7 dôvodov, pre ktoré ľudia odchádzajú zo zamestnania

Ľudia potrebujú mať v zamestnaní pocit, že sú súčasťou organizácie.Ľudia potrebujú mať v zamestnaní pocit, že sú súčasťou organizácie. Zdroj: photl.com

Viete, čo potrebujú zamestnanci k práci? Chcú počuť slová uznania, poznať svoje kompetencie a právomoci a aby mohli do práce vložiť celú svoju dušu, potrebujú vedieť cieľ spoločnosti. Keď to nedostávajú, zo zamestnania odchádzajú.

Posledná štúdia odhalila, že až 75 percent zamestnancov nie sú zapojení do pracovného procesu. Nevedia, čo sa odohráva vo vnútri ich firmy, aké je smerovanie a kto je zodpovedný za jednotlivé úlohy.

Odlišný postoj majú k práci ľudia, ktorí pracujú vo vlastnej spoločnosti a čokoľvek urobia, je pre nich samotných. Zamestnanci, ktorí pracujú pre spoločnosť, berú svoju úlohu ako nutnosť, bez vloženia entuziazmu do práce. Svoju prácu vykonávajú  mechanicky ako stroje. Preto je ich práca obmedzená na určité obdobie. Tak ako stroje, ktoré sú neustále v prevádzke a dochádza po určitom čase k ich opotrebeniu, tak aj ľudia majú svoj limit, určité hranice. Ak nie sú zapojení do pracovného procesu, odchádzajú zo zamestnania.

Kde nastala chyba v pracovnom procese? Väčšina vedúcich pracovníkov v spoločnostiach, či už sú to manažéri alebo koordinátori alebo v menších firmách samotní majitelia firiem, nedokážu si zadefinovať firemnú kultúru a odovzdať svoju víziu svojim zamestnancom.

Spoločnosť TINYpulse uskutočnila prieskum zameraný na získanie spätnej väzby od zamestnancov, pričom oslovila viac ako 300 organizácii a spracovala odpovede od viac ako 400-tisíc zamestnancov. Podarilo sa jej spracovať odpoveď na položenú otázku. Prečo ľudia odchádzajú zo zamestnania?
 

  1. Iba 42 percent zamestnancov pozná víziu, poslanie a hodnoty, ktoré vyznáva organizácia. Je to alarmujúce číslo. Problémom je komunikácia na strane vedúcich pracovníkov alebo manažérov, ktorí si veľa informácií nechávajú pre sebe a nefiltrujú podstatné informácie do pracovného kolobehu.
     
  2. 82 percent oslovených zamestnancov tvrdí, že ich manažéri oboznámili s manažérskymi kompetenciami a právomocami. Nikto im však presne nezadefinoval, čo sú ich kompetencie a aké sú úlohy ostatných kolegov.
     
  3. Šťastie zamestnancov je viac závislé od kolegov, ako od manažérov. Tento fakt uvádza až 23,3 percent opýtaných.
     
  4. Zamestnanci si v práci najviac cenia tímovú hru a spoluprácu so svojimi kolegami. Preto je dôležité pri výbere nových zamestnancov, aby svojou povahou zapadli medzi ostatných spolupracovníkov. Výber nových zamestnancov väčšinou stroskotáva na manažéroch a recruiteroch.
     
  5. Osemnásť percent zamestnancov vyjadrilo názor, že spoločnosti by mali viac podporovať zamestnancov a akceptovať ich pripomienky a podnety v inovačných procesoch. Väčšina zamestnancov chce byť súčasťou formovania spoločnosti, v ktorej pracujú. Preto sú ich rozhodovacie právomoci, aj keď minimálne, veľmi dôležité a cenené.   
     
  6. Ľudia potrebujú počuť uznanie. Vyjadrenie uznania od svojho nadriadeného očakáva 36 percent opýtaných zamestnancov. Čím viac je organizácia decentralizovaná, tým viac je potrebné vyjadriť uznanie zamestnancom.
     
  7. Vo vnútri každej organizácie musí byť riadenie transparentné. Zamestnanci právom očakávajú, že budú vedieť, na koho sa majú obrátiť a kto je zodpovedný za pracovné procesy. Náklady na zlepšenie transparentnosti sú vo firme takmer nulové, vyžadujú si iba dialóg medzi vedením a zamestnancami. Zamestnancov je preto možné nalákať aj na ďalší benefit okrem transparentnosti. K ďalším výhodám a stabilite zamestnania prispievajú aj sociálne výhody.
Viac o téme: Odchod Zo Kolektív Kolegovia Firma Spoločnosť Organizácia Kompetencie Zamestnania
  • Autor: © Zoznam
  • Zdroj: Foto: Photl.com, Text: ami, Zdroj: HR.com

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy