Ako sa žije zamestnancom Facebooku. V pohode a bez stresu

FacebookFacebook Zdroj: internet,

Zabudnite na stres, neútulné pracovné prostredie, či povýšeneckého šéfa. Pozývame vás aspoň na chvíľu nahliadnuť za dvere pracovníkom sociálnej siete Facebook.

Spoločnosť Facebook bola založená v roku 2004 a od jej vzniku v nej má tú česť pracovať niekoľko tisíc zamestnancov. Momentálne v ňom pracuje pod 5-tisíc zamestnancov. Facebook je najväčšie sociálne médium, ktorý má okolo 1 miliardy aktívnych užívateľov. Sociálna sieť vyberá do svojich kruhov iba tých najlepších zamestnancov, ktorí dokážu rýchlo konať a ich práca prinesie želaný efekt. Spoločnosť umožňuje svojim zamestnancom robiť prácu, ktorú majú radi. Okrem toho je k svojim zamestnancom lojálny, poskytuje im priestor na pracovný rozvoj a na druhej strane od nich očakáva výsledky. Vyzerá to však tak, že zamestnanci Facebooku sú spokojní, spoločnosť získala prvenstvo najlepších pracovísk v roku 2013 (Best place to work 2013).

Hláste sa sami do tímu Facebooku

Je však známe, že Facebook veľmi prísne vyberá svojich zamestnancov do firmy. Nezavážia tu iba odborné znalosti a schopnosti, ale testuje sa tu aj ich firemná kultúra. Kľúčovými zamestnancami spoločnosti sú samozrejme programátori. Tí sa do firmy poväčšine hlásia sami alebo si ich vyberá spoločnosť priamo na pracovnej sociálnej sieti LinkedIn. Ďalšou možnosť je vyhľadávanie talentov spomedzi vysokoškolákov alebo pomocou vlastného produktu Graph Search.

Prvé kolá pracovných pohovoroch najčastejšie prebiehajú cez komunikačný video-hlasový kanál Skype a keď sa im kandidát zapáči, pozvú ho na pracovný pohovor priamo do sídla spoločnosti v Silicon Valley. Všetky cestovné náklady mu hradí Facebook.

O zamestnanca je postarané

Po prijatí do pracovného procesu prechádza každý zamestnanec šesťtýždňovým bootcampom. Počas tohto obdobia sa noví zamestnanci zoznamujú so systémom práce a s ľuďmi, ktorí pracujú v jednotlivých tímoch. Je to taktiež príležitosť pre nadriadených, aby si spomedzi nováčikov vytipovali svojich budúcich spolupracovníkov. Na konci tohto bootcampu sa potom zamestnanci rozhodujú, v ktorom tíme budú pracovať. Zásadou práce v spoločnosti Facebook je, aby ľudia robili to, čo ich baví.

Pracovná zásada = pohoda nadovšetko

Systém starostlivosti o pracovníkov je výborne premyslený. Jedna z najväčších zásad je, aby sa zamestnanec musel starať o čo najmenej vecí. Dôležité je, aby bol v pohode a mohol byť čo najviac produktívny. Niektoré služby poskytuje Facebook pre zamestnancov zadarmo alebo cena za jednotlivé služby im je odrátaná zo mzdy.

Facebook Galéria fotiek (2) Zdroj: internet,
Firma poskytuje pre zamestnancov viaceré benefity. Patrí medzi ne strava, bankové služby, kaderníctvo, praktický a zubný lekár, čistiareň, či servis vozidiel. Facebook im poskytuje aj dvojmesačnú platenú dovolenku a príspevok na starostlivosť o dieťa. Normálny zamestnanec má k dispozícii 21 pracovných dní dovolenky a voľno na doliečenie (sick day) je neobmedzené.

Zaujímavosti z pracovného týždňa

Každú stredu je možné zobrať si „home office“ a pracovať z domu.

V piatok doobeda je deň, kedy sa zamestnanci môžu stretnúť so zakladateľom Facebooku Markom Zuckerbergom.

Počas dní „hackathons“ a „hackamonths“, dňa a noci, zamestnanci robia odlišnú prácu než obvykle. Z tejto zámeny potom vznikajú zaujímavé nápady a novinky.

Firemná kultúra Facebooku

Šéf spoločnosti Mark Zuckerberg verí, že firemná kultúra je dôležitou súčasťou úspechu firmy. Týmito zásadami sa riadi v spoločnosti:

  1. V spoločnosti Facebook sa nepoužívajú žiadne tituly pred pracovnou pozíciou.
  2. V žiadnom prípade nesmú byť medzi šéfom Markom Zuckerbergom a programátorom viac ako tri úrovne riadenia.
  3. Pri riešení problému platí jasné pravidlo: „Urob to ihneď.“ Namiesto stretnutí s viacerými ľuďmi so spoločnosti, ako môže byť vyriešení nejaký problém a diskutovať o ňom, majú programátori plnú moc k vyriešeniu problému a to okamžite.

Slogany Facebooku

Hlavnou misiou spoločnosti je dať ľuďom možnosť, aby dokázali spraviť svet otvorenejším a prepojenejším. Základné krédo Facebooku je zostať v spojení s kamarátmi a priateľmi a poskytnúť im informácie, dozvedieť sa čo najviac noviniek zo sveta a zároveň mať možnosť ich zdieľať a diskutovať o nich.

Facebook sa snaží už počas prvých šiestich týždňov „bootcampu“ vštiepiť novým zamestnancom svoje hodnoty pomocou sloganov:

  1. Hýb sa rýchlo a nerieš, rúcaj zažité alebo pracuj a neobzeraj sa.
  2. Čo by ste robili, keby ste sa nebáli?
  3. Iba hlúpi ľudia čakajú.
  4. Naša práca nikdy nekončí.
  5. Si nebojácny?
  6. Vykonané je lepšie ako perfektné.
  7. Kód vyhráva nad argumentom.

Rebríček „Best places to work 2013“:

  1. Facebook
  2. McKinsey & Company
  3. Riverbed Technology
  4. Bain & Companz
  5. M. D. Anderson Cancer Center
  6. Google
  7. Edelman
  8. National Instruments
  9. In-N-Out Burger
  10. Boston Consulting Group

Viac o téme: Sieť Pracovisko Zamestnanec Zamestnanci Sociálna Facebook Benefity Slogan Krédo.
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: internet, Text: ami, Zdroj: thestar.com, glassdoor.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy