzťahy Sympatie Zvyky
  • Autor: © Zoznam/el
  • Zdroj: Foto: Getty, workitdaily

Súvisiace články